Beste KPN medewerkers,
Ik heb een Nokia 3410 met KPN prepaid kaart (voorheen Telfort). Kreeg vandaag, 12-3-2024, weer een sms dat ik mijn simkaart moet vervangen om afsluiting te voorkomen. Dat betekend dat als ik het niet vervang ik over 7 dagen niet meer kan bellen, sms’en en internetten (internetten kan ik er sowieso niet mee), aldus de sms. Ik krijg al jaren mails en sms'jes dat ik het moet vervangen omdat het eruit zou gaan. Als ik toestelcheck doe, vandaag nog gedaan, staat er dat 2G in 2025 uitgezet wordt. Ergens anders op de site van KPN staat weer dat het vanaf 31 december 2023 niet meer zou werken, wat dus niet zo is. Het zou fijn zijn als KPN duidelijk en eerlijk is omtrent 2G en tot wanneer het te gebruiken is.
Ik heb al diverse keren een nieuwe simkaart aangevraagd maar nog nooit geactiveerd omdat ik niet weet wat dat doet met mijn Nokia 3410, of het dan nog wel werkt.
En sneller hoeft voor mij niet en extra straling met 4G ook niet.
Ook al eens gekeken hoe ik mijn contacten kan overzetten maar dat kan blijkbaar helemaal niet, wel bij de 3310 maar niet bij de 3410. De andere voorbeelden op de site zijn voornamelijk van smartphones.
Wat ik ook vreemd vind is dat als je een andere simkaart aanvraagt het altijd maar een bepaalde tijd te activeren is, daarna vervalt het weer. Ook niet erg milieuvriendelijk lijkt me.