Ik woon sinds een paar maanden in een nieuwbouw huis. Nu heb ik sinds een tijdje dat mijn wifi uitvalt, tv hapert/uitvalt en soms helemaal geen internet heb. Ik heb een KPN Box 12. Heb opgezocht en gezien dat er meer mensen last hebben van dit probleem. Zoiezo heb ik boven helemaal geen wifi (dit kan weer te maken hebben met nieuwbouw enz….
Maar het vervelende probleem dat het internet gewoon niet stabiel is.
Heb verschillende keren gebeld met KPN. Maar krijg elke keer de tip: kabel eruit, kabel erin, resetten, 10 minuten wachten enzzzz….. De standaard dingen…
Maar na 4 verschillende personen gesproken te hebben krijg ik elke keer het zelfde…
Nu wil ik graag een monteur langs laten komen maar de KPN medewerkers aan de telefoon verwijzen me elke keer naar de website: https://www.kpn.com/service/monteur/meerwerk-monteurs-en-materiaalkosten.htm Deze monteur kost helaas best veel geld….
Ik heb op verschillende forums gelezen dat er altijd goede oplossingen komen vanuit KPN en hoop deze keer ook een goeie oplossing.
Want ik ga geen geld betalen (buiten de maandelijkse kosten) voor een dienst die gewoon goed zou moet werken….
Ik hoop snel een reactie te ontvangen.
Alvast bedankt
Nieuw huis traag/wegvallend internet/tv/wifi
Beste antwoord door NHendriks
Hoi
Volgens tweakers ondersteund jouw switch IGMP Snooping: https://tweakers.net/pricewatch/283407/tp-link-tl-sg1016d-16-port-gigabit-switch/specificaties/
Ik gok dat het een foutje is. Meerdere webshops geven aan dat het er niet op zit: https://www.kommago.nl/tp-link-tl-sg1016d-16-poorts-gigabit-switch/pid=51474 / https://www.bol.com/nl/nl/p/tp-link-tl-sg1016d-netwerk-switch-unmanaged/1003004012210265/. Bij TP-Link is het wel vaker zo dat als het niet vermeld wordt op hun website het er niet op zit.
Is er een manier om te testen of uit te sluiten waar het probleem zit.... ik werk veel thuis en als er iets irritant is is het onbetrouwbare internet…
Ik zit even te denken, ik zou eens beginnen met het loskoppelen van alle TV-ontvangers voor een dagje. Op deze manier kun je al snel merken of die switch zonder IGMP Snooping echt het probleem is of niet. Dat de wifi enorm traag is als de stb-nmc-400 melding voorbij komt klinkt mij heel erg als een multicast-flood wat kan ontstaan door zo'n switch zonder snooping.
Voor het verdere testen kan het handig zijn om alles los te koppelen van de Box12 en enkel een bekabelde PC gebruiken om te kijken wat dat doet met de verbinding. Werkt het dan wel stabiel dan kun je een voor een apparatuur terug aansluiten om zo te ondervinden welk apparaat de verstoringen veroorzaakt. Ik vermoed eigenlijk dat de switch voor het grootste deel verantwoordelijk is voor de issues, vooral als hier ook interactieve tv op is aangesloten.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.