Ik heb sinds 7 februari 2020 KPN hussel met een v10a modem. Het gebeurt regelmatig dat de WiFi verbinding op enkele apparaten wegvalt, terwijl tegelijkertijd op andere apparaten in dezelfde ruimte de WiFi verbinding ongestoord blijft bestaan. Het zijn wel steeds dezelfde apparaten die uitvallen. Huawei telefoons, Remeha eTwist, Blitzwolf smartplugs. Op de IPads en Google nest home blijft de verbinding gewoon intact. Nogmaals alles in dezelfde ruimte.
Als ik bij uitval bij de instellingen op mijn telefoon kijk zijn er twee mogelijkheden: of hij ziet het hele netwerk niet (wel van de buren), of hij ziet het netwerk wel met volledige sterkte maar zonder internettoegang. Opnieuw opstarten geeft geen soelaas.
Ik heb mijn WiFi op een vast kanaal ingesteld, waar geen buren op zitten.
Het probleem lost zich tot nu toe vanzelf op. Na enkele uren of de volgende dag zijn alle verbindingen weer ok. Maar het blijft natuurlijk erg irritant.
Als ik het modem handmatig opnieuw op laat starten is het probleem soms wel en soms niet opgelost.
De helpdesk herkent dit probleem niet en weet helaas niets beters te melden dan probeer de WiFi manager.
Wie weet raad?