Langs deze weg toch maar eens mijn ongenoegen uiten over het herhaaldelijk niet nakomen van gemaakte afspraken.
Ik heb sinds kort een abonnement bij KPN (telefoon, TV en internet). Op 25 november jl. is de monteur gekomen om e.e.a. te installeren. Na installatie blijkt het wifi-signaal onstabiel te zijn en valt de verbinding heel regelmatig volledig weg. TV kijken via wifi is ook niet mogelijk. Afgesproken om een kabel te trekken naar de TV. Dit zou op 28 november jl. gebeuren. Op het afgesproken tijdstip verschijnt een andere monteur die moet wachten op een collega. De collega komt niet opdagen, zodat de monteur ruim twee uur heeft moeten wachten. Hij constateert wel dat de werkzaamheden van een paar dagen terug niet zo netjes zijn uitgevoerd en brengt wat veranderingen aan. Na ruim twee uur komt weer een andere collega. De kruipruimte in en er zou een kabel getrokken kunnen worden. Dan de boodschap: “ik kan de kabel niet trekken, want ik heb geen boren in de auto"….
Er wordt een afspraak gemaakt voor de volgende dag. Op vrijdag taal noch teken van KPN. Later die dag nog maar eens gebeld. De mededeling: u krijgt een 4g router toegestuurd en u wordt gebeld voor een afspraak. Heel verrassend: geen router ontvangen en er wordt geen contact opgenomen voor het maken van een afspraak.
Afgelopen maandag nogmaals contact opgenomen. Weer de boodschap: u wordt gebeld voor een afspraak en u krijgt een router. Ik zou de router woensdag (vandaag) kunnen ophalen bij een afhaalpunt (we sturen u een SMS). Vandaag geen SMS en ook geen router. Wel in de tussentijd een email voor het maken van een afspraak. Het eerstvolgende tijdstip is medio volgende week! De bevestiging in de email begint met “u heeft een afspraak verzet". Feitelijk niet juist, want er was nog steeds geen nieuwe afspraak gemaakt.
Samengevat:
- afspraken/toezeggingen worden niet nagekomen.
- het wifi-signaal valt nog steeds met enige regelmaat weg.
- dichtbij de router is de snelheid op een goed moment max. 20 Mbps. Iets verder weg mag je blij zijn als je 2 Mbps haalt!
- geen TV.
- pairbonding is mogelijk, maar gaat ten koste van een korting op de abonnementsprijs.
- de kosten van het abonnement zijn wel afgeschreven, terwijl hier nagenoeg geen prestatie tegenover staat.
Naast het niet nakomen van afspraken kan KPN kennelijk niet leveren wat zij toezeggen, bijvoorbeeld t.a.v. de internetsnelheid.
Marco