Skip to main content
Beantwoord

WiFi valt continue weg met Experia Box v8

  • May 7, 2020
  • 5 reacties
  • 129 keer bekeken

SannePriem
Nieuwkomer

Ik heb al lange tijd last van slechte WiFi verbinding via de Experia Box v8. Ik heb daar eerder geen punt van gemaakt, maar nu ik thuis moet werken blijkt dit echt een groot probleem. De WiFi verbinding is vaak zeer slecht, maar valt ook een paar keer per dag helemaal weg, zonder een aantoonbare oorzaak. 

Naar aanleiding van de door te lopen stappen heb ik van alles geprobeerd: kanaal veranderen, resetten, nog een keer resetten.. Na resetten heb ik soms even 50+ mbps, maar die valt vervolgens in een minuut weg naar onder de 10. Dit meet ik naast de box zelf. Het is gewoon niet stabiel te krijgen. 

Ik heb net de klantenservice gebeld, maar mij wordt verteld dat Telfort “geen wifi garantie heeft”. Juist… in 2020… 
Mijn verzoek was om de Experia v10 op te sturen, omdat die box sterker zou moeten zijn en ik daarmee ook op het 5gHz kanaal kan komen, maar telefonisch wordt aangegeven dat ik dan de versterker moet aanschaffen. Ik ben minimaal 8 jaar klant bij Telfort. Ik had toch wel verwacht dat dit een optie zou zijn. 
Daarom via deze route nogmaals het verzoek om de box om te ruilen naar de v10. Ik hoop toch echt dat dit mogelijk is. 

Beste antwoord door Maja van KPN

Hi @SannePriem!

Ik zie dat je ook bij Telfort een topic aan hebt gemaakt, en daar ben je helemaal op de juiste plek! Je topic zal daar opgepakt worden door een Telfort moderator, ik sluit dit topic :slight_smile:

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 12, 2020

Hi @SannePriem!

Ik zie dat je ook bij Telfort een topic aan hebt gemaakt, en daar ben je helemaal op de juiste plek! Je topic zal daar opgepakt worden door een Telfort moderator, ik sluit dit topic :slight_smile:


  • Nieuwkomer
  • September 1, 2021

Hebben nog steeds Experia Box V8.

Inmiddels wordt de verbinding 2 a 3 maal per dag verbroken.

Na resetten gaat het even beter maar het begint nu wel irritant te worden, dit ook i.v.m. thuiswerken.

 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • September 1, 2021

Hebben nog steeds Experia Box V8.

Inmiddels wordt de verbinding 2 a 3 maal per dag verbroken.

Na resetten gaat het even beter maar het begint nu wel irritant te worden, dit ook i.v.m. thuiswerken.

 

Heeft u de Wi-Fi manager al eens gedaan? Afgelopen weken nog?


  • Nieuwkomer
  • September 1, 2021

Nu net nog, nadat ik het modem weer gereset had (voor 3e keer vandaag!) Krijg melding dat modem te oud is. Wordt ook over extra wifi punten gesproken, hoe werkt dit en wat houdt et precies in?

 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • September 1, 2021

Nu net nog, nadat ik het modem weer gereset had (voor 3e keer vandaag!) Krijg melding dat modem te oud is. Wordt ook over extra wifi punten gesproken, hoe werkt dit en wat houdt et precies in?

Als u hier mee akkoord gaat, dan krijgt u een ander modem en 2 WiFi punten. Mogenlijk zijn deze niet gratis. De WiFi punten kunt u elders in huis plaatsen, deze zenden dan ook WiFi uit.