Skip to main content
Vraag

1Gbit/s snelheid niet haalbaar met Unify USG 3P

• 22 mei 2022
  • 7 reacties
  • 325 keer bekeken

Ha Hallo, ik heb een vraagje. Ik heb in mijn niewbouwwoning een KPN Netwerk NL glaslijn. Met de experiabox v12 haal ik bijna 1gig. Nu gebruik ik mijn eigen Unifi apparatuur:

• USG 3P
  • 2x switch PoE lite 8 switch
  • 2x AP 6 Lite

De 1 gig verbinding haalt maar 260 mb up en download op de USG (zowel bedraad als draadloos). Alle extra opties in de USG staan uit. De snelheid komt maar niet omhoog. Veel research gedaan in forums en google. Is het probleem nou echt dat PPPOE de snelheid omlaag trekt? Of is t de hardware die de langzaam is in de USG. Ik overweeg om de nieuwe UDR wifi 6 te kopen voor de meterkast maar lees ook weer dat daar de problemen niet mee zijn opgelost.

heb geen tv en telefonie overigens. Alleen internet.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

wjb
Superuser
  • 74540 reacties
  • 22 mei 2022

Heb je hardware offloading aan staan op die USG?

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 22 mei 2022

Ha wjb, yes

wjb
Superuser
  • 74540 reacties
  • 22 mei 2022

En ook geen QoS ingesteld?

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 22 mei 2022

Ha wjb, nee die staat ook uit

wjb
Superuser
  • 74540 reacties
  • 22 mei 2022

Dan zie ik eigenlijk niet waarom er maar een throughput van 260Mbps gehaald wordt.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 8 november 2022

@RayRay36 is dit probleem nog bij je opgelost? Zo ja hoe heb je het kunnen oplossen? Ik loop namelijk tegen hetzelfde aan.

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 23 januari 2023

Ha hallo, sorry voor de super late reactie! Ik heb me flink in google gestort. Ik ben er achter gekomen dat de chips van de ap 6 lite zeer zwak zijn. Ik heb vorig jaar 2 unifi u6 pro ap’s gekocht en sinsdien haal ik draadloos rond de 500/600mb