Skip to main content
Beantwoord

Tv-ontvanger vervangen

  • May 16, 2020
  • 20 reacties
  • 404 keer bekeken

 

Goedendag,

Is het ook voor mij mogelijk om mijn Experia Box te laten vervangen door een nieuw exemplaar? Al weken moet ik hem meerder keren per dag resetten om weer van internet of van mijn televisie gebruik te maken. Nu in de periode dat ik moet thuiswerken is dit HEEL erg lastig.

Resetten van de box helpt bij mij ook om tv en internet weer terug te krijgen, maar ik heb het gevoel dat de box tegen het einde van haar levensduur aanzit.

Graag een reactie.…

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Vikash van KPN

Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb zojuist twee nieuwe ontvanger naar een servicepunt verstuurd. :blush:

 

Vikash: Nogmaals dank voor de acties. Nieuwe ontvangers  snel binnen. Werken een beetje sneller.

 

@Lanr Graag gedaan! Fijn dat het nu weer goed werkt. :relaxed:

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

20 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 17, 2020

Hallo @Lanr, vervelend die problemen, zeker nu. Welke Experia Box heb je?

Een Experia Box wordt (alleen) vervangen als deze defect is. Alleen de Experia Box v7 of ouder wordt standaard altijd vervangen.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 17, 2020

Ha die Ruud, Dank voor je reactie, maar hier heb ik weinig aan.

Heb een V8, maar dat moet toch niet uitmaken. Zoals aangegeven moet ik al een paar weken met meerdere keren per dag het modem restten om weer verbinding te krijgen of in de avond TV te kunnen kijken. Dit velen resetten moet KPN ook wel in de logs kunnen zien. Ik zit niet te wachten op een nieuw modem, maar voor kleine 1.000,- euro per jaar wil ik wel een stabiel werkende verbinding (die ik overigens daarvoor ook altijd heb gehad).

Zeker in deze tijd zit ik niet te wachten op het steeds verbreken van een Skype/Webex gesprek of een VDI sessie met mijn “werk PC” en dit dan weer moeten oplossen met een reset van de Experia Box. Hoop dat KPN z.s.m. met een oplossing komt voor een jarenlange trouwe klant.


RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 17, 2020

Hallo @Lanr wat ik bedoel is dat een Experia Box V7 of ouder altijd omgeruild wordt (problemen of niet), maar een V8 of nieuwer moet problemen/defect vertonen. Jouw V8 komt (lijkt mij) ook in aanmerking voor vervanging.

Bel KPN klantenservice 0800 0402, spreek in “ik wil een medewerker spreken” dan kan jouw probleem bekeken worden. Succes!


Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi @Lanr. Wat vervelend dat je de ExperiaBox meerdere keren per dag moet resetten. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik jouw verbinding doormeten en eventueel een nieuw modem toesturen. 


Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ik zie dat je jouw gegeven nog niet hebt achtergelaten. Ik ga er vanuit dat je het probleem zelf het verholpen of via een andere weg een oplossing hebt gevonden. Als je mij hulp nog nodig hebt, dan hoor ik dat graag van je!


  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 26, 2020

Beste Vikash,

Dank voor je reactie, dus voor jouw reactie heb ik maar zelf actie genomen (dacht dit gaat veel te lang duren via KPN). Zag bij het zoeken naar een oplossing voor mijn probleem met de Expediabox dat je ook een eigen fritzbox kan aansluiten op een glasvezelverbinding. Heb deze dus gelijk na de eerste reactie gekocht in de winkel voor 200,- euro. Kon niet echt niet wachten op een andere oplossing via KPN die voor mij veel te lang ging duren. Ben als zoveel mensen in deze lastige tijd echt afhankelijk van mijn internetverbinding voor het uitvoeren van mijn werk. Na installatie van deze Fritzbox werkt mijn internet zeer stabiel en veel sneller.
Overigens vallen mijn twee tv ontvangers van KPN ook niet meer uit, maar zijn wel zeer traag. Kan ook wel omdat ze schat ik z’n 7 tot 8 jaar oud zijn.


Wel slechte zaak dat KPN alles doet om nieuwe klanten binnen te krijgen met kortingen en nieuwe apparatuur en niets actief doet voor bestaande trouwe klanten behalve de prijs verhogen. Lijkt mij dat eens in de paar jaar er wel up to date apparatuur geleverd kan worden voordat er problemen ontstaan.

 

groet,

 

Lanr


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • May 26, 2020

Wat is het merk van de ontvangers?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 26, 2020

Dank voor de vraag Nick, Een Motorola VIP 1853. Voel mij overigens geen VIP Bij KPN, maar dat zul je wel gemerkt hebben. 


Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Dank voor de vraag Nick, Een Motorola VIP 1853. Voel mij overigens geen VIP Bij KPN, maar dat zul je wel gemerkt hebben. 

Heb je al geprobeerd om op deze pagina jouw tv-ontvangers om te ruilen? 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 27, 2020

Melding: “Onze meting is er niet in geslaagd om informatie uit je Experia box op te vragen”

:tired_face: en dat werkt weer niet omdat ik denk ik nu geen Experiabox meer heb, maar een Fritzbox :triumph:

 

 


Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Dat is erg vervelend. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan ga ik proberen om de twee ontvangers om te ruilen. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 28, 2020

Gegevens staan in mijn profiel! En nogmaals dank voor jouw acties en reacties tot nu toe Vikash...


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • May 28, 2020

Dank voor de vraag Nick, Een Motorola VIP 1853. Voel mij overigens geen VIP Bij KPN, maar dat zul je wel gemerkt hebben. 

De Motorola tv ontvangers mogen omgeruild worden voor nieuwe / andere. Dit kon vorig jaar al. Toen heb ik het gedaan.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • May 28, 2020

Melding: “Onze meting is er niet in geslaagd om informatie uit je Experia box op te vragen”

:tired_face: en dat werkt weer niet omdat ik denk ik nu geen Experiabox meer heb, maar een Fritzbox :triumph:

 

Heb je de Experiabox niet meer in huis? De frisse box heb je via KPN?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 29, 2020

Dat is erg vervelend. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan ga ik proberen om de twee ontvangers om te ruilen. 

Gegevens staan in mijn profiel! En nogmaals dank voor jouw acties en reacties tot nu toe Vikash...

 

Hoop dat je wat voor mij kunt betekenen m.b.t. het omruilen...


Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb zojuist twee nieuwe ontvanger naar een servicepunt verstuurd. :blush:


  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 31, 2020

HA die Vikash,

Nog aan het werk op zondag?! En nogmaals dank voor alle acties.

Groet,

 

Rene


Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Graag gedaan @Lanr. Als je onze hulp nog eens nodig hebt, dan horen we dat graag!


  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 6, 2020

Vikash: Nogmaals dank voor de acties. Nieuwe ontvangers  snel binnen. Werken een beetje sneller.


Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb zojuist twee nieuwe ontvanger naar een servicepunt verstuurd. :blush:

 

Vikash: Nogmaals dank voor de acties. Nieuwe ontvangers  snel binnen. Werken een beetje sneller.

 

@Lanr Graag gedaan! Fijn dat het nu weer goed werkt. :relaxed: