Ik heb hetzelfde probleem gehad, en het is helaas weer terug... Internet valt onregelmatig weg ... soms dagen niet, soms om het uur. Alleen internet, maar op tv ook de opgenomen programma's en Netflix etc.. Gewone tv uitzending hakkelt heel even en gaat dan weer door.
Probleem hebben we ook in augustus 2018 gehad. Eerst is nieuwe box V10 neergezet, nieuw kastje aan de muur etc etc., Uiteindelijk is speciale monteur langs geweest die naar de wijkcentrale geweest en heeft daar aanpassing gedaan. Hij had niet helemaal de goede component beschikbaar maar heeft toen wel wat kunnen regelen. Toen is het een paar maanden goed geweest.
Nu begon het een paar maanden geleden weer een beetje, maar soms wordt ik er echt gek van. Op allerlei tijdstippen en meerdere keren per dag valt alles weg. Ik denk zelf dat temperatuurschommelingen ('s ochtends en 's avonds er ook een rol bij spelen, maar dat kan ik niet aantonen)
Liefst wil ik dat ze call TK0000024628324 weer heropenen en naar de wijkkast gaan om opnieuw de reparatie na te kijken. (analyseren en herstellen dienst klantlocatie (Fiber).
Maat ik kom er niet doorheen bij het call center en begin weer van voor af aan ... . Paar keer geprobeerd, Maar als ze weer zeggen dat ze de boel doormeten en het goed lijkt (en ja ... als die het doet doet die het gewoon ;-)) en dan vragen te resetten met het pinnetje kom ik geen stap verder.
Hoe pak ik dit aan ?
admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic
Beantwoord
Verbrekende verbinding langlopend probleem is weer terug
Beste antwoord door BartH123
Hoi Marcia, Ja, we hebben veel randapparatuur. 2 tv ontvangers, 2 KPN accesspoints (andere vervangen omdat we eerst dachten dat het hier aan lag), Sonos, een NAS e.d.,
Maar daarom hebben we dan ook een 500 MB glasvezel verbinding genomen ...
Na lang zoeken en veel vervangen, IP adres instellingen etc. weten we zeker dat het hier niet aan ligt ...
Ik heb namelijk weer alles afgekoppeld, zelfs de wifi uitgezet van de router en alleen mijn bedrade PC aangesloten. Verder helemaal niks ! Zelfs geen TV aangesloten.
Via ping 4.2.2.1 kon ik toen zien dat die toch meermaals uitvalt. En om zeker te weten dat het dan niet in mijn PC zat heb ik hetzelfde gedaan met PC van mijn zoon als enige aangesloten. Ook daar krijg ik deze foutmelding.
Dus ik weet echt wel zeker dat het buiten ons huis zit ... tenzij de vervangende V10 ook weer hetzelfde probleem heeft.
Ik heb nu zojuist een reset gedaan met paperclip. Heb ik de laatste tijd ook al meermaals gedaan.
Nu zet ik ping weer aan om te zien hoe vaak en wanneer die uitvalt vandaag en morgen.
Als die weer is uitgevallen zal ik bellen (ook al ben ik bang dat ik weet wat er gaat gebeuren, modem start nl. daarna weer op en werkt dan gewoon weer .... ).
Ik snap niet dat KPN niet aan hun kant ook een trace of ping aan kan zetten. Dat is ook gebeurt nadat vorige keer het probleem bij Fiber in de glasvezel wijkcentrale was verholpen. Daaraan kunnen jullie dan toch ook zien dat het steeds uitvalt .... ?
Ik laat je morgen de resultaten van de ping horen. Bedankt in ieder geval dat je de moeite neemt om te helpen oplossen ... Zoals je wel kan lezen is dit al een lang (s)lopend probleem.
Bekijk origineelMaar daarom hebben we dan ook een 500 MB glasvezel verbinding genomen ...
Na lang zoeken en veel vervangen, IP adres instellingen etc. weten we zeker dat het hier niet aan ligt ...
Ik heb namelijk weer alles afgekoppeld, zelfs de wifi uitgezet van de router en alleen mijn bedrade PC aangesloten. Verder helemaal niks ! Zelfs geen TV aangesloten.
Via ping 4.2.2.1 kon ik toen zien dat die toch meermaals uitvalt. En om zeker te weten dat het dan niet in mijn PC zat heb ik hetzelfde gedaan met PC van mijn zoon als enige aangesloten. Ook daar krijg ik deze foutmelding.
Dus ik weet echt wel zeker dat het buiten ons huis zit ... tenzij de vervangende V10 ook weer hetzelfde probleem heeft.
Ik heb nu zojuist een reset gedaan met paperclip. Heb ik de laatste tijd ook al meermaals gedaan.
Nu zet ik ping weer aan om te zien hoe vaak en wanneer die uitvalt vandaag en morgen.
Als die weer is uitgevallen zal ik bellen (ook al ben ik bang dat ik weet wat er gaat gebeuren, modem start nl. daarna weer op en werkt dan gewoon weer .... ).
Ik snap niet dat KPN niet aan hun kant ook een trace of ping aan kan zetten. Dat is ook gebeurt nadat vorige keer het probleem bij Fiber in de glasvezel wijkcentrale was verholpen. Daaraan kunnen jullie dan toch ook zien dat het steeds uitvalt .... ?
Ik laat je morgen de resultaten van de ping horen. Bedankt in ieder geval dat je de moeite neemt om te helpen oplossen ... Zoals je wel kan lezen is dit al een lang (s)lopend probleem.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.