Skip to main content
Antwoord

mail openen op de telefoon via internet

  • February 12, 2021
  • 4 reacties
  • 72 keer bekeken

Als ik mijn outlookmail op de computer open en ik open daarna mijn mail op mijn telefoon via www.webmail.kpnmail.nl komen de mails die binnen zijn gekomen in de geopende outlookversie niet in beeld.

Alleen als ik mijn mailbox op de computer niet geopend heb, kan ik nieuwe mailberichten op de telefoon vinden. Ook geopende mails die op de computer geopend zijn, zijn niet terug te vinden op de telefoon.

 

Met andere woorden, alleen als ik mijn mail op de computer niet open, maar wel op de telefoon (via www.webmail.kpnmail_.nl) krijg ik de nieuw binnengekomen mails in beeld. Gelezen mails en niet gelezen mails (maar waarbij ik wel de mailbox op de computer geopend heb) komen niet in beeld. Zeer lastig.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen ?

 

Groet, Maaike

Beste antwoord door JanBar

Waarschijnlijk haalt de computer de e-mail binnen van de POP3 server. Hierdoor worden de e-mails van de server verwijderd waardoor ze niet meer op de telefoon binnenkomen.

Een oplossing is om op de computer de mail binnen te halen via het IMAP protocol.

Je kan ook Outlook zo instellen dat de mail toch op de KPN server laat staan.

Zie hier de uitleg.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • Antwoord
  • February 12, 2021

Waarschijnlijk haalt de computer de e-mail binnen van de POP3 server. Hierdoor worden de e-mails van de server verwijderd waardoor ze niet meer op de telefoon binnenkomen.

Een oplossing is om op de computer de mail binnen te halen via het IMAP protocol.

Je kan ook Outlook zo instellen dat de mail toch op de KPN server laat staan.

Zie hier de uitleg.


Jose_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+11
  • Oud Moderator
  • February 16, 2021

Hallo @Maaike2912, welkom hier op het forum! :blush:

Ik vermoed eigenlijk dat @JanBar gelijk heeft! Is het inmiddels opgelost? 


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 17, 2021

Goedeavond, bedankt voor uw hulp. Het lukt me tot en met stap 6. Bij stap 7 kan ik “meer instellingen”aanklikken, tab “server voor uitgaande post” aanklikken en verificatie aanzetten. Dan naar tabblad “geavanceerd” en dan loop ik vast. Er staat in de uitleg: zet hier te instelling aan, vul poort in voor de . Voor de stel je in met poort,  Dit stukje snap ik niet……..


Jose_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+11
  • Oud Moderator
  • February 22, 2021

@Maaike2912 In dat geval raad ik aan om even met ons te bellen zodat mijn collega alles samen met jou stap voor stap kan doorlopen. Je kunt ons elke dag gratis bereiken op het nummer 0800 0402.