Klopt het dat er op dit moment storingen zijn met het 4G netwerk zodat port forwarding niet meer werkt? Sinds vanmorgen kan ik niet meer bij mijn thuis adres vanaf buiten. Ik zie dat rond 9:00 mijn modem wat verbindings opdrachten gekregen heeft, dus het lijkt erop dat er wel iets in t netwerk veranderd is.
Opnieuw connecten met verschillende IP's biedt geen oplossing. Restart van modem en router ook niet, het lijkt erop dat alle poorten dicht zitten.
Ik zit op de "advancedinternet" AP
Beantwoord
Storing port forwarding op 4G buitengebied?
Beste antwoord door Marcia van KPN
Hallo iedereen! Ik heb een ander lopend topic aan dit topic toegevoegd. Mocht je die ineens kwijt zijn, weet je dat je hier bent beland. Maar even de spreekwoordelijke pleister in één keer eraf trekken, dit is de reactie:
Voor de goede orde, KPN heeft twee verschillende consumenten producten voor sneller internet in het buitengebied. Een 4G only product en sinds vorig jaar een product dat4G combineert met DSL (Sneller Internet Buitengebied). Sinds de komst van 4G+DSL wordt de 4G only oplossing niet meer actief aangeboden, alleen in specifieke gevallen.
Wat betreft de 4G only oplossing hebben we deze functioneel gelijk gemaakt aan 4G/DSL en de configuratie aangescherpt (zo optimaal en veilig mogelijk). Port Forwarding is hierdoor niet meer mogelijk i.c.m. 4G only, omdat deze producten (mobiel) geen vast IP-adres kennen.
Indien klanten toch gebruik willen maken van Port Forwarding, adviseren we ze de overstap te maken naar het toekomstvaste product Sneller Internet Buitengebied (4G+DSL) waar dit wel mogelijk is. Klanten kunnen hiervoor contact opnemen met KPN.
Een aantal van jullie hebben al je forumprofiel ingevuld en ik zie dat jullie niet alleen onze huidige, maar ook nog onze oude propositie abonnementen afnemen. Het 'nieuwe' Sneller Internet Buitengebied, kan alleen gecombineerd worden met de huidige abonnementen. Wie van jullie een Alles-in-1 variant heeft, zal over moeten stappen. Je krijgt dan ook een nieuw 4G modem. De cap van 30 Mbit/s blijft, maar je kunt wel weer gebruik maken van Port Forwarding. Mocht je dit willen, kunnen we hier samen met jullie naar kijken. Vul dan in ieder geval je forumprofiel aan en laat het hieronder even weten.
Voor wat betreft de storingen en instabiliteit: ervaren jullie dit nog steeds? Kunnen jullie een speedtest doen op het moment dat je dit ervaart? We hebben nu met de APN basicinternet de mobiele gebruikers (dus met een mobiele telefoon) voorrang gegeven op de mast, dus op het moment dat er door die groep gebruikers veel gebruik van de mast wordt gemaakt, kan je dit aan je verbinding merken. Het moet echter nog wel werkbaar zijn. Ik heb hier inhoudelijk nog geen reactie op gekregen, daar sturen we een reminder achteraan en ik hou jullie hier van op de hoogte.
Bekijk origineelVoor de goede orde, KPN heeft twee verschillende consumenten producten voor sneller internet in het buitengebied. Een 4G only product en sinds vorig jaar een product dat4G combineert met DSL (Sneller Internet Buitengebied). Sinds de komst van 4G+DSL wordt de 4G only oplossing niet meer actief aangeboden, alleen in specifieke gevallen.
Wat betreft de 4G only oplossing hebben we deze functioneel gelijk gemaakt aan 4G/DSL en de configuratie aangescherpt (zo optimaal en veilig mogelijk). Port Forwarding is hierdoor niet meer mogelijk i.c.m. 4G only, omdat deze producten (mobiel) geen vast IP-adres kennen.
Indien klanten toch gebruik willen maken van Port Forwarding, adviseren we ze de overstap te maken naar het toekomstvaste product Sneller Internet Buitengebied (4G+DSL) waar dit wel mogelijk is. Klanten kunnen hiervoor contact opnemen met KPN.
Een aantal van jullie hebben al je forumprofiel ingevuld en ik zie dat jullie niet alleen onze huidige, maar ook nog onze oude propositie abonnementen afnemen. Het 'nieuwe' Sneller Internet Buitengebied, kan alleen gecombineerd worden met de huidige abonnementen. Wie van jullie een Alles-in-1 variant heeft, zal over moeten stappen. Je krijgt dan ook een nieuw 4G modem. De cap van 30 Mbit/s blijft, maar je kunt wel weer gebruik maken van Port Forwarding. Mocht je dit willen, kunnen we hier samen met jullie naar kijken. Vul dan in ieder geval je forumprofiel aan en laat het hieronder even weten.
Voor wat betreft de storingen en instabiliteit: ervaren jullie dit nog steeds? Kunnen jullie een speedtest doen op het moment dat je dit ervaart? We hebben nu met de APN basicinternet de mobiele gebruikers (dus met een mobiele telefoon) voorrang gegeven op de mast, dus op het moment dat er door die groep gebruikers veel gebruik van de mast wordt gemaakt, kan je dit aan je verbinding merken. Het moet echter nog wel werkbaar zijn. Ik heb hier inhoudelijk nog geen reactie op gekregen, daar sturen we een reminder achteraan en ik hou jullie hier van op de hoogte.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.