Skip to main content
Beantwoord

KPN prepaid 2 mobieltjes maar 2 verschillende app overzichten

• 13 januari 2025
  • 14 reacties
  • 106 keer bekeken

Wij hebben 2 dezelfde Samsung Galaxy A 41 , zelfde datum aangekocht. Op beide mobiels de prepaid app geinstalleerd ( prima kan je inderdaad het verbruik goed volgen) echter: op de ene mobiel overzicht zie ik een scherm met het tegoed en geldigheid tot 16 juli 2025 en info “nog geen bundels”.  Bij de andere mobiel geldigheid tm 15 juli 2025 maar info over “eenheden en MB nog 28 dagen geldig?? .  Zie de foto s voor de verschillen. Vragen: 

1. als wij ons prepaid beltegoed niet voor 15 juli bijvullen  , vervalt dan het gehele beltegoed?    ;
  2. Wat betekent die eenheden en MB notitie bij het 1ne mobieltje, wat zou er kunnen vervallen?? Beltegoed is toch voor alle optie minimaal geldig tot die 15/16 juli ???   

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@SusHar, fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. 
De 200MB die je ziet is een bundel die dus nog 28 dagen geldig was. Lees op onze website alles over KPN Prepaid. Als toevoeging op de geldigheid van je prepaid kaart en nummer: 

Hoe lang is mijn prepaid tegoed geldig?

Als je langer dan 6 maanden je tegoed niet gebruikt, wordt het bevroren voor 90 dagen. Je kan dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen. Om je beltegoed weer vrij te maken, moet je het binnen 90 dagen na de bevriezing opwaarderen.

• Waardeer je binnen 90 dagen op? Dan komt het bevroren tegoed weer vrij. Je kunt weer bellen, sms’en en internetten.

• Waardeer je in deze 90 dagen je prepaidtegoed niet op? Dan kunt je niet meer bellen en gebeld worden. Je mobiele nummer en simkaart werken niet meer. Wil je weer kunnen bellen, bestel dan een nieuw prepaidpakket of abonnement. Het is niet meer mogelijk om je oude nummer mee te nemen.

Bekijk origineel

14 reacties

• 2615 reacties
  • 13 januari 2025

Ik heb er niet veel verstand van. Maar het tegoed vervalt volgens mij als je een half jaar niet belt. En dan vervalt het telefoonnummer ook. Dan kan je de simkaart weggooien.

Op het ene toestel zijn blijkbaar bundels aangeschaft. Bundels zijn altijd maar een maand geldig. Dan vervallen ze. Je kan ze niet opwaarderen ofzo. Of op andere manier verlengen. Na een maand is het echt afgelopen. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 882 reacties
  • 13 januari 2025

💡Tip: Als je een prepaid hebt, stuur dan eens in de maand een SMS (of een belletje) naar het andere toestel. Dan blijft het nummer ‘in de lucht’. 

Bij b: Er is blijkbaar nog geen gebruik gemaakt van het tegoed. 

• Auteur
  • Topper
  • 20 reacties
  • 13 januari 2025

Alvast dank voor jullie reacties. Wij hebben nu smssjes over en weer gestuurd. Echter wij krijgen op elk toestel vaak smssjes. Dus op sms gebied zijn die mobieltjes al jaren actief. Bijvoorbeeld ziekenhuis afspraken ed. Dus blijkbaar ook zaak af en toe te bellen in plaats alleen maar te “appen” ?? En we gebruiken het beltegoed ook voor internet buiten huis.  

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 882 reacties
  • 13 januari 2025

Ontvangen sms gaat NIET ten laste van je tegoed, dus je zal tóch een belletje of sms moeten doen. 

PeterG
Superuser
  • 60489 reacties
  • 13 januari 2025

Smsjes ONTVANGEN telt niet voor geldig houden. Wel verzenden. En bellen via de officiële belknop. 

Gebruik van Whatsapp (bellen, appjes sturen) houdt je aansluiting niet geldig. Zeker niet via wifi.

Beltegoed is geldig vanaf steeds het laatste gebruik (officieel bellen, sms verzenden) voor 6 maanden maar TOT de voorraad strekt om het zo maar te zeggen. Minimum tegoed (gekochte bundels tellen niet mee) voor de geldigheid is € 5,00 !

De onderste is geldig tot en met 16 juli. Dat betekent dan je vóór 16 april (!) weer moet bellen of sms-en. Want die 16e juli in het screenshot is de laatste vervaldatum.

Echt krenterig / zuinig zijn met beltegoed heeft niet zoveel zin. Het is al betaalt en moet toch gebruikt worden om geldig te houden.

Mijn prepaid is alleen om gebeld te worden. Daar stort ik steeds één tientje op (en geen € 76 zoals in het screenshot) en stuur elke 5 maanden een sms naar m'n mobiele abonnement.

Ben al eens in de lucht gebleven voor 1½ jaar voor dat ene tientje.

Mijn advies is gewoon gebruiken. En bel eens voor dat al betaalde tegoed. Prepaid bellen kost naar NL nummers wel € 0,23 per minuut.

• Auteur
  • Topper
  • 20 reacties
  • 14 januari 2025

@PeterG 

Dat is een prima uitleg! Dus dat bellen via 06 is wel een must om te voorkomen dat het 06 op een of andere manier vervalt. Omdat het mobiele nummer zo n beetje in onze maatschappij gekoppeld is aan van alles ( banken, ziekenhuizen, huisarts, verzekeringsmaatschappijen) zou dat erg onprettig zijn😯 

1. Weet u toevallig of KPN nog een bericht of SMS stuurt als “ het systeem” van plan is een 06 nummer er uit te halen?? ;
  2. stel dat door een systeemfout een 06 wordt “gedelete” kan KPN dat dan nog herstellen?  

• Auteur
  • Topper
  • 20 reacties
  • 14 januari 2025

@PeterG 

Wij zijn al tientallen jaren klant van KPN met prepaid en gebruiken dat ook voor internet buiten en appen buiten en routeplanner. Dus vandaar dat hoge prepaid tegoed. Dus KPN verdient echt wel aan ons.. 😊

PeterG
Superuser
  • 60489 reacties
  • 14 januari 2025

Waarom dan geen abonnementen?

Dan heb je ook meer voor minder €.

Ik kan voor 2 tientjes per maand in de hele EU eindeloos bellen en sms'en. En maar liefst 40 GB verbruiken. Met prepaid zou ik boven € 100 per maand uitkomen. 

Voor mobiel en zeker smartphone is prepaid de duurste manier. Ook in combinatie met de ook dure huistelefoon vaak.

(net als dat voor tv digitenne is)

Hier al enkele jaren alleen mobiel abonnement met onbeperkt bellen/sms. Mijn telefoon kosten zijn gedaald van zo'n € 70 per maand voor vast en mobiel 11 jaar geleden naar € 21 nu. En dat is een vast bedrag. 

En je belt onderling helemaal gratis! Nu gaat dat ook van je tegoed. 

Heb je thuis ook internet van kpn dan kom je met 2,50 korting onbeperkt bellen/sms en data verdubbeling hierop.

Met 150 minuten/sms € 15,--

• Auteur
  • Topper
  • 20 reacties
  • 14 januari 2025

@PeterG 

Dank voor het advies. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23099 reacties
  • Antwoord
  • 16 januari 2025

Hi ​@SusHar, fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. 
De 200MB die je ziet is een bundel die dus nog 28 dagen geldig was. Lees op onze website alles over KPN Prepaid. Als toevoeging op de geldigheid van je prepaid kaart en nummer: 

Hoe lang is mijn prepaid tegoed geldig?

Als je langer dan 6 maanden je tegoed niet gebruikt, wordt het bevroren voor 90 dagen. Je kan dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen. Om je beltegoed weer vrij te maken, moet je het binnen 90 dagen na de bevriezing opwaarderen.

• Waardeer je binnen 90 dagen op? Dan komt het bevroren tegoed weer vrij. Je kunt weer bellen, sms’en en internetten.

• Waardeer je in deze 90 dagen je prepaidtegoed niet op? Dan kunt je niet meer bellen en gebeld worden. Je mobiele nummer en simkaart werken niet meer. Wil je weer kunnen bellen, bestel dan een nieuw prepaidpakket of abonnement. Het is niet meer mogelijk om je oude nummer mee te nemen.

• Auteur
  • Topper
  • 20 reacties
  • 17 januari 2025

@Alex van KPN 

Beste Alex, omdat ik nu toch een iets andere uitleg heb gekregen van jou namens KPN begrijp ik het niet helemaal. 

Zoals je ziet hebben wij voldoende beltegoed. Het gaat er ons om dat de 06 nummers in de lucht blijven. Vragen:

a) wat bedoelt KPN met gebruik van tegoed. Is dat en bellen en gebruik internet of OF.  Wij gebruiken het tegoed voor af en toe internet buiten WIFI om, af en toe bellen ed.   Dan hoeven we toch niet een prepaid tegoed weer bij te vullen als we er nog voldoende op hebben staan? 

1. Als er al iets geblokkeerd zou worden , krijgen we daar via KPN op onze mobiels nog een bericht van ?  
  2. Ik zie nu via de KPN app op mijn mobiel dat de geldigheid welke eerst datum 16 juli had nu verschoven is naar 20 juli , vermoedelijk omdat ik net buiten gebruik heb gemaakt van internet. Houdt dat dus in dat bij elk gebruik die termijn van 6 maanden “herstelt” wordt?   
  3. Onze 06 nummers zijn dus oud, die simkaartjes worden bij aanschaf van nieuwe telefoons telkens “overgezet” , slijt zoiets niet en/of verouderen ze technisch? Zo ja is zo n kaartje met behoud van het telefoonnummer ooit te vervangen? 

PeterG
Superuser
  • 60489 reacties
  • 17 januari 2025

Geldig houden. 

Gebruik van tegoed: bellen via de normale belfunctie. SMS versturen. Internet Gebruik via 4G. Buitenshuis bellen of berichtjes sturen via WhatsApp (er is dan verbruik van mobiele data, endus van tegoed)

Bovenstaande moet steeds binnen 6 maanden van het laatste verbruik. 

Niet mee telt:

Gebruik via wifi -> bellen of berichtjes sturen via WhatsApp als je met wifi bent verbonden 

• Auteur
  • Topper
  • 20 reacties
  • 18 januari 2025

Ter aanvulling, ik begrijp nu pas dat je binnen Prepaid bundels kan aankopen. Mogelijk hebben we op 1 van de mobiels een keer geklikt voor een basis-abonnement wat dan 1 maand geldig is. Wel handig die KPN prepaid app , staat veel informatie. Weer wat geleerd😃 Nogmaals dank aan allen die gereageerd hebben.   

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23099 reacties
  • 20 januari 2025

@SusHar, je krijgt altijd een bericht van ons via een sms. Als ik dit zo lees hoef jij je niet druk te maken over een eventuele blokkade. Plat gezegd: bel 1 keer in de 6 maanden met iemand. 

Voor de zekerheid: is alles nu duidelijk? Anders weet je me te vinden. 

Reageer