Skip to main content
Antwoord

KPN Veilig (F-secure) geeft foutmelding: "Apparaat niet beveiligd"

• June 25, 2025
  • 11 reacties
  • 248 keer bekeken

"apparaat niet beveiligd" aanzetten virusscanner lukt niet. Verwijderd en opnieuw geinstalleerd, zelfde fout.Nu start hij op met de fout, geen netwerk, controleer je netwerk (wifi) maar dat werkt wel, browsen enz. wat is hier aan de hand?

tablet is een samsung 7 plus dus vrij nieuw. er is vandaag een landelijk storing van internet, maar op anere apparaten werkt alles goed, ook de virusscanners.

Beste antwoord door Arjan van KPN

Kijk eens aan, dat is goed nieuws! Dan was het toch de storing die dwars zat. 

Graag gedaan tot zover!

11 reacties

• June 25, 2025

Ik krijg sinds gisteravond dezelfde melding. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 25, 2025

Ik denk dat er een update dwars zit, ik wacht maar af.Heb van alles geprobeerd, via veilig.kpn.com, playstore na deinstallatie, steeds weer errors, meldingen van controleer je netwerk verbinding enz. zeer teleurstellend!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@atom44 en ​@mat-. Vreemd en vervelend dat jullie beide issues hebben met KPN Veilig. Op dit moment hebben we nog geen andere signalen binnengekregen dat er iets speelt met KPN Veilig. Zouden jullie eens de volgende stappen kunnen proberen:

• Open de KPN Veilig app op je Android-toestel.

• Log uit of kies ‘Verwijderen’ via de instellingen in de app.

• Verwijder de app via je toestel (houd het icoon ingedrukt en kies ‘Verwijderen’).

• Ga naar http://veilig.kpn.com en klik op het apparaat waar je het issue op ervaart

• Klik op ‘Licentie vrijgeven’ 

• Klik daarna op ‘Apparaat toevoegen’ om weer een licentie toe te kennen

• En volg verder de stappen in het scherm om KPN Veilig weer opnieuw te installeren

Laat maar weten of dit wel helpt. 

Heb jij trouwens ook problemen op een Android -apparaat ​@mat- of speelt het ergens anders op? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 26, 2025

Stappen genomen, de zelfde al eerder gedaan.

Gedeinstalleerd op tablet,

op kpn.veilig.com wordt mijn tablet niet genoemd, wel alle andere devices(heb dubbel pakket)

via veilig.kpn.com doorgesluisd naar Play Store, opnieuw geïnstalleerd.

Bij aanklikken virusscan app, dezelfde melding n.l

CONTROLEER UW NETWERK  FOUTCODE 0

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Dus als je naar veilig.kpn.com gaat dan zie je de tablet niet bij de apparaten staan die zijn beveiligd? Je kunt dus niet een licentie toekennen aan de tablet? Dat is vreemd. Kun je eens een screenshot plaatsen van wat je ziet op de beheerpagina van KPN Veilig? 

En ik ben even benieuwd hoe ver je komt in het installatieproces. Krijg je na het klikken op ‘Openen’ in de Play Store een scherm om de licentieovereenkomst te accepteren? Daarna eventueel een scherm om cookies te accepteren en wat dan belangrijk is: Krijg je dan de mogelijkheid om je KPN ID gegevens in te vullen? Vooral dat laatste is even goed om te weten. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 30, 2025

Mijn andere apparaten staan gewoon aangegeven, voorheen ook mijn tablet.Na deinstallatie en vrijgeven licentie niet teruggekeerd in het overzicht (overzicht van vele devices van pc’s tot raspberry pi’s en mobiels enz. waar uiteraard nog ruimte is voor meer devices)

Ben gewoon ingelogd met kpn id, ik heb het idee dat het aan de tablet ligt, aangezien hij na installatie vraagt het netwerk te controleren (error foutcode 0) ga toch mijn tablet niet resetten, doe het anders wel zonder scanner, android is al voldoende beveiligd dacht ik en wacht wel tot er een update komt.

Het installatieproces stopt dus wanneer ik op het antivirus icoon van f-secure klik, dan komt de melding foutcode 0 controleer je netwerkverbinding.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Vreemd dat je tablet niet meewerkt. Je geeft wel aan dat je tablet niet terugkeert in het overzicht op de beheerpagina, maar dat is een stap die je zelf dient te doen. Je kunt klikken op Apparaat toevoegen, zodat je weer een licentie toekent aan het apparaat. Op dit moment lijkt de beheerpagina van KPN Veilig er even uit te liggen, dus je kunt het later nog een keer proberen. 

En anders ben je altijd zelf de belangrijkste virusscanner. Als je je apps altijd uit de Play Store installeert en niet op vreemde linkjes klikt uit je mail bijvoorbeeld, dan kun je ook geen rare dingen installeren. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 1, 2025

Ok, bedankt Arjan voor alle moeite.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Er is momenteel wel een storing met activeren van F-Secure op apparaten, dus mogelijk kan jouw issue daarmee te maken hebben. Als het weer is opgelost, zal ik het melden. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 2, 2025

Alles weer ok, deze keer kwam ik zonder foutcode bij “aan de slag” en werd de virusscan geactiveerd.

Nogmaals bedankt Arjan.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 3, 2025

Kijk eens aan, dat is goed nieuws! Dan was het toch de storing die dwars zat. 

Graag gedaan tot zover!