Skip to main content
Beantwoord

Geen verbinding met zonnepanelen via wifi na installatie KPN glasvezel

  • 17 augustus 2022
  • 4 reacties
  • 252 keer bekeken

Ik ben drie weken geleden overgestapt  op glas vezel van KPN

Heb zo slecht WI op de 2e etage dat mijn zonnepanelen geen contact maken 

Vroeger had ik Ziggo en alles werkte prima 

Nu betaal ik meer en heb heel slecht verbinding  boven.

Als dit niet opgelost wordt ga ik he hele abonnement opzeggen bij KPN 

 

Beste antwoord door Anonymous

Hallo @Ramona126 je hebt een contract voor minimaal 1 jaar, dus tot 26 juli 2023 zit je aan KPN vast of je  kunt het contract afkopen, dan moet je de resterende nog niet-verschenen termijnen in 1 keer aflossen plus een boete.

Je zegt dat je van Ziggo komt. Ziggo gebruikt een andere IP-range dan KPN en het zou dus kunnen dat bepaalde apparaten die Ziggo-range nog in hun geheugen hebben staan. Even resetten en opnieuw verbinden lijkt me een oplossing.

KPN is niet verantwoordelijk voor je draadloos netwerk thuis, desondanks geeft KPN wel allerlei adviezen om het wifi-netwerk te optimaliseren.

 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 17 augustus 2022

Bent u bereid om WiFi versterkers aan te schaffen? Zo nee, zeg het dan gelijk maar op. 

U kunt eventueel nog proberen om de KPN Box op een iets andere plek neer te zetten. 


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27498 reacties
  • 22 augustus 2022

Hoi @Ramona126 . Welkom op het forum.

Wat vervelend dat de wifi op de tweede verdieping zo slecht is. Wat heb je allemaal in huis staan om de wifi snel en stabiel te maken?


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 23 augustus 2022

23-08-22Beste Mevrouw

Vanaf 26 juli 2022 ben ik overgestapt van Ziggo naar KPN glasvezel

Na aansluitring van KPN werkt de connectie van mijn zonnepanelen niet 

Ik ben a 3 weken bezig te bellen om dit probleem op te lossen 

Elke keer wordt er een ander verhaal verteld over de aansluiting 

Vandaag werd ik gebeld en moest een of ander contact af sluiten  op dit op te lossen.

Ik wil geen enkele ander  contract  

Nu per direkt  wil ik mijn contract met KPN beëindigen

Na 25 dagen na aansluiting werkt het niet zoal het moet

*** *** *** ***

 

Admin: naar je eigen topic verplaatst en adresgegevens verborgen i.v.m. privacy


  • 0 reacties
  • Antwoord
  • 23 augustus 2022

Hallo @Ramona126 je hebt een contract voor minimaal 1 jaar, dus tot 26 juli 2023 zit je aan KPN vast of je  kunt het contract afkopen, dan moet je de resterende nog niet-verschenen termijnen in 1 keer aflossen plus een boete.

Je zegt dat je van Ziggo komt. Ziggo gebruikt een andere IP-range dan KPN en het zou dus kunnen dat bepaalde apparaten die Ziggo-range nog in hun geheugen hebben staan. Even resetten en opnieuw verbinden lijkt me een oplossing.

KPN is niet verantwoordelijk voor je draadloos netwerk thuis, desondanks geeft KPN wel allerlei adviezen om het wifi-netwerk te optimaliseren.