Ik gebruik drie EZVIZ camera's die ik altijd goed kon bereiken vanaf het KPN netwerk, zowel vanaf thuis via KPN internet als vanaf mijn mobiel, ook via een KPN abonnement.
Vanaf ergens rond 11 december kan ik soms nog wel de actuele beelden bekijken maar het duurt dan wel lang voordat ik beeld krijg en soms werkt het gewoon ook helemaal niet.
Opgenomen beelden (in het geheugen van de camera's) bekijken lukt of helemaal niet of soms maar voor een paar seconden, daarna staat het beeld stil. Niet werkbaar dus.
Als ik de camera's vanaf andere netwerken zoals Vodafone of Ziggo benader, werkt het echter allemaal nog gewoon prima.
Ik vermoed daarom dat er iets is veranderd in de routering tussen het KPN netwerk en de EZVIZ servers die ik moet benaderen om toegang te krijgen tot de camera's.
Dit zijn de adressen waarvan ik kan zien dat de EZVIZ app ze probeert te bereiken:
- pmseu1.ezvizlife.com
- eucas.ezvizlife.com
- pusheu.ezvizlife.com
- eulog.ezvizlife.com
- apiieu.ezvizlife.com
Voordat ik in de gaten had dat het vanaf andere netwerken nog wel goed functioneert, heb ik de camera's gereset en ook van de laatste firmware voorzien. Het probleem zit echter niet in de camera's maar blijkbaar gaat er sinds kort iets fout tussen het KPN netwerk en de EZVIZ servers.
Is er iemand die dit probleem herkent en een oplossing heeft gevonden?
Is er iemand van KPN op dit forum aanwezig die kan achterhalen of er rond 11 december inderdaad iets veranderd is in de routering naar de EZVIZ servers?
Bij voorbaat bedankt!