Skip to main content
Vraag

Verhoging kosten internet abonnement na akkoord met verlenging voor 2 jaar

• December 17, 2024
  • 7 reacties
  • 118 keer bekeken

goede dag, ik zou na verlenging van 2 jaar van mijn internet abonnement hetzefde tarief houden. nu blijkt dat ik €4,17 meer ga betalen. dat is €96 in die 2 jaar. word je lekker gemaakt met een tegoedbon van Coolblue en het verhaal dat het tarief hetzefde blijft.

is nogal onbehoorlijk

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

• December 17, 2024

Inflatiecorrectie geldt altijd voor iedereen. Ook voor klanten die verlengen. Dat hoeven ze je niet apart te vertellen, want het staat in de algemene voorwaarden. Daar ben je mee akkoord gegaan.

Als een KPN medewerker zegt dat je hetzelfde blijft betalen, dan is dat dus buiten de inflatiecorrectie gerekend. Want die geldt wel gewoon. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 17, 2024

nee, de inflatiecorrectie was in juni. ik begrijp nu dat door verlenging ik een iets hogere snelheid heb gekregen die voor de verlenging niet gehaald was en daardoor €2,50 korting heb gekregen. die is nu vervallen.

het was fijn geweest als me dat van tevoren was verteld, dan had ik niet met twee jaar verlengd. ik ben al heel lang klant van KPN, maar dit vind ik toch niet zo tof.

• December 17, 2024

Dat is wel bijzonder. Bij een verlenging waarbij het abonnement hetzelfde blijft veranderd er niets aan de snelheid. Of zit je op koper en heb je pairbonding gekregen? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 17, 2024

Nee, geen pairbonding. Zoals ik beschreven heb is het me uitgelegd.

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 17, 2024

Was een bepaalde korting misschien maar voor een kortere periode?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 17, 2024

Totdat ik verlenging van 2 jaar aanging

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • December 27, 2024

Wat een vervelende situatie Motee. Het kan zijn dat door een veranderende samenstelling van het abonnement er bepaalde kortingen vervallen maar dan is het wel zaak dat dit duidelijk vooraf gecommuniceerd wordt.