Ik heb een Experiabox V10. Gisteren twee nieuwe superwifipunten succesvol aangesloten (eentje beneden bij de Experiabox en eentje op zolder) en nu valt steeds het internet kort uit. De Wifi is wel goed. Experiabox opnieuw opstarten werkt, maar vervolgens steeds weer kort wegvallend internet.
Zit een voorgeschiedenis aan. Geen idee of dit ermee te maken heeft en wat de eerste aanleiding is voor de problemen. Maand geleden viel vanuit het niets het internet uit. Wifi deed het gewoon nog, ook de Dualband wifiversterker van KPN op zolder. Alles opnieuw opgestart en daarna kreeg ik mijn Dualband (die was aangesloten op een goed werkende DVS650) op zolder niet meer aan de praat. Deze heb ik gereset en weer succesvol gekoppeld aan de Experiabox V10.
Daarna zag ik dat op de de DVS650 die op de Experiabox zat aangesloten het middelste lampje met huisje niet meer brandde, en boven op zolder ook niet meer. Daarna de nog wel goed werkende DVS650 van de eerste verdieping en een DVS1200 die ik in de kast had liggen omgewisseld en uitgetest (geen resultaat), nieuwe kabels ertussen (geen resultaat), de DVS650 van de eerste verdieping terug geplaatst (waarna ook bij deze DVS het huisje niet meer brandde) en tenslotte eerst twee en daarna alle vier opnieuw aan elkaar gekoppeld door ze in elkaar te steken in het stopcontact en met elkaar te verbinden via knopje aan de zijkant (geen resultaat). Dus uiteindelijk brandde bij geen enkele DVS het middelste lampje meer. En op de Dualband wifiversterker op zolder had ik toen wel wifi, maar geen internet, ik neem aan vanwege de niet goed werkende DVS. Ik heb als snelle oplossing gisteren maar twee nieuwe Superwifipunten van KPN geplaatst. Alles werkte gisterenavond prima. Nu valt het internet dus steeds kort weg en moet ik het oplossen door de Experiabox opnieuw op te starten.
Dus eigenlijk meerdere vragen: Wat kan de reden zijn voor wegvallend internet? Hoe krijg ik de DVS kastjes (in ieder geval twee van de vier werkend zou fijn zijn) weer aan de praat? En stel dat de DVS verbindingsset weer werkt (handig ivm een tv-kastje op de eerste verdieping en internetkabel voor een game-pc), kan dat dan i.c.m. de Superwifipunten?