Skip to main content
Beantwoord

Chromecast geen verbinding WiFi na installeren nieuwe KPN box

  • July 29, 2020
  • 8 reacties
  • 1066 keer bekeken

Deze week een nieuwe KPN box gekregen ter vervanging van de experia box v9. Na het installeren kan de chromecast geen verbinding meer maken met de WiFi. 

Verder doet internet het wel. Ik denk dat het iets met de nieuwe modem te maken heeft, maar ik heb er geen verstand van dus geen idee hoe ik het kan oplossen.

Chromecast al twee keer gereset
Modem al gereset
Google home app opnieuw geïnstalleerd

Allen zonder resultaat. Iemand ideeën om het werkzaam te krijgen?

Beste antwoord door Natasja

Dag @Natasja . Inmiddels is de monteur geweest, aangezien deze vraag al acht dagen open stond zonder reactie of resultaat… 

De nieuwe V12 modem kon niet over wifi 5 of 6 connecten met mijn tevens nieuwe chromecast. Instellingen V12 modem zijn teruggezet naar vergelijkbaar met oude V9 modem. Dus wat een vooruitgang moet zijn, is dat totaal niet.


Hallo @MarjolijnPPP. Goed om te lezen dat er een monteur is geweest en deze het probleem heeft kunnen oplossen door je Experia Box V12 terug te zetten naar oude instellingen. Ik snap dat dit wellicht niet helemaal wenselijk is, maar zoals @JanD en @Nick83 al toelichten kan het zo zijn dat je Chromecast qua standaarden nog niet compatible is met de V12. Wellicht is dat met een volgende update van je Chromecast wel het geval. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 29, 2020

Niet heel boeiend, maar dit is een screenshot van de foutmelding

 

 


Natasja
Topper
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud Moderator
  • August 6, 2020

Dag @MarjolijnPPP. Van harte welkom hier. Wat lastig dat het niet lukt om je Chromecast te installeren. Ik begrijp dat je zowel de Chromecast als de Experia Box al een reset hebt gegeven. Heb je dat volgens de Google instructies gedaan? Wat voor type Chromecast heb je precies? En welke Experia Box heb je nu? Ziet je Chromecast het WiFi-netwerk wel? 


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 7, 2020

Dag @Natasja . Inmiddels is de monteur geweest, aangezien deze vraag al acht dagen open stond zonder reactie of resultaat… 

De nieuwe V12 modem kon niet over wifi 5 of 6 connecten met mijn tevens nieuwe chromecast. Instellingen V12 modem zijn teruggezet naar vergelijkbaar met oude V9 modem. Dus wat een vooruitgang moet zijn, is dat totaal niet.


  • August 7, 2020

Hallo @MarjolijnPPP , je modem kan dan wel up-to-date zijn, maar de aan te sluiten apparatuur beschikt vaak nog niet over die nieuwste standaarden. Daar kan KPN dus ook niets aan doen dat jij (nog) geen spullen hebt die aan de nieuwste standaarden voldoen.

Het is maar goed dat het flexibele KPN modem ‘backwards compatible’ is zoals ze dat met een mooi woord noemen, kun je toch nog mooi van de (ver)oude(rde) spullen gebruik maken.:sunglasses:


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 7, 2020

Een chromecast die drie weken geleden aangeschaft is, noem ik niet oud. 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • August 7, 2020

Een chromecast die drie weken geleden aangeschaft is, noem ik niet oud. 

Dat wil nog niet zeggen dat daar de nieuwste standaarden in verwerkt zitten. Kan wel een model zijn wat al 3 jaar oud is. 


Natasja
Topper
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • August 12, 2020

Dag @Natasja . Inmiddels is de monteur geweest, aangezien deze vraag al acht dagen open stond zonder reactie of resultaat… 

De nieuwe V12 modem kon niet over wifi 5 of 6 connecten met mijn tevens nieuwe chromecast. Instellingen V12 modem zijn teruggezet naar vergelijkbaar met oude V9 modem. Dus wat een vooruitgang moet zijn, is dat totaal niet.


Hallo @MarjolijnPPP. Goed om te lezen dat er een monteur is geweest en deze het probleem heeft kunnen oplossen door je Experia Box V12 terug te zetten naar oude instellingen. Ik snap dat dit wellicht niet helemaal wenselijk is, maar zoals @JanD en @Nick83 al toelichten kan het zo zijn dat je Chromecast qua standaarden nog niet compatible is met de V12. Wellicht is dat met een volgende update van je Chromecast wel het geval. 


  • Topper
  • November 4, 2020

mDNS probleem, heeft niks met de instellingen te maken. KPN graag een reactie hierop! hier is het hele probleem uitgeplozen:

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/chromecast-en-kpn-experia-box-v12-506222/index2.html#post1119757