Jensbeekmans schreef:
Hallo,
Sinds kort heb ik erg hoge Ping tijdens het spelen van fortnite. Ik doe dit op een competitief niveau. Wanneer ik een snelheid test doe bij kpn resulteerde dit in een Ping van 4ms. Dit had ik tijdens het gamen tot voor kort ook altijd. Wanneer ik nu in een online match ga heb ik standaard boven de 40 ping. Normaal was dit altijd onder de 20. Ik heb van alles geprobeerd om mijn internetsnelheid te verbeteren maar niks werkt. Wat kan ik doen om er voor te zorgen dat ik weer terug op mijn oude ping level zit?
Ping (latency) is de tijd die nodig is om een internetpakketje van jou naar een bepaalde server te sturen en het antwoord terug te ontvangen. Deze tijd is dus ook mede afhankelijk van de server “aan de andere kant". Er is dus een goede kans dat de server van Fornite “verhuist” is (of dat de route van de internetpakketjes gewijzigd is naar die server) waardoor jij nu een hogere ping krijgt naar die server.
Wat voor ping krijg je als jij naar www.speedtest.net gaat? Als deze wel laag is, ligt het probleem niet bij jou thuis, maar aan de Fortnite server of de route er naar toe.