Skip to main content
Beantwoord

Lsc-smart connect heeft last van slechte wifi verbinding

  • 18 september 2023
  • 13 reacties
  • 592 keer bekeken

Ik heb een abonnement bij KPN  (internet / TV / telefoon / mobi). 

heb sinds kort een slechte ontvangst/bereik  in en om het huis met wifi. Ik kwam erachter dat wifi steeds uitviel. ik heb sinds kort lampen in mijn tuin geplaatst die te bedienen zijn met mijn mobi;  (Lsc-smart connect) en die valt steeds weg.

Mijn PC is voorzien van kabelaansluiting.  kan dan wifi wel optimaal werken via mijn mobi?  dat vraag ik mij af.   of zal ik ook mijn pc printer e.d. ook op wifi moeten overzetten of zijn ze allebei afzonderlijk te gebruiken?  Ik ben maar een leek op dit gebied. of is er een wifi-versterker nodig?   Lsc-smart werkt op; 2.4 Ghz.

 

Beste antwoord door Jeroen van KPN

FamvDijk schreef:

Jou standaard wifi schakelt tussen 2.4 en 5ghz
De lampen kunnen hier niet mee overweg.


Als je inlogt op je modem heb je de optie '’extra wifi'’
Als je deze aanzet en op 2,4ghz instelt (5ghz dus uit!) grote kans dat jou probleem is verholpen:)

Alles over "Extra Wifi" lees je op de KPN Kennisbank: Stel een apart 2.4 of 5 GHz netwerk in met de functie "Extra Wifi" @Uriah 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

PeterG
Superuser
  • 61582 reacties
  • 18 september 2023

Heb je alleen een modem? Wifi bereik is zo'n beetje tot 15 meter. Als die lampen verder van het modem zijn... heb je dus extra wifi punten nodig. 


  • Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 18 september 2023

Ja, ik heb alleen een modem.


  • Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 18 september 2023

Hoe kom ik aan extra wifi-punten?


PeterG
Superuser
  • 61582 reacties
  • 18 september 2023

Doe de wifi manager dan krijg je ze mogelijk met wat korting 

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm

Ook 

SuperWiFi 

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/internet/

 

 


  • Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 18 september 2023

Peter G.

Bedankt voor je antwoord, ik ga het proberen.


Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 10821 reacties
  • 22 september 2023

Hallo @Uriah, is het gelukt om via de KPN Wifi Manager versterkers te bestellen? 


  • Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 22 september 2023

Nee, ik weet niet precies wat ik nodig heb . De manger heeft aan dat ontvangst goed is, maar dat is niet zo. Want als ik van de ene kamer naar de andere loopt of buiten gaat staan voor de deur valt wifi weg.


PeterG
Superuser
  • 61582 reacties
  • 22 september 2023

Dan heb je minstens één extra wifi punt nodig meer in de richting van de tuin.

Best met kabel aan het modem. 


  • Helper
  • 32 reacties
  • 22 september 2023

Ik houd voor mij zelf altijd de regel aan. Het Wifi netwerk is zo goed als het slechtse signaal.
Dus als de de wifi lampen slecht bereik hebben kan dat (grote) invloed hebben op de ervaring van de rest van de apparaten.

Technisch allemaal te verklaren, maar ik denk dat wifi punten de meest gangbare oplossing zijn in deze situatie.


FamvDijk
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • 64 reacties
  • 22 september 2023

Jou standaard wifi schakelt tussen 2.4 en 5ghz
De lampen kunnen hier niet mee overweg.


Als je inlogt op je modem heb je de optie '’extra wifi'’
Als je deze aanzet en op 2,4ghz instelt (5ghz dus uit!) grote kans dat jou probleem is verholpen:)


  • Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 22 september 2023

Dank je wel,ik ga het proberen. 


Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 10821 reacties
  • Antwoord
  • 26 september 2023
FamvDijk schreef:

Jou standaard wifi schakelt tussen 2.4 en 5ghz
De lampen kunnen hier niet mee overweg.


Als je inlogt op je modem heb je de optie '’extra wifi'’
Als je deze aanzet en op 2,4ghz instelt (5ghz dus uit!) grote kans dat jou probleem is verholpen:)

Alles over "Extra Wifi" lees je op de KPN Kennisbank: Stel een apart 2.4 of 5 GHz netwerk in met de functie "Extra Wifi" @Uriah 


  • Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 14 oktober 2023

Bedankt voor je antwoord, het probleem is opgelost door servicemonteur KPN.