Skip to main content
Beantwoord

Kan al dagen geen gesprekken op mijn mobiel ontvangen

• August 5, 2025
  • 4 reacties
  • 69 keer bekeken

Door anderen werd ik erop gewezen dat ik niet bereikbaar ben op mijn mobiele nummer. Ik nam het eerst niet serieus. KPN heeft wel eens vaker op Iphones dat je in gesprek krijgt terwijl je toestel aan staat en niet in gesprek is. 10 seconden later werkt het dan weer als je nogmaals belt.

Maar nu kwam het van verschillende kanten. En inderdaad zelf ook geen verbinding vanaf een andere telefoon als ik mijzelf belde.

Opvallend: mobiel internet werkt en ik kan ook uitgaand bellen. Alleen gesproken ontvangen lukt niet. Sms ontvangen wel.

Er is dus iets mis op spraak gebied wat ik zelf niet opgelost krijg.

situatie:

Iphone 15 pro

KPN abonnement (niet via MVNO maar direct bij KPN zelf)

Goede 3g, 4g en 5g ontvangst

Geen blokkades actief

voicemail aan

Na een wissel van e-Sim naar een ander toestel zonder effect maar de klantenservice gebeld. Er is een TD casus gemaakt, maar nu na 5 werkdagen nog niet eens benaderd door de TD. Alternatief nummer was doorgegeven.

wat gebeurt is of een melding “dit nummer is niet bereikbaar “ of het toestel gaat in een flits over en dan valt de verbinding weg. Meestal niet eens een melding dat je gebeld was.

i

Verschillende zaken gedaan:

Telefoon opnieuw opstarten

toestel op flight modus en weer er vanaf halen waarna opnieuw verbonden wordt met het netwerk

bellen vanaf de andere 2 netwerken (geen resultaat)

de carrier setting opnieuw proberen te installeren (meest recente dus geen verandering)

handmatig netwerk zoeken, even naar een ander netwerk gezet en na verboden netwerk melding weer KPN geselecteerd. En daarna netwerk zoeken weer op automatisch terug gezet

wifi bellen uit en weer aan

Doorschakelingen aan en weer uit

e-sim gewist en opnieuw geïnstalleerd. Toestel herstart. Geen effect.

e-sim naar een Samsung Android toestel overgezet: precies hetzelfde probleem

weer hetzelfde riedeltje getest: geen oplossing

toestel volledig direct volledig doorgeschakeld naar een Vodafone mobiel: die gaat meteen over bij . Bij uitschakelen van deze doorschakeling weer hetzelfde probleem terug..

vraag: wat is er verder nog te doen nu KPN het blijkbaar laat afweten. Een ingebreke stelling versturen? Met abonnementsgeld vordering zo lang het niet onderzocht en of opgelost is door de TD van KPN?

iemand nog suggesties? Ik vind het frustrerend dat er schijnbaar niets gebeurd.

alle support is welkom.

Beste antwoord door Nohabs

Bijgaand een update: toch nogmaals met de klantenservice ter verificatie of er echt een call voor de TD in het systeem stond met het juiste terugbel nummer. Dit bleek het geval en inderdaad wordt er nu zelfs de 5 dagen niet gehaald. Niemand was nog met het ticket bezig inderdaad. KPN neemt zijn klanten duidelijk minder serieus dan zijn bezuinigen.

Maar er is ook licht aan het einde van deze tunnel: ik opperde dat ik mijn e-sim van mijn horloge had uitgezet en afgemeld in mijn KPN. Daarop zag zij dat deze nog steeds half in het systeem hing. Na het verwijderen van deze watch sim deed de verbinding het meteen weer. Hulde voor haar oplettendheid dus. Dit scheelt mij dagen aan ergernis 

4 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Nohabs 

Welkom op de community van KPN.

Het is vanzelfsprekend erg vervelend als andere jouw telefonisch niet kunnen bereiken op je 06-nummer van KPN, maar dan een stilte (dode lijn) of waarschijnlijk je voicemail uiteindelijk krijgen.

Ik zie ook dat jezelf al verschillende zaken hebt gedaan, om dit vervelende probleem op te lossen.
Zelfs bij een kruistest met een andere smartphone bleef het probleem zich voortdoen.
Dus ik kan nu niets ander concluderen dat het aan je aansluiting zelf ligt, en daar kun je zelf niets aan doen, dat moet echt via de technische dienst van KPN.
Ergens in het systeem gaat het niet goed, op het moment dat een ander jouw probeert te bellen, en daar moet gewoonweg naar gekeken worden om het te kunnen oplossen.

Het is dus goed dat er een ticket (casus) is aangemaakt voor de technische dienst, om hier na te kijken en het voor je op te lossen.
Gezien we nu midden in de vakantie periode zitten, zijn er ook medewerkers van de technische dienst op vakantie, en zitten er dus nu tijdelijk wat minder medewerkers op die afdeling.
Hierdoor kun het nu wat langer duren, voordat jouw ticket (casus) aan de beurt is, en dus niet binnen de normale looptijd van 5 werkdagen.
Medewerkers van de klantenservice kunnen nu beter zeggen , dat je binnen twee weken wat hoort van de technische dienst, en plaats dat ze zeggen binnen 5 werkdagen wordt teruggebeld.
Buiten de vakanties en feestdagen om, krijg je in de meeste gevallen binnen 5 werkdagen een reactie terug, maar ook dan hangt het ervan af hoe druk ze het hebben bij de technische dienst.

Een ingebrekestelling of klacht sturen heeft nu nog geen nut, aangezien je de technische dienst wel de tijd moet geven om het voor je op te lossen, en je nu midden in de vakantieperiode zit.
Het tegenhouden van je maandelijkse KPN factuur heeft al helemaal geen zin, aangezien je dan alleen jezelf er maar mee hebt.
De gehele facturatie wordt geautomatiseerd gedaan bij KPN, dus als je niet betaald gaat het systeem automatisch over op het incassotraject met alle gevolgen die daarbij horen.
KPN raak je daar echt niet mee.

Ik adviseer je om nog een week te wachten op een reactie van de technische dienst, heb je die over een week nog niet, bel dan gelijk met de telefonische klantenservice van KPN (0800-0402) en vraag naar de status van je ingediende ticket voor de technische dienst, en wat de verwachte oplos tijd zal zijn.

Maar kun je helaas nu niet meer doen, hoe vervelend en frustrerend het ook mag zijn.
Het komt echt wel goed, maar de TS moet wel de gelegenheid krijgen om het op een correcte wijze voor je op te lossen.

Oh ja, als slot KPN heeft al lange tijd geen 3G netwerk meer.
KPN heeft alleen 2G, 4G en 5G actief op zijn mobiele netwerk.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 6, 2025

Bedankt Michel voor je uitgebreide reactie. Dat de TD de tijd moet krijgen lijkt mij redelijk. Maar een termijn van 5 dagen is toch echt te lang in een tijd waar we toch behoorlijk afhankelijk zijn geworden van mobiele communicatie. En die 5 dagen is slechts de termijn waarbinnen de TD je zou gaan bellen om even de ontvangen informatie te gaan verifiëren. Een oplossing hoeft er nog niet automatisch te zijn.

ter vergelijking: voor KPN zichzelf kapot bezuinigde werd je via de eerstelijns klantenservice doorverbonden naar de TD, de volgende periode kon de klantenservice met de TD schakelen gedurende het gesprek en tegenwoordig duurt een terugbel afspraak met de TD al 5 dagen. En dat bij KPN’s eigen dure premium merk. Dus KPN zou er verstandig aan doen toch een wat ander service level op de dure merken van ze te zetten. Daarvoor betaal je nu juist maandelijks de extra euro’s. Niet voor data en minuten.

je advies om nog wat geduld te hebben neem ik ter harte. Hopelijk komt men er vlot op terug. En ziet de TD dat ze een ander nummer moeten bellen om contact te krijgen voor ze het ticket onopgelost sluiten.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • August 7, 2025

Bijgaand een update: toch nogmaals met de klantenservice ter verificatie of er echt een call voor de TD in het systeem stond met het juiste terugbel nummer. Dit bleek het geval en inderdaad wordt er nu zelfs de 5 dagen niet gehaald. Niemand was nog met het ticket bezig inderdaad. KPN neemt zijn klanten duidelijk minder serieus dan zijn bezuinigen.

Maar er is ook licht aan het einde van deze tunnel: ik opperde dat ik mijn e-sim van mijn horloge had uitgezet en afgemeld in mijn KPN. Daarop zag zij dat deze nog steeds half in het systeem hing. Na het verwijderen van deze watch sim deed de verbinding het meteen weer. Hulde voor haar oplettendheid dus. Dit scheelt mij dagen aan ergernis 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 21, 2025

Nog even een volgende update: ik had de casus keurig afgemeld bij de telefonische klantenservice nadat het weer werkte. Blijkbaar ging dit niet goed want gisteren volgde opeens de opvolging van de TD van KPN die mij belde voor verduidelijking. Als je dus echt een niet zelf oplosbaar probleem hebt bij KPN dan kan het zomaar 14 dagen duren voor er naar gekeken wordt. Mij doet dat wel nadenken of ik voor deze service wel een premium merk nog vertrouw en wil betalen als mijn contract afloopt. De service bij het KPN eigen Simyo etc. vast niet veel minder. Ook voor KPN zelf iets om over na te denken als tip.