Heeft iemand een idee hoe het volgende kan gebeuren? We hebben lange tijd veel problemen gehad met ons thuisnetwerk. Na veel moeite kwam er eindelijk een tweede monteur die het probleem direct kon bevestigen. Hij heeft alles vervangen, inclusief onze aansluiting in de wijkkast.
Nu net, ongeveer 1 tot 2 maanden later, is ons hele netwerk ineens teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Alles is verdwenen: de logs, de SuperWifi2-punten stonden weer op paars, de netwerkwachtwoorden waren weg, en alles lijkt uit het niets gereset. Ik kan niets meer terughalen in de logs, maar ben wel nieuwsgierig hoe dit kan gebeuren eigenlijk.
Weet iemand wat dit kan veroorzaken?
Alvast bedankt!
Beste antwoord door Maja van KPN
DVDBZ schreef:
Dit lijkt een verklaring te zijn voor de onverwachte reset van alle apparaten, maar ik vind het persoonlijk behoorlijk raar dat hier geen communicatie over is uitgegaan naar deze klanten als dit bekend was.
Dit is in ieder geval niet iets dat bekend was, en persoonlijk komt het me ook erg vreemd voor dat dit op deze wijze gedaan is. Ik was echter niet bij het gesprek dat je gevoerd hebt met mijn collega dus ik weet niet precies hoe de collega tot deze conclusie gekomen is.
DVDBZ schreef:
Als ik de router naar fabrieksinstellingen zet, worden er automatisch gegevens opgehaald (eigen wifinaam, wachtwoord, etc.). Hierdoor krijg ik geen schone configuratie meer, waardoor het probleem blijft bestaan. Is er een manier waarop ik een flush op de backend kan doen om dit te verhelpen? Want alles geeft nog altijd aan dat ik niet meer op een KPN verbinding zit.
Ik ben erg benieuwd naar de oorzaak van dit probleem. Wij hebben vandaag namelijk exact het zelfde. Netwerknaam, wachtwoorden e.d. zijn allemaal verdwenen. Enkel de fabrieksinstellingen resteren. Ook bij ons zijn de wifipunten vorige maand vervangen. De wifipunten zelf branden overigens wel groen.
Heeft iemand een idee hoe het volgende kan gebeuren? We hebben lange tijd veel problemen gehad met ons thuisnetwerk. Na veel moeite kwam er eindelijk een tweede monteur die het probleem direct kon bevestigen. Hij heeft alles vervangen, inclusief onze aansluiting in de wijkkast.
Nu net, ongeveer 1 tot 2 maanden later, is ons hele netwerk ineens teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Alles is verdwenen: de logs, de SuperWifi2-punten stonden weer op paars, de netwerkwachtwoorden waren weg, en alles lijkt uit het niets gereset. Ik kan niets meer terughalen in de logs, maar ben wel nieuwsgierig hoe dit kan gebeuren eigenlijk.
Weet iemand wat dit kan veroorzaken?
Alvast bedankt!
Nu valt de verbinding WEER steeds weg. Kan niet eens meer naar de wifimanager, want dan krijg ik de melding dat dit netwerk niet van KPN is. Hoor graag hoe verder op te lossen… Meer dan een jaar gedoe met KPN.
In de log hieronder is ook zichtbaar dat het modem steeds reset op een of andere manier en daarna een log van 2020 geeft. Ik begin hier goed moedeloos van te worden… Er hangt niks van een splitter of wat dan ook in het netwerk. Enkel de (weer nieuwe) Superwifi2 punten...
Log:
Verberg inhoudToon inhoud
23.05.2024 22:39:27
Info
WIFI
A WiFi device <54:B7:BD:30:2B:D4> has successfully connected to SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[BH_5])
23.05.2024 22:39:26
Info
WIFI
A WiFi device <84:E3:42:FC:39:82> has successfully connected to SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_PRIV])
23.05.2024 22:39:17
Info
WIFI
A WiFi device <00:93:37:19:02:DA> has successfully connected to SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_PRIV])
23.05.2024 22:39:17
Info
WIFI
Device <00:93:37:19:02:DA> was disconnected on SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_PRIV])
23.05.2024 22:39:17
Info
WIFI
A WiFi device <00:93:37:19:02:DA> has successfully connected to SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_VIDEO_5G])
23.05.2024 22:38:55
Info
WIFI
A WiFi device <66:97:73:0E:3A:8B> has successfully connected to SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_PRIV])
23.05.2024 22:38:49
Info
SYS
Modem login was successful
23.05.2024 22:38:38
Info
WIFI
A WiFi device <00:93:37:19:02:DA> has successfully connected to SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_PRIV])
23.05.2024 22:38:38
Info
WIFI
Device <00:93:37:19:02:DA> was disconnected on SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_PRIV])
23.05.2024 22:38:17
Info
WIFI
A WiFi device <9C:76:13:CA:65:8E> has successfully connected to SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_PRIV])
23.05.2024 22:38:16
Info
WIFI
A WiFi device <54:2A:1B:62:A7:F2> has successfully connected to SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_PRIV])
23.05.2024 22:38:13
Info
WIFI
A WiFi device <00:93:37:19:02:DA> has successfully connected to SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_PRIV])
23.05.2024 22:38:08
Info
WIFI
A WiFi device <54:2A:1B:80:A5:15> has successfully connected to SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_PRIV])
01.01.2020 01:00:41
Info
SYS
TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been closed
01.01.2020 01:00:41
Info
SYS
TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been initiated
01.01.2020 01:00:37
Info
PPPOE
PPPoE connection successfully established with user credentials.
01.01.2020 01:00:37
Info
PPPOE
PPPoE connection successfully established with user credentials.
01.01.2020 01:00:36
Info
DHCPC
The WAN DHCP client IP address 10.164.163.138
01.01.2020 01:00:30
Info
DHCPC
WAN DHCP client (1) started
01.01.2020 01:00:30
Info
UPNP
UPnP functionality has been activated
01.01.2020 01:00:28
Info
WETH
WAN Ethernet connectivity has been established
01.01.2020 01:00:28
Info
LETH
An Ethernet port is now connected (1/100/FULL)
01.01.2020 01:00:21
Info
DHCPS
The LAN DHCP Server is active
01.01.2020 01:00:21
Info
WIFI
WLAN has been activated (JSP5JjGTiRGtL90gi223) (band : 5GHz).
01.01.2020 01:00:21
Info
WIFI
WLAN has been activated (JSP5JjGTiRGtL90gi223) (band : 2.4GHz).
01.01.2020 01:00:21
Info
WIFI
WLAN has been deactivated (KPN32C0D6_ExtraWiFi5G) (band : 5GHz).
01.01.2020 01:00:21
Info
WIFI
WLAN has been deactivated (KPN32C0D6_ExtraWiFi2G) (band : 2.4GHz).
01.01.2020 01:00:21
Info
WIFI
WLAN has been activated (Password is password) (band : 5GHz).
01.01.2020 01:00:21
Info
WIFI
WLAN has been activated (Password is password) (band : 2.4GHz).
01.01.2020 01:00:21
Info
WIFI
WLAN has been activated (I am cheating on my WiFi) (band : 5GHz).
01.01.2020 01:00:21
Info
WIFI
WLAN has been activated (I am cheating on my WiFi) (band : 2.4GHz).
Zou je nu overigens om te beginnen je glasvezelkastje een minuut of 2 van de stroom af willen halen? Als je hem daarna weer aanzet, wordt de verbinding opnieuw ingeladen en hopelijk lost dat de huidige problemen op!
Zou je nu overigens om te beginnen je glasvezelkastje een minuut of 2 van de stroom af willen halen? Als je hem daarna weer aanzet, wordt de verbinding opnieuw ingeladen en hopelijk lost dat de huidige problemen op!
We hebben nu al meerdere malen een monteur over de vloer gehad. De laatste keer heeft hij alle apparatuur vervangen omdat hij niet kon achterhalen waar de problemen vandaan komen. Het enige wat hij kon constateren is dat het goed fout gaat bij ons. Ook onze aansluiting in de wijkkast is vervangen (voor zover wij begrepen).
Zelfs de wifimanager nu aan dat onze verbinding niet eens meer van KPN is. Dit is totaal onacceptabel. Hieronder de laatste log van dit uur. Ook hier gaat het ineens weer terug naar 2020 en klapt alles er weer uit.
Log:
Verberg inhoudToon inhoud
03.06.2024 10:22:55
Info
SYS
Modem login was successful
03.06.2024 10:14:58
Info
WIFI
Device <00:93:37:19:02:DA> was disconnected on SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_PRIV])
03.06.2024 10:12:21
Info
SYS
Modem login was successful
03.06.2024 10:10:12
Info
WIFI
Device <66:97:73:0E:3A:8B> was disconnected on SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_PRIV])
03.06.2024 10:10:01
Info
WIFI
Device <96:43:51:2E:D5:89> was disconnected on SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_VIDEO_5G])
03.06.2024 10:09:40
Info
WIFI
A WiFi device <00:93:37:19:02:DA> has successfully connected to SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_PRIV])
03.06.2024 10:09:26
Info
SYS
OWL connection status changed from ongoing to successful sync
03.06.2024 10:08:40
Info
SYS
OWL connection status changed from successful sync to ongoing
03.06.2024 10:08:19
Info
SYS
OWL connection status changed from ongoing to successful sync
03.06.2024 10:08:15
Info
WIFI
Device <66:97:73:0E:3A:8B> was disconnected on SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_VIDEO_5G])
03.06.2024 10:08:13
Info
WIFI
A WiFi device <66:97:73:0E:3A:8B> has successfully connected to SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_PRIV])
03.06.2024 10:08:13
Info
WIFI
Device <96:43:51:2E:D5:89> was disconnected on SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_PRIV])
03.06.2024 10:08:13
Info
WIFI
A WiFi device <96:43:51:2E:D5:89> has successfully connected to SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_VIDEO_5G])
03.06.2024 10:08:07
Info
WIFI
A WiFi device <D8:8C:79:59:25:7A> has successfully connected to SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_VIDEO_5G])
03.06.2024 10:07:41
Info
SYS
OWL connection status changed from successful sync to ongoing
03.06.2024 10:06:55
Info
WIFI
A WiFi device <90:48:6C:3B:A6:C8> has successfully connected to SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_PRIV])
03.06.2024 10:06:49
Info
WIFI
A WiFi device <9C:76:13:CA:65:8E> has successfully connected to SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_PRIV])
03.06.2024 10:06:44
Info
WIFI
A WiFi device <66:97:73:0E:3A:8B> has successfully connected to SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_VIDEO_5G])
03.06.2024 10:06:42
Info
WIFI
A WiFi device <96:43:51:2E:D5:89> has successfully connected to SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_PRIV])
03.06.2024 10:06:41
Info
WIFI
Device <96:43:51:2E:D5:89> was disconnected on SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_PRIV])
03.06.2024 10:06:41
Info
WIFI
Device <54:2A:1B:62:A7:F2> was disconnected on SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_VIDEO_5G])
03.06.2024 10:06:38
Info
WIFI
A WiFi device <54:2A:1B:62:A7:F2> has successfully connected to SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_VIDEO_5G])
03.06.2024 10:06:35
Info
WIFI
Device <9C:76:13:CA:65:8E> was disconnected on SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_PRIV])
03.06.2024 10:06:35
Info
WIFI
A WiFi device <A4:CF:99:58:F3:CA> has successfully connected to SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_VIDEO_5G])
03.06.2024 10:06:35
Error
WIFI
A device failed to connect to SSID (9C:76:13:CA:65:8E) because it provided incorrect login information.
03.06.2024 10:06:35
Info
WIFI
A WiFi device <9C:76:13:CA:65:8E> has successfully connected to SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_PRIV])
03.06.2024 10:06:35
Info
WIFI
Device <9C:76:13:CA:65:8E> was disconnected on SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_PRIV])
03.06.2024 10:06:35
Error
WIFI
A device failed to connect to SSID (9C:76:13:CA:65:8E) because it provided incorrect login information.
03.06.2024 10:06:34
Info
WIFI
Device <96:43:51:2E:D5:89> was disconnected on SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_VIDEO_5G])
03.06.2024 10:06:34
Error
WIFI
A device failed to connect to SSID (96:43:51:2E:D5:89) because it provided incorrect login information.
03.06.2024 10:06:34
Info
WIFI
A WiFi device <96:43:51:2E:D5:89> has successfully connected to SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_VIDEO_5G])
03.06.2024 10:06:31
Info
WIFI
Device <90:48:6C:3B:A6:C8> was disconnected on SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_PRIV])
03.06.2024 10:05:41
Info
WIFI
Device <00:93:37:19:02:DA> was disconnected on SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_PRIV])
03.06.2024 10:03:25
Info
SYS
OWL connection status changed from ongoing to successful sync
03.06.2024 10:03:08
Info
WIFI
Device <66:97:73:0E:3A:8B> was disconnected on SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_PRIV])
03.06.2024 10:03:01
Info
WIFI
Device <A4:CF:99:58:F3:CA> was disconnected on SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_PRIV])
03.06.2024 10:02:47
Info
SYS
OWL connection status changed from successful sync to ongoing
03.06.2024 10:02:33
Info
SYS
OWL connection status changed from ongoing to successful sync
03.06.2024 10:01:58
Info
WIFI
A WiFi device <54:B7:BD:30:2B:D5> has successfully connected to SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[BH_2])
03.06.2024 10:01:44
Info
WIFI
A WiFi device <54:B7:BD:30:2B:D4> has successfully connected to SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[BH_5])
03.06.2024 10:01:30
Info
WIFI
Device <66:97:73:0E:3A:8B> was disconnected on SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_VIDEO_5G])
03.06.2024 10:01:23
Info
WIFI
A WiFi device <66:97:73:0E:3A:8B> has successfully connected to SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_PRIV])
03.06.2024 10:01:22
Info
WIFI
Device <66:97:73:0E:3A:8B> was disconnected on SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_PRIV])
03.06.2024 10:01:13
Info
SYS
TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been closed
03.06.2024 10:01:13
Info
SYS
TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been initiated
03.06.2024 10:00:47
Info
WIFI
A WiFi device <90:48:6C:3B:A6:C8> has successfully connected to SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_PRIV])
03.06.2024 10:00:26
Info
WIFI
A WiFi device <96:43:51:2E:D5:89> has successfully connected to SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_PRIV])
03.06.2024 10:00:24
Info
WIFI
Device <90:48:6C:3B:A6:C8> was disconnected on SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_PRIV])
03.06.2024 10:00:24
Info
WIFI
A WiFi device <90:48:6C:3B:A6:C8> has successfully connected to SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_PRIV])
03.06.2024 10:00:24
Info
WIFI
Device <90:48:6C:3B:A6:C8> was disconnected on SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_PRIV])
03.06.2024 10:00:21
Info
WIFI
A WiFi device <66:97:73:0E:3A:8B> has successfully connected to SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_PRIV])
Ik ben erg benieuwd naar de oorzaak van dit probleem. Wij hebben vandaag namelijk exact het zelfde. Netwerknaam, wachtwoorden e.d. zijn allemaal verdwenen. Enkel de fabrieksinstellingen resteren. Ook bij ons zijn de wifipunten vorige maand vervangen. De wifipunten zelf branden overigens wel groen.
Alvast bedankt voor de reactie!
Zojuist een medewerker van KPN gesproken. Schijnbaar komt dit probleem vanuit KPN. Iemand binnen KPN heeft meerdere klanten een nieuw IP-adres gegeven. Hierdoor vond er onverwachts een fabrieksreset plaats en daarom begrijpen mijn apparaten momenteel niets meer. Ik ben nu alles helemaal opnieuw aan het opbouwen en als dit niet doet wat het moet doen, moet ik weer bellen.
Ah, er lijkt dus een soort verklaring gevonden te zijn @DVDBZ. Hopelijk is het na het opnieuw opbouwen ook echt allemaal weer in orde!
Dit lijkt een verklaring te zijn voor de onverwachte reset van alle apparaten, maar ik vind het persoonlijk behoorlijk raar dat hier geen communicatie over is uitgegaan naar deze klanten als dit bekend was.
Als ik de router naar fabrieksinstellingen zet, worden er automatisch gegevens opgehaald (eigen wifinaam, wachtwoord, etc.). Hierdoor krijg ik geen schone configuratie meer, waardoor het probleem blijft bestaan. Is er een manier waarop ik een flush op de backend kan doen om dit te verhelpen? Want alles geeft nog altijd aan dat ik niet meer op een KPN verbinding zit.
Want sorry, maar ik ga echt geen kosten meer maken voor een monteur nu ik begrijp dat dit probleem vanuit KPN is ontstaan. Helemaal na het verleden met non-stop gedoe.
Dit lijkt een verklaring te zijn voor de onverwachte reset van alle apparaten, maar ik vind het persoonlijk behoorlijk raar dat hier geen communicatie over is uitgegaan naar deze klanten als dit bekend was.
Dit is in ieder geval niet iets dat bekend was, en persoonlijk komt het me ook erg vreemd voor dat dit op deze wijze gedaan is. Ik was echter niet bij het gesprek dat je gevoerd hebt met mijn collega dus ik weet niet precies hoe de collega tot deze conclusie gekomen is.
DVDBZ schreef:
Als ik de router naar fabrieksinstellingen zet, worden er automatisch gegevens opgehaald (eigen wifinaam, wachtwoord, etc.). Hierdoor krijg ik geen schone configuratie meer, waardoor het probleem blijft bestaan. Is er een manier waarop ik een flush op de backend kan doen om dit te verhelpen? Want alles geeft nog altijd aan dat ik niet meer op een KPN verbinding zit.
We hebben je logs trouwens even achter een spoiler geplaatst, dat leest wat prettiger in het topic!
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.