Skip to main content
Beantwoord

Voicemail gedeactiveerd vanuit het niets. Ik zit in het buitenland

• August 29, 2025
  • 5 reacties
  • 141 keer bekeken

Vanuit het niets is ineens mijn voicemail gedeactiveerd. Nu ben ik in het buitenland en dit kan je dit dus alleen maar activeren vanuit Nederland. Het is echt ongelofelijk hoe er schijnbaar niets goed kan gaan bij KPN, het is echt uitzonderlijk. Je moet hier echt je best voor doen wil je dit voor elkaar krijgen. Ik heb in de 30+ jaren dat ik nu op deze aarde loop nog nooit, maar echt nooit, zo’n pauper bedrijf meegemaakt waar dingen vanuit het niets niet werken en waarbij er geen enkele moeite wordt gedaan om de problemen waar je tegenaan loopt op te lossen. Het zou grappig zijn als het niet zo diep en diep triest was.

Waarom is dit zo? Waar kan je niet gewoon normaal je voicemail beluisteren? Waarom kan je uberhaupt die voicemail app niet gebruiken in het buitenland? Als jullie 5% van de tijd die jullie steken in dingen onnodig blokkeren zouden gebruiken om daadwerkelijk klantenservice te leveren dan zouden jullie 10x het bedrijf zijn wat jullie nu zijn.

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Lou23, welkom op onze community! Vanuit het buitenland moet het inderdaad per sms kunnen zoals ​@Edu2020 al noemt. Je kunt even proberen met een ander netwerk te verbinden, sommige mobiele netwerken in het buitenland werken daar minder goed mee. 

Ik heb er zo niet direct een verklaring voor waarom voicemail ineens niet meer werkt. Je kunt ons ook altijd bellen op 0031612001200. Vanuit het buitenland kun je ons ook bereiken via ons contactformulier of een privébericht sturen op Twitter of Facebook

5 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • August 29, 2025

Bel je +31612001233 ? Dat zou voicemail vanuit het buitenland moeten zijn en werkt ook in NL trouwens.

• Auteur
  • Topper
  • August 29, 2025

Bel je +31612001233 ? Dat zou voicemail vanuit het buitenland moeten zijn en werkt ook in NL trouwens.

Uiteraard, zo kon ik ook altijd mijn voicemail beluisteren. Maar nu krijg ik ineens een of andere domme melding dat zegt dat ik eerst mijn voicemail moet activeren en dat die alleen kan als je met je eigen nummer vanuit Nederland belt. Volgens mij heb ik dit vrij duidelijk opgeschreven.

Forum|alt.badge.img+7
  • August 29, 2025

Voicemail aan- of uitzetten vanuit het buitenland

Vanuit het buitenland kan je je voicemail niet aan- of uitzetten door te bellen. Maar dat kan wel via sms. Zo werkt dat:

• Aanzetten? Sms ‘AAN’ naar 1233.
  • Uitzetten? Sms ‘UIT’ naar 1233.

• Auteur
  • Topper
  • August 29, 2025

Voicemail aan- of uitzetten vanuit het buitenland

Vanuit het buitenland kan je je voicemail niet aan- of uitzetten door te bellen. Maar dat kan wel via sms. Zo werkt dat:

• Aanzetten? Sms ‘AAN’ naar 1233.
  • Uitzetten? Sms ‘UIT’ naar 1233.

Werkt ook niet. Ik heb net verteld dat echt niets werkt bij KPN. Het probleem ligt niet aan mij, het is dat KPN gewoon echt niets kan. Misschien omdat het vroeger een overheidsinstantie was ofzo. Joost mag het weten.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 1, 2025

Hoi ​@Lou23, welkom op onze community! Vanuit het buitenland moet het inderdaad per sms kunnen zoals ​@Edu2020 al noemt. Je kunt even proberen met een ander netwerk te verbinden, sommige mobiele netwerken in het buitenland werken daar minder goed mee. 

Ik heb er zo niet direct een verklaring voor waarom voicemail ineens niet meer werkt. Je kunt ons ook altijd bellen op 0031612001200. Vanuit het buitenland kun je ons ook bereiken via ons contactformulier of een privébericht sturen op Twitter of Facebook