C. van Dijk schreef:
Excuus, voor de latere reactie, modem was weer eens herstart.
Meerdere monteurs hier al me bezig geweest, maar klaarblijkelijk niet tot een oplossing kunnen komen.
Alles (in huis) is inmiddels al meerdere keren vernieuwd. Modem, isra, kabels.
Duurmeting is ook uitgevoerd, en je gelooft het niet maar tijdens deze periode wel fouten maar geen uitval of herstart van de modem waargenomen.
Hedenavond wederom de ticket maar laten openen en wacht nu op een “expert” koper
Dat is inderdaad her beste wat je kan doen gewoon blijven aankloppen, ik snap dat het soms kan voelen als water naar de zee dragen maar niks is minder waar.
en zoals @NHendriks al aangeeft lijken de FEC fouter erg hoog, dit zijn dan wel herstelde fouten maar dan nog, hierbij is ook weer de vraag wanneer deze ontstaan want bij intrainen willen er nog wel eens enkele duizenden ontstaan maar als dit vervolgens afvlakt is er geen probleem, als deze echter gewoon langzaam oplopen tot deze waardes over de in dit geval 18 minuten zijn dit er wel teveel volgens de gestelde normen die we hiervoor hanteren
Mijn werkwijze hierin om je een beeld van verwachting te geven zal zijn.
- Visueele inspectie ( Is het ISRA in goede staat is er de officieele Y-Kabel of correct alternatief gebruik, zit er geen rare doorkoppeling op de kabel tussen ISRA en Modem )
- Sync test ( Beide lijnen gelijktijdig op meetapparaat in sync, voornamelijk om te kijken wanneer deze FEC fouten ontstaan )
- Kopermeting ( bij een slechte fundering kan je nog zoeen mooi huis bouwen maar instorten doet hij ) Hierbij zullen beide lijnen als geheel op koperwaardes doorgemeten worden en er gekeken worden naar afwijkingen hierin.
- Indien nog geen helderheid Punt 2 en 3 Herhalen in de tussenliggende verdeelkast en wellicht nog in de Centrale.
Er is een reden dat we dit zelf nog wel eens spottend een Double trouble lijn noemen, het uitzoeken hiervan is een zeer tijdrovend en uitermate precies en langdurig process.
Hoop dat het goed uitgezocht word en dat indien nodig de aansturing naar specialisten plaats zal vinden..
Hoe het ook zijt, Blijf het melden want iedere melding is er één en bij geen melding .. zijn er ook geen problemen bekend.