Ik heb de wifi punten geinstalleerd met behulp van het 3-stappenplan welke in de doos bijgesloten is.
Echter, het draadloze wifi punt brandt paars. Vervolgens met behulp van de thuis app het installeren opnieuw gedaan inclusief het scannen van de QR-code. Beide punten werden geupdate. Nog steeds blijft het draadloze wifi punt paars branden. Wat is hier aan te doen?
Mvg Paul Stol
Beste antwoord door Sanne van KPN
Hoi @StefaniePlaisier16! Als het lampje paars brandt geldt het volgende: Herstart het KPN SuperWifi punt en doorloop het aansluitproces opnieuw. Zou je dit willen proberen? Ik ben benieuwd of hij dan groen blijft.
Mocht dit niet helpen, wil je dan alles loskoppelen en de SuperWifi punten omwisselen? Dus degene die nu paars wordt bij de Experia Box aansluiten en de ander op de plek waar je de paarse wilde hebben.
Admin: alles over Superwifi punten kun je hier vinden:
Controleer of het aan-knopje ingedrukt is aan de achterkant.
Let op: Het lampje van een SuperWifi punt kan uitgeschakeld worden via de Thuis app of via de webinterface. Ook heeft de WPS-knop een dubbele functie. Door de WPS-knop kort in te drukken, kun je de LED uitschakelen. Als je op deze manier het lampje uitschakelt, dan zal het lampje wel weer gaan branden na een herstart van het SuperWifi punt
Groen
Langzaam knipperend: het KPN SuperWifi punt is aan het opstarten.
Snel knipperend: het KPN SuperWifi punt is de verbinding aan het opbouwen.
Constant groen: verbinding actief.
Rood
Tijdens WPS koppelen: Houdt de WPS knop op het KPN SuperWifi punt met rode led ingedrukt tot de led oranje gaat knipperen, doe ditzelfde hierna met het KPN SuperWifi punt dat gedraad aangesloten is.
Rood knipperend: Foutsituatie tijdens WPS koppelen. Wacht tot het knipperen stopt en probeer het WPS proces opnieuw. Zorg daarbij dat het te koppelen KPN SuperWifi punt dichter bij het andere KPN SuperWifi punt geplaatst wordt.
Constant Rood: Controleer of de ethernetkabel tussen het modem en het eerste KPN SuperWifi punt goed aangesloten is. Controleer ook of het modem op dat moment verbinding heeft. Als het modem de verbinding tijdelijk verloren heeft dan wordt automatisch weer verbinding gemaakt met de (gekoppelde) SuperWifi punten.
Oranje
In het geval van een minder snelle wifiverbinding tussen twee KPN SuperWifi punten onderling via 2.4Ghz: Verplaats de draadloos verbonden versterker dichterbij het andere KPN SuperWifi punt om te kijken of het lampje groen gaat branden. Dan is de onderlinge verbinding via 5Ghz.
In het geval van een bekabelde aansluiting die lager dan 1Gbps is: Controleer de ethernetkabel en of deze geschikt is voor 1Gbps. Het kan ook zijn dat het KPN SuperWifi punt is aangesloten op een switch die 1Gbps niet ondersteunt.
Tip: Woon je op een plaats waar vliegtuigen overkomen of in de buurt van een haven? De wifi apparatuur die via 5 Ghz werkt op radar onderhevige kanalen moeten bij detectie direct van het wifikanaal af. Dit zorgt ervoor dat de SuperWifi tijdelijk alleen op 2.4 Ghz draait. Daarom brandt het lampje dan oranje. In de nacht wordt dit dan weer rechtgetrokken of na een herstart. Een oplossing is om 5 Ghz kanalen te kiezen die buiten de radar liggen. Dit zijn de kanalen 36-48.
Blauw
Knipperend: masterapparaat heeft configuratie (Web GUI/Thuis App) verbinding actief.
Constant blauw: Firmware update Let op: als een draadloos gekoppeld SuperWifi punt een constant blauw lampje blijft geven en de update lukt niet of loopt niet door sluit het SuperWifi punt dan tijdelijk bekabeld aan op de Experia box / KPN Box 12. Na de update kan het SuperWifi punt weer draadloos gebruikt worden.
Paars
De SuperWifi heeft nog de fabrieksinstellingen / geen configuratie. Herstart het KPN SuperWifi punt en doorloop het aansluitproces opnieuw.
Nick83 Beide zijn, zoals aangegeven in de instructie bekabeld geweest. Degene bij het moden brandt groen en is nog steeds bekabeld. De andere zou dus draadloos op het gewente punt in huis gezet moeten worden echter bij bijft paars. Zelfs als hij dichtbij het modem staat
Nick83 Beide zijn, zoals aangegeven in de instructie bekabeld geweest.
Maar zijn ze beide tegelijk bekabeld aangesloten geweest?
Want er mensen die eerst de ene bekabeld aansluiten, deze even later losmaken en daarna de andere bekabeld aansluiten. Dat is hardstikke fout, dat werkt niet.
Hoi @StefaniePlaisier16! Als het lampje paars brandt geldt het volgende: Herstart het KPN SuperWifi punt en doorloop het aansluitproces opnieuw. Zou je dit willen proberen? Ik ben benieuwd of hij dan groen blijft.
Mocht dit niet helpen, wil je dan alles loskoppelen en de SuperWifi punten omwisselen? Dus degene die nu paars wordt bij de Experia Box aansluiten en de ander op de plek waar je de paarse wilde hebben.
Admin: alles over Superwifi punten kun je hier vinden:
Controleer of het aan-knopje ingedrukt is aan de achterkant.
Let op: Het lampje van een SuperWifi punt kan uitgeschakeld worden via de Thuis app of via de webinterface. Ook heeft de WPS-knop een dubbele functie. Door de WPS-knop kort in te drukken, kun je de LED uitschakelen. Als je op deze manier het lampje uitschakelt, dan zal het lampje wel weer gaan branden na een herstart van het SuperWifi punt
Groen
Langzaam knipperend: het KPN SuperWifi punt is aan het opstarten.
Snel knipperend: het KPN SuperWifi punt is de verbinding aan het opbouwen.
Constant groen: verbinding actief.
Rood
Tijdens WPS koppelen: Houdt de WPS knop op het KPN SuperWifi punt met rode led ingedrukt tot de led oranje gaat knipperen, doe ditzelfde hierna met het KPN SuperWifi punt dat gedraad aangesloten is.
Rood knipperend: Foutsituatie tijdens WPS koppelen. Wacht tot het knipperen stopt en probeer het WPS proces opnieuw. Zorg daarbij dat het te koppelen KPN SuperWifi punt dichter bij het andere KPN SuperWifi punt geplaatst wordt.
Constant Rood: Controleer of de ethernetkabel tussen het modem en het eerste KPN SuperWifi punt goed aangesloten is. Controleer ook of het modem op dat moment verbinding heeft. Als het modem de verbinding tijdelijk verloren heeft dan wordt automatisch weer verbinding gemaakt met de (gekoppelde) SuperWifi punten.
Oranje
In het geval van een minder snelle wifiverbinding tussen twee KPN SuperWifi punten onderling via 2.4Ghz: Verplaats de draadloos verbonden versterker dichterbij het andere KPN SuperWifi punt om te kijken of het lampje groen gaat branden. Dan is de onderlinge verbinding via 5Ghz.
In het geval van een bekabelde aansluiting die lager dan 1Gbps is: Controleer de ethernetkabel en of deze geschikt is voor 1Gbps. Het kan ook zijn dat het KPN SuperWifi punt is aangesloten op een switch die 1Gbps niet ondersteunt.
Tip: Woon je op een plaats waar vliegtuigen overkomen of in de buurt van een haven? De wifi apparatuur die via 5 Ghz werkt op radar onderhevige kanalen moeten bij detectie direct van het wifikanaal af. Dit zorgt ervoor dat de SuperWifi tijdelijk alleen op 2.4 Ghz draait. Daarom brandt het lampje dan oranje. In de nacht wordt dit dan weer rechtgetrokken of na een herstart. Een oplossing is om 5 Ghz kanalen te kiezen die buiten de radar liggen. Dit zijn de kanalen 36-48.
Blauw
Knipperend: masterapparaat heeft configuratie (Web GUI/Thuis App) verbinding actief.
Constant blauw: Firmware update Let op: als een draadloos gekoppeld SuperWifi punt een constant blauw lampje blijft geven en de update lukt niet of loopt niet door sluit het SuperWifi punt dan tijdelijk bekabeld aan op de Experia box / KPN Box 12. Na de update kan het SuperWifi punt weer draadloos gebruikt worden.
Paars
De SuperWifi heeft nog de fabrieksinstellingen / geen configuratie. Herstart het KPN SuperWifi punt en doorloop het aansluitproces opnieuw.
Inmiddels is het gelukt. Alles opnieuw aangesloten en toen ging hij het wel doen. Helaas nog steeds wegvallende wifi en soms verbindt mijn telefoon niet automatisch.
Fijn dat de lampjes nu in elk geval goed branden! Heb je sindsdien de Wifi Manager ook doorlopen? Die past de instellingen van de wifi aan en ik hoop dat hij daarna niet meer wegvalt.
weken al weken niet van alles geprobeerd veel te ingewikkeld met al die kleuren
waardeloos
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.