Skip to main content
Beantwoord

2G simkaart nodig voor smartwatch, werkt alleen op 850/900/1800/1900MHz

  • 5 november 2022
  • 6 reacties
  • 139 keer bekeken

Goedemorgen, 

 

Voor mijn zoontje heb ik een smartwatch gekocht. Deze blijkt alleen te werken met een 2G simkaart? Van de verkoper kreeg ik dit door: kijk of uw simkaart dit ondersteunt.. GSM: 850/900/1800/1900 MHz. Ik begrijp er weinig van en nu inmiddels 2 simkaarten aangeschaft, maar hij doet het nog steeds niet. Heeft iemand tips voor mij? Heb ik geen goede simkaart als ik het bij KPN heb gekocht? 
 

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi @Dilana, welkom op ons forum!
Is het nog gelukt met de stappen die JanD hierboven noemt? Als het alleen daarmee niet werkt kan het zijn dat de APN “Prepaidinternet” nog ingeschakeld moet worden bij ons en ingesteld moet worden op het horloge. Dit lijkt vaak de oplossing te zijn!

Om hem in te schakelen kun je met ons bellen op 0800-0402 of als het niet zo'n haast heeft kan ik het voor je doen als je het 06-nummer toevoegt aan je profiel en me hier even laat weten als je dat gedaan hebt.
Hoe je de de Prepaidinternet APN instelt op je horloge/apparaat kan ik je niet echt mee helpen, vaak staat dit wel in de handleiding en anders kun je de verkoper of fabrikant hierover raadplegen.

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

  • 0 reacties
  • 5 november 2022

Hallo @Dilana alle huidige simkaarten zijn geschikt voor 2G. Probeer de kaart eens in een telefoon te doen, de telefoon handmatig op 2G zetten en dan de kaart weer in de smartwatch te doen.

Succes.

 


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15172 reacties
  • Antwoord
  • 9 november 2022

Hoi @Dilana, welkom op ons forum!
Is het nog gelukt met de stappen die JanD hierboven noemt? Als het alleen daarmee niet werkt kan het zijn dat de APN “Prepaidinternet” nog ingeschakeld moet worden bij ons en ingesteld moet worden op het horloge. Dit lijkt vaak de oplossing te zijn!

Om hem in te schakelen kun je met ons bellen op 0800-0402 of als het niet zo'n haast heeft kan ik het voor je doen als je het 06-nummer toevoegt aan je profiel en me hier even laat weten als je dat gedaan hebt.
Hoe je de de Prepaidinternet APN instelt op je horloge/apparaat kan ik je niet echt mee helpen, vaak staat dit wel in de handleiding en anders kun je de verkoper of fabrikant hierover raadplegen.


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 9 november 2022

Goedenavond allebei! 
Ik ga morgen nog even puzzelen! Bedankt voor het meedenken en de gegeven opties! 


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 9 november 2022

 

Hallo Thomas,

De tip van Jan werkt helaas niet nog. Inmiddels heb ik het telefoonnummer toegevoegd en zou ik het fijn vinden als jij bovenstaande even zou kunnen uitvoeren. Het heeft geen haast. 
 

Alvast bedankt!


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Ik heb de APN “Prepaidinternet” open gezet voor dit nummer. Als je deze nu ook instelt op je apparaat zou dat een oplossing kunnen zijn!


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 11 november 2022

Hartelijk dank voor de moeite! Helaas zonder resultaat! Dus ik ga weer proberen contact op te nemen met de fabrikant.