Klacht: Pair bonding beloofd, maar niet gekregen!
Sinds een aantal maanden heb ik een nieuw huis gekocht en heb mijn abonnement mee verhuist.
Ik heb contact gehad met KPN en op fourstack gecontroleerd of ik pair bonding op mijn nieuwe adres kon krijgen. Geen enkel probleem klonk het vanuit KPN.
Monteur komt langs om het oude ISRA punt te vervangen en de installatie thuis werkend te maken (de gratis installatie service). De monteur had geen opdracht in het systeem staan om pair bonding aan te sluiten, dus hij mocht op dat moment niet de straatkast in om het kabeltje te leggen (zoals de monteur dat zelf noemde), wel heeft hij in de meterkast alles alvast zodanig aangesloten dat ik alleen een ander kabeltje hoefde aan te sluiten als de straatkast aangepast was. Volgens de monteur was pair bonding ook geen probleem en was het slechts een kwestie van de opdracht doorvoeren.
En dan begint het gedonder:
Eerst was het verhaal dat er op het tweede aderpaar nog een oud abonnement actief was en die kon ik niet zelf stop zetten, want dat moest de oude bewoner doen. Na heen en weer bellen met de oude bewoner, die aangaf nooit KPN gehad te hebben, bleek dat het om een administratieve fout ging. Er was ooit een aanvraag gedaan, die was geannuleerd, maar bij KPN niet uit het systeem gehaald.
Ik moest 48 uur wachten voordat de lijn uitgezet was, dan kon pair bonding opnieuw aangevraagd worden.
U raadt het al, na 48 uur wachten, 96 uur wachten, na 2 weken wachten kon het nog steeds niet.....
Nu was er een nieuwe reden bedacht waarom ik geen pair bonding krijg; KPN levert alleen nog pair bonding wanneer er 8 aders naar de woning gaan en ik heb een aansluiting met 4 aders (wit, blauw, rood en oranje). Dit is een nieuwe kwaliteitseis die KPN sinds dit jaar in het leven heeft geroepen en de check is aan het einde van de aanvraag. Hierdoor zeggen alle medewerkers van de klantenservice dat je wél pair bonding kunt aanvragen, maar krijg je het dus niet. Dit geldt overigens alleen voor nieuwe aanvragen, heb je al pair bonding op je adres met 4 aders dan mag je het houden. ( Zoals ik ook op mijn oude adres op 4 adres pair bonding had) Ben je nieuwe klant en heb je 4 aders, dan krijg je geen pair bonding.
Nu is het zo dat ik twee kabels van kpn in mijn huis binnen krijg en twee ISRA punten heb en daarmee dus ook twee keer 4 aders....... "Vreemd", zegt KPN, "Dat zien we niet vaak". Waarschijnlijk is er ooit op uw adres een zakelijke aansluiting geweest. Hoe dan ook, we doen het toch niet, want het staat zo niet in het "Canvas"???? Wat dat ook mag wezen.
Ondertussen geeft de KPN website en fourstack nog steeds aan dat ik pair bonding op mijn adres kan krijgen en is zelfs de maximale snelheid ondertussen ook hoger dan aan het begin van deze ellende.
Lang verhaal kort:
KPN beloofd meerdere malen pair bonding, maar levert uiteindelijk niet.
Oplossing; Zeg wat je doet, en doe wat je zegt!
Ik heb contact gehad met KPN en op fourstack gecontroleerd of ik pair bonding op mijn nieuwe adres kon krijgen. Geen enkel probleem klonk het vanuit KPN.
Monteur komt langs om het oude ISRA punt te vervangen en de installatie thuis werkend te maken (de gratis installatie service). De monteur had geen opdracht in het systeem staan om pair bonding aan te sluiten, dus hij mocht op dat moment niet de straatkast in om het kabeltje te leggen (zoals de monteur dat zelf noemde), wel heeft hij in de meterkast alles alvast zodanig aangesloten dat ik alleen een ander kabeltje hoefde aan te sluiten als de straatkast aangepast was. Volgens de monteur was pair bonding ook geen probleem en was het slechts een kwestie van de opdracht doorvoeren.
En dan begint het gedonder:
Eerst was het verhaal dat er op het tweede aderpaar nog een oud abonnement actief was en die kon ik niet zelf stop zetten, want dat moest de oude bewoner doen. Na heen en weer bellen met de oude bewoner, die aangaf nooit KPN gehad te hebben, bleek dat het om een administratieve fout ging. Er was ooit een aanvraag gedaan, die was geannuleerd, maar bij KPN niet uit het systeem gehaald.
Ik moest 48 uur wachten voordat de lijn uitgezet was, dan kon pair bonding opnieuw aangevraagd worden.
U raadt het al, na 48 uur wachten, 96 uur wachten, na 2 weken wachten kon het nog steeds niet.....
Nu was er een nieuwe reden bedacht waarom ik geen pair bonding krijg; KPN levert alleen nog pair bonding wanneer er 8 aders naar de woning gaan en ik heb een aansluiting met 4 aders (wit, blauw, rood en oranje). Dit is een nieuwe kwaliteitseis die KPN sinds dit jaar in het leven heeft geroepen en de check is aan het einde van de aanvraag. Hierdoor zeggen alle medewerkers van de klantenservice dat je wél pair bonding kunt aanvragen, maar krijg je het dus niet. Dit geldt overigens alleen voor nieuwe aanvragen, heb je al pair bonding op je adres met 4 aders dan mag je het houden. ( Zoals ik ook op mijn oude adres op 4 adres pair bonding had) Ben je nieuwe klant en heb je 4 aders, dan krijg je geen pair bonding.
Nu is het zo dat ik twee kabels van kpn in mijn huis binnen krijg en twee ISRA punten heb en daarmee dus ook twee keer 4 aders....... "Vreemd", zegt KPN, "Dat zien we niet vaak". Waarschijnlijk is er ooit op uw adres een zakelijke aansluiting geweest. Hoe dan ook, we doen het toch niet, want het staat zo niet in het "Canvas"???? Wat dat ook mag wezen.
Ondertussen geeft de KPN website en fourstack nog steeds aan dat ik pair bonding op mijn adres kan krijgen en is zelfs de maximale snelheid ondertussen ook hoger dan aan het begin van deze ellende.
Lang verhaal kort:
KPN beloofd meerdere malen pair bonding, maar levert uiteindelijk niet.
Oplossing; Zeg wat je doet, en doe wat je zegt!
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.