Zondagochtend 23 augustus is bij ons de glasvezel uitgevallen. Een enorm gemis, zeker met 2 thuiswerkers.
De woensdag erna kwam de KPN monteur om vast te stellen dat het niet aan het modem lag, waarop gelijk de dag erna KPN Netwerk kwam om vast te stellen dat er geen licht in huis kwam. Jammer van de wachttijd, maar je kan ook niet verwachten dat er binnen een uur iemand staat.
Helaas vertelden de Netwerk mannen dat ze niet zelf konden graven, omdat we in een nieuwbouw gebied wonen dat nog niet is overgedragen. We zouden echter dezelfde dag of anders vrijdag gebeld en geholpen worden door de lokale onderaannemer. Voor de zekerheid kregen we een noodpakket, maar dat zouden we waarschijnlijk niet hoeven gebruiken.
Helaas zijn we niet gebeld. Daarom hebben we meermalen KPN gebeld, die telkens weer vertelden dat er een ticket is aangemaakt en dat het bij de aannemer ligt en dat ze er verder niets aan konden doen. Ik kan dat ergens begrijpen, maar aan de andere kant helemaal niet omdat een opdrachtgever normaal gesproken een SLA heeft met de onderaannemer en een escalatieproces.
afgelopen dinsdag (2,5 week verder) belde Volker Wessels eindelijk. Ze waren bij de buren (die zelf de kabel hadden gebroken), en of ze onze storing ook mee konden nemen. Helaas konden ze het niet in 1 keer oplossen, vandaag waren ze hier weer en hebben ze een knik in de voedingskabel gerepareerd.
De straat heeft nu weer licht, behalve wij…… De monteur legde uit dat de kabels opnieuw gepatcht moesten worden. Daarvoor vragen zij aan KPN welk poortnummer bij welk huisnummer hoort. Daar bleek dat KPN niet kon aangeven welke poort wij hebben, en hebben ze ons niet kunnen patchen.
Uiteraard heb ik KPN weer gebeld (dit ligt immers volledig bij hun). En opnieuw een heel vriendelijk gesprek (prima trouwens), maar geen enkele ownership. Weer een aantekening in het ticket zonder enige duidelijkheid wie wat wanneer.
Eerlijk gezegd wil ik er niet nog een weekend over heen laten gaan. TV werkt immers ook niet (en digitenne is geen goede vervanging). Maar hoe kan ik dit duidelijk maken? De helpdesk bellen heeft geen zin. Is er een termijn waarin zo’n probleem opgelost moet zijn?
Wat mij betreft moet hier morgenochtend iemand de boel oplossen punt. Maar hoe krijg je dat gedaan? Achteraf vergoeding regelen, dat is niet hetzelfde.