Skip to main content
Beantwoord

Verbrekende WiFi en vastlopend beeld, is mijn V10 modem aan vervanging toe?

  • 12 januari 2025
  • 5 reacties
  • 45 keer bekeken

Sinds gisteren heb ik een waarschijnlijke storing in de Experia V10 box.

Mijn TV+ ontvanger is met een UTP kabel CAT6 met de Experiabox verbonden.

Tijdens het terugkijken van een opgenomen programma spoelde ik een reclameblok door.

Hierna bevroor het beeld. Na het gebruik van de home toets op de AB kwam de melding dat er geen internet verbinding was. Storing KBX-APK 2001. Het modem zou even van de stroom moeten worden losgekoppeld.

Dit heb ik gedaan, evenals de TV+ box én het glasvezelkastje, alles zo'n 10 minuten.

Hierna was de storing niet verholpen, het was nog dezelfde storing.

Alles nog een maal spanningsloos gemaakt, maar weer zonder resultaat.

Daarna de UTP kabel losgekoppeld en met wifi verbinding gemaakt tussen Experia en TV+.

Hiermee functioneerde alles weer.

Wat eerder op de dag opviel was dat de wifi verbinding met de PC, die altijd feilloos werkte, enkele malen was uitgevallen.

Voor wifi maak ik gebruik van de witte KPN super wifi punten.

Ik heb dus het sterke vermoeden dat de Experia box aan het eind van zijn Latijn begint te geraken.

Vandaar dit relaas, mogelijk zijn er forumgenoten die hierover ervaringen kunnen delen.

 

Beste antwoord door hansbeus

Dag Jan,

Na het proberen met een andere UTP kabel bleek dat de fout tóch in de kabel zat. Ik heb er een nieuw stekkertje aan geknepen en de Experia box op een minder kwetsbare plaats gemonteerd, zodat de stekkertjes niet meer geraakt kunnen worden door voorwerpen in de kast.

Daarnaast heb ik een van de super wifi punten verplaatst.

Vooralsnog zijn de problemen voorbij.

M.vr.gr.

Hans.

 

Bekijk origineel

5 reacties

  • 3700 reacties
  • 12 januari 2025

Gebruik je 1 utp kabel die van tv ontvanger rechtstreeks naar Experiabox loopt? Er zit niets tussen? Geen kabel in de muur? Geen draadloze verbindingset? Switch? 

Heb je al eens een andere utp kabel geprobeerd? 

De TV+ ontvanger via WiFi verbinden met witte SuperWiFi's word niet ondersteund. Dat werkt eigenlijk alleen met zwarte SuperWiFi's. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 12 januari 2025

Dag Marlon,

dat is een snelle reactie!

Het betreft inderdaad één UTP kabel die rechtstreeks tussen Experia en TV+ zit. 

De kabel loopt goed beschermd door een buis onder de vloer en door de muur. Aan de stekkertjes zijn geen mankementen zichtbaar.

TV+ box werkt goed op wifi, ik weet niet of dat nu wel of niet te danken is aan de witte wifi punten; feit is dat de wifi verbinding met de PC sinds gisteren niet meer stabiel is.

M.vr.gr.

Hans.


Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7722 reacties
  • 15 januari 2025

Goedemorgen ​@hansbeus , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

We zijn inmiddels een paar dagen verder, wat is de stand van zaken op dit moment? Heb je anders misschien ook de mogelijkheid om eens een ander apparaat bekabeld aan te sluiten op je Experia Box v10 om te kijken of dat wel werkt? Op die manier zou je heel eenvoudig de nodige zaken uit kunnen sluiten!


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • Antwoord
  • 15 januari 2025

Dag Jan,

Na het proberen met een andere UTP kabel bleek dat de fout tóch in de kabel zat. Ik heb er een nieuw stekkertje aan geknepen en de Experia box op een minder kwetsbare plaats gemonteerd, zodat de stekkertjes niet meer geraakt kunnen worden door voorwerpen in de kast.

Daarnaast heb ik een van de super wifi punten verplaatst.

Vooralsnog zijn de problemen voorbij.

M.vr.gr.

Hans.

 


Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7722 reacties
  • 15 januari 2025

Heel fijn om te lezen dat je het probleem inmiddels op hebt weten te lossen door toch nog even goed naar de kabels te kijken ​@hansbeus, top!

En ook bedankt dat je deze oplossing hier nog met ons hebt gedeeld, altijd nuttige informatie voor mensen met een soortgelijk probleem. Mocht je ons in de toekomst nog eens nodig hebben, dan weet je ons te vinden en voor nu nog een mooie dag toegewenst :)


Reageer