Skip to main content
Antwoord

Overzetten van prepaid naar abonnement duurt lang

• September 2, 2025
  • 4 reacties
  • 48 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Vanwege eerdere moeilijkheden met een KPN-prepaidkaart in Italiƫ heeft mijn vrouw vorige week dinsdag haar KPN prepaidnummer omgezet naar een KPN-abonnement. Afgelopen donderdag ontvingen wij de nieuwe SIM-kaart, waarvan wij de ontvangst direct hebben bevestigd.
In de begeleidende informatie stond dat de SIM-kaart gebruikt kan worden zodra het telefoonnummer is overgezet naar KPN. Dit wekt bevreemding, aangezien het nummer al een KPN-prepaidnummer was. Inmiddels is het opnieuw dinsdag en hebben wij nog steeds geen bericht ontvangen dat de overstap is afgerond. De tijd begint te dringen, omdat mijn vrouw aanstaande zaterdag voor enkele dagen naar ItaliĆ« vertrekt voor een familiebezoek. Bij het afsluiten van het abonnement is ons niet verteld dat er een lange wachttijd zou zijn voor het overzetten van het nummer. Integendeel, ze adverteert met:Ā Je krijgt een nieuwe 3-in-1 simkaart. Die past in elke telefoon. Activeer je simkaart online of tijdens de bezorging. Klaar! Je kan meteen bellen en internetten, zonder eerst tegoed op te laden.ā€Ā Nou, niet dus.
Bovendien hebben wij van een kennis gehoord dat, zodra KPN bericht dat de overstap in gang is gezet, het daarna nog twee werkdagen duurt voordat het nummer daadwerkelijk actief is op de nieuwe SIM-kaart. Dit zou betekenen dat mijn vrouw tijdens haar reis geen bruikbare telefoon heeft.
Wij zijn op leeftijd en digitaal niet vaardig; in het buitenland een SIM-kaart verwisselen is voor ons geen reƫle optie.
Kan iemand ons dringend aangeven hoe dit probleem vóór zaterdag opgelost kan worden?

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Henrik1Ā even bellen met 0800 0402, langs een lokale KPN-winkel gaan, X of Facebook of een terugbelafspraak maken:

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community

Als de nieuwe sim al in de telefoon zit, deze al eens een herstart gegeven???

Ā 

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • September 2, 2025

Beste ​@Henrik1Ā even bellen met 0800 0402, langs een lokale KPN-winkel gaan, X of Facebook of een terugbelafspraak maken:

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community

Als de nieuwe sim al in de telefoon zit, deze al eens een herstart gegeven???

Ā 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 2, 2025

Beste ​@Henrik1Ā waarom 3x een topic starten over eenzelfde onderwerp, werkt verwarrend, is tegen de huisregels en je wordt er niet sneller mee geholpen.

Je kunt je vervolgvragen steeds stellen in het 1e topic dat je gestart hebt over dit onderwerp.

Ā 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 2, 2025

Bedankt voor je snelle reactie, Jan. Ik ga aan het begin van de middag naar een KPN XL winkel om te zien wat er gedaan kan worden. En nee, ik heb de nieuwe sim kaart nog niet geplaatst; volgens de KPN moet dat nadat ze bericht heeft gegeven dat net nummer is overgezet. Logisch eigenlijk, want anders zou de telefoon niet werken.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 2, 2025

Beste ​@Henrik1Ā laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

Ā