Ik reageer hier maar eens op je wordt gek van het gehussel onderling de duidelijkheid wordt er niet beter van alleen maar slechter.
Oude abonnement overstap op hussel links of rechtsom gewoon duurder.
Ben al enige tijd bezig om bestaand abonnement te wijzigen mogelijkheid zeer beperkt of niet.
Wat ik nu heb is alles in 1 instap op de glasvezel.
Zo zag het er eerst eerst uit.
Alles-in-1 Instap €55,40
Pluspakket €9,99
Sneller Internet 100/100 €4,99
Totaal €70,38 per maand
Gratis producten HD tv-ontvanger - gratis -
KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (2 apparaten) - €0,00
Vast telefoonnummer - gratis - 0,00
Enige tijd geleden ongeveer 5 maand een mobiel abonnementen afgesloten voor het gezin daar krijg je 5 Euro korting + gratis zender pakket als combivoordeel. in ons geval is dat het pluspakket andere zender pakketten hebben we niet.
Nu ziet het er zo uit per maand.
Alles-in-1 Instap €57,01 let op zelfs hoger wegens verhoging abonnement
Pluspakket 9,99 Pluspakket gratis - Compleetvoordeel -9,99
Sneller Internet 100/100 €4,99
totaal €62,00 per maand
Gratis producten HD tv-ontvanger -
Gratis Onderling Bellen -
KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (2 apparaten) -
Vast telefoonnummer - 0,00
Enig voordeel het gratis pluspakket totaal voordeel €8,38 hier zit de 5 euro per maand als korting niet in verwerkt maar onder de factuur mobiel.
Maar nu komt het ik wil snelheid internet verhogen van 100/100 naar 200/200 of 1000/1000 maar die mogelijkheid kan helemaal niet onder het instap abonnement je bent verplicht om over te stappen naar het hussel thuis abonnement je voordeel verdwijnt althans in mijn geval.
Je gaat nu betalen voor je pluspakket kosten €6,99 je telefoon wat gratis was gaat je €2, per maand kosten totaal €8,99
Maar nu het ander HD ontvanger was gratis nu krijg je in het hussel abonnement het Interactieve TV met 1 tv-ontvanger kosten €10 per maand ander optie niet mogelijk. geen belang bij het interactieve gedeelte opnemen doen we niet etc. maar wel voor betalen ?
Nu neem ik het hussel abonnement als verhoging van het internet naar 200/200 dan kost mij deze verhoging Van het eerder abonnement van €57,01 per maand naar €68,99 een 100/100 naar 200/200 kost mij dat €11,98 per maand meer. 500/500 lijn wordt niet aangeboden wel 1000/1000 maar kan geen berekening doen aangezien die mogelijkheid niet wordt weer gegeven.
Voor een 200/200 lijntje als extra verhoging vind ik duur structureel betaal je extra meer voor door het verplichte gehussel abonnement de eerdere korting op het oude abonnement vervaagd door een samengesteld pakket zonder al die extra poespas rond er om heen.
Neem ik bijv. Netflix wat buiten KPN omgaat geen dienst van KPN op zich krijg je plots entertainend korting van 5 euro per maand krijg de indruk dat er gesponsord wordt.
Maar al met al er worden slimme constructies opgezet door extra meer te betalen er wordt gestrooid met gehussel kortingen maar als het er op aan komt betaal je gewoon meer.
Gewoon de beste optie bij het oude abonnement blijven dan maar zonder internet verhoging of overstappen naar een andere met snellere verbinding en daar je voordeel mee doen, maar voor bestaande klanten is het geen optie of je moet de vele extra aan meer betalen er voor over hebben,
Voor een extra verhoging meer betalen is daar aan toe maar door deze slimme constructies niet, eigenlijk belachelijk om het zo maar te zeggen.
Ik lees ook in deze topic een nieuw mobiel contract afsluiten, dit wordt dan wel een Hussel-abonnement. pardon wat zijn dat voor gehussel constructies, de hele structuur overzicht en de onduidelijkheid er omheen is weg en alleen maar ingewikkeld op geworden.
Zo dit maar gezegd te hebben en wat ik er van vind.
Een hele lap tekst neem van aan aan dat het beetje duidelijk overkomt foutje of omschrijving slaan we maar even over
Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt en losse reactie in ander topic verwijderd om overzicht te bewaren