Goedemiddag ik heb een vraag,
de kpn monteur heeft afgelopen week het modem geplaatst en alles aangesloten en mijn xbox consoles waren verbonden met internet (ik heb het 500mb glasvezel pakket) .
ik vroeg of het online gamen goed zou gaan en hij zei dat ik misschien zelf de consoles op vaste ip adressen moest zetten en in de xperia v10a beide xboxen moest vrij geven.
ik heb vandaag op internet gezocht en van alles geprobeerd maar op mijn eigen xbox krijg ik NAT open en hier werkt het online redelijk goed. maar op die van mijn zoon blijft staan Nat GEMIDDELD en hier werkt het slecht tot niet...
Beide xboxen zitten op middels wifi verbonden die van mijn zoon zit via acces point op zolder en stond in experia (als via kabel verbonden hierdoor)
ik moet kennelijk van beide xbox consoles bepaalde poorten vrijgeven ik heb veel gevonden voor de xperia v10 maar dit ziet er heel anders uit dan in mijn xperia.
ik heb al gebeld met kpn omdat ik zelf o.a mijn connected devices niet zie in de xperia v10a en zij op afstand wel?
Wat heb ik zelf gedaan:
beide consoles op een vast ip adres in de xbox netwerkinstellingen gezet ( het ip adres wat de xperia toegewezen had).
gateway op het ip adres van de xperia.
subnet op 255.255.255.0
dns 8.8.8.8 en secundaire dns 8.8.4.4
Ik heb verder geen extra switch of router erbij gezet ik heb de 2 tv ontvangers erop aangelosten en 1 accespoint ( voor wifi kids op zolder hier zit de xbox van mijn zoon op )
mijn xbox zit via wifi met minder streepjes en werkt dus beter.
dus de vraag wat moet ik instellen in de xperia v10Aen hoe? ( misschien iets met NAT mapping?)
Ik las ook dmz maar dit mocht ik niet doen is onveilig heb ik dus niet gedaan nog.
Ook las ik upnp ig ofzo maar dit vond ik niet terug in de xperia v10a
wat moet ik instellen op beide xbox consoles?
En waarom zie ik niet mijn connected devices terwijl ze wel verbonden zijn en ik ermee kan internetten?
Ik heb diverse foto`s bijgevoegd voor meer info !
Alvast bedankt!
Groetjes
Remy
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.