Hey sinds vandaag zit ik bij KPN vast internet afkomstig van Budget,
Mijn nieuwe verbinding is de 200/60
ik merk dat ik af en toe vastlopende beeld heb op pc, laptop of ipad duurt maar paar seconden en loopt weer door,
dit probleem had ik niet bij Budget
ik ben vanochtend 10:00 uur overgezet op de nieuwe lijn dus bij KPN.
volgens mij ziet mijn setting ook wel goed uit? wat kan het zijn?
(modem heb ik net een harde reset gegeven vandaar een lage showtime)
Beste antwoord door NHendriks
Wat mij vooral opvalt is dat lijn 1 een aantal uren korter in dienst is dan lijn 2. Heb je hier zelf iets mee gedaan? Misschien een keer een stekkertje van de Y-kabel los gehad? In deze kortere tijd heeft Lijn 1 echter wel veel meer fouten binnen gekregen. Ik krijg al vermoedens maar ook vragen. Is er een monteur ter plekke geweest voor de installatie van de pairbonding lijn? Zou immers wel moeten, die behoort beide lijnen simultaan door te meten om eventuele afwijkingen in kaart te brengen en indien nodig daar de juiste acties op uit te zetten. Ik krijg ergens een vermoeden dat er met aderpaar 1 iets mis gaat, dit kan van alles zijn, van een aderpaar die niet lekker meer is tot oxidatie op een aansluitpunt tot een bridge tap en ga zo maar door. Ruis lijkt me hier niet echt aan de orde omdat lijn 2 hier dan ook last van zou ondervinden maar zeg nooit nooit. Met DSL kom je de gekste dingen tegen.
Ernst-Jan schreef:
VDSL profiel 17A is kwetsbaar voor hoogfrequente storingen veroorzaakt door powerline adapters, geschakelde voedingen zoals van LED verlichting e.d., zou dat een oorzaak kunnen zijn? Gebruik je powerline adapters (internet via het lichtnet)?
Aan de snelheden te zien wordt er echter vectoring toegepast. Die zou dat tegen moeten gaan en anders zou lijn 2 hier ook wel wat meer last van moeten hebben.
Jammer van die reset want de error waarden (CRC en FEC) hadden iets kunnen zeggen. Aannemende dat je eerst geen problemen had, wat behelsde de omzetting? Zelfde apparatuur gehouden? Niets aan het netwerk veranderd?
Jammer van die reset want de error waarden (CRC en FEC) hadden iets kunnen zeggen. Aannemende dat je eerst geen problemen had, wat behelsde de omzetting? Zelfde apparatuur gehouden? Niets aan het netwerk veranderd?
alles is zelfde behalve MODEM ik had eerst de 10a nu de normale 10.
ik zal morgen opnieuw delen ik had wel wat fec error.
De gegevens van de lijn zijn prima. Alleen die 8000 fec (far end corrected) errors is wel veel. Dit zijn herstelde fouten op lijn niveau. Dus de data komt goed over (is op lijn niveau - fysieke laag hersteld) en anders zorgt een hogere communicatielaag zoals TCP daar wel voor.
Bij een dergelijke correctie kan er dus wel een kortstondige hiccup zijn die je als gebruiker ervaart, dit kan je ervaring verklaren.
VDSL profiel 17A is kwetsbaar voor hoogfrequente storingen veroorzaakt door powerline adapters, geschakelde voedingen zoals van LED verlichting e.d., zou dat een oorzaak kunnen zijn? Gebruik je powerline adapters (internet via het lichtnet)?
Maar zeker is dit alles niet, 8000 fouten per uur kan zijn 2 per seconde, dat merk je niet, of in 1 seconde duizenden, dat merk je wel.
Het beste lijkt me toch dat een moderator hier een controle van je lijn initieert en eventueel een monteur inschakelt die dan nog wat metingen kan doen.
Zet even al je gegevens in je profiel, dat kan alleen een KPN medewerker raadplegen.
De gegevens van de lijn zijn prima. Alleen die 8000 fec (far end corrected) errors is wel veel. Dit zijn herstelde fouten op lijn niveau. Dus de data komt goed over (is op lijn niveau - fysieke laag hersteld) en anders zorgt een hogere communicatielaag zoals TCP daar wel voor.
Bij een dergelijke correctie kan er dus wel een kortstondige hiccup zijn die je als gebruiker ervaart, dit kan je ervaring verklaren.
VDSL profiel 17A is kwetsbaar voor hoogfrequente storingen veroorzaakt door powerline adapters, geschakelde voedingen zoals van LED verlichting e.d., zou dat een oorzaak kunnen zijn? Gebruik je powerline adapters (internet via het lichtnet)?
Maar zeker is dit alles niet, 8000 fouten per uur kan zijn 2 per seconde, dat merk je niet, of in 1 seconde duizenden, dat merk je wel.
Het beste lijkt me toch dat een moderator hier een controle van je lijn initieert en eventueel een monteur inschakelt die dan nog wat metingen kan doen.
Zet even al je gegevens in je profiel, dat kan alleen een KPN medewerker raadplegen.
Bedankt voor je reactie achter het modem heb ik Xiaomi ax1800 mesh systeem. en daarop aan de Philips Heu, en een alarmsysteem
dit had ik dus voorheen nooit nu sinds de nieuwe lijn heel vervelend iedereen thuis (5 Personen) ervaren zo een vastlopende beeld vervolgens loopt het verder.
ik zal mijn profiel aanpassen. en wachten op een KPN medewerker nogmaals bedankt.
Wat mij vooral opvalt is dat lijn 1 een aantal uren korter in dienst is dan lijn 2. Heb je hier zelf iets mee gedaan? Misschien een keer een stekkertje van de Y-kabel los gehad? In deze kortere tijd heeft Lijn 1 echter wel veel meer fouten binnen gekregen. Ik krijg al vermoedens maar ook vragen. Is er een monteur ter plekke geweest voor de installatie van de pairbonding lijn? Zou immers wel moeten, die behoort beide lijnen simultaan door te meten om eventuele afwijkingen in kaart te brengen en indien nodig daar de juiste acties op uit te zetten. Ik krijg ergens een vermoeden dat er met aderpaar 1 iets mis gaat, dit kan van alles zijn, van een aderpaar die niet lekker meer is tot oxidatie op een aansluitpunt tot een bridge tap en ga zo maar door. Ruis lijkt me hier niet echt aan de orde omdat lijn 2 hier dan ook last van zou ondervinden maar zeg nooit nooit. Met DSL kom je de gekste dingen tegen.
Ernst-Jan schreef:
VDSL profiel 17A is kwetsbaar voor hoogfrequente storingen veroorzaakt door powerline adapters, geschakelde voedingen zoals van LED verlichting e.d., zou dat een oorzaak kunnen zijn? Gebruik je powerline adapters (internet via het lichtnet)?
Aan de snelheden te zien wordt er echter vectoring toegepast. Die zou dat tegen moeten gaan en anders zou lijn 2 hier ook wel wat meer last van moeten hebben.
Wat mij vooral opvalt is dat lijn 1 een aantal uren korter in dienst is dan lijn 2. Heb je hier zelf iets mee gedaan? Misschien een keer een stekkertje van de Y-kabel los gehad? In deze kortere tijd heeft Lijn 1 echter wel veel meer fouten binnen gekregen. Ik krijg al vermoedens maar ook vragen. Is er een monteur ter plekke geweest voor de installatie van de pairbonding lijn? Zou immers wel moeten, die behoort beide lijnen simultaan door te meten om eventuele afwijkingen in kaart te brengen en indien nodig daar de juiste acties op uit te zetten. Ik krijg ergens een vermoeden dat er met aderpaar 1 iets mis gaat, dit kan van alles zijn, van een aderpaar die niet lekker meer is tot oxidatie op een aansluitpunt tot een bridge tap en ga zo maar door. Ruis lijkt me hier niet echt aan de orde omdat lijn 2 hier dan ook last van zou ondervinden maar zeg nooit nooit. Met DSL kom je de gekste dingen tegen.
Ernst-Jan schreef:
VDSL profiel 17A is kwetsbaar voor hoogfrequente storingen veroorzaakt door powerline adapters, geschakelde voedingen zoals van LED verlichting e.d., zou dat een oorzaak kunnen zijn? Gebruik je powerline adapters (internet via het lichtnet)?
Aan de snelheden te zien wordt er echter vectoring toegepast. Die zou dat tegen moeten gaan en anders zou lijn 2 hier ook wel wat meer last van moeten hebben.
Hoi @NHendriks Ja er is een KPN Monteur geweest bijna wel uur misschien wel langer, eerst kreeg hij de modem niet werkend heeft hij de modem omgeruild vervolgens is hij druk bezig geweest met zijn Smartphone en apps geen idee wat hij allemaal deed, later heeft hij zijn tablet bij gepakt en een speedtest uitgevoerd vervolgens was hij klaar en weg was hij.
paar uur later merkte ik dat het niet OK was met hangende video's (beeld)
Ook heb ik vandaag gebeld met Klantenservice zonder aan te horen wat er aan de hand was een reset uitgevoerd, vervolgens kon hij ticket doorzetten en moest ik afwachten. :)
zie het nieuwe plaatje na reset van uit KPN , tijden lopen nu wel gelijk maar FEC error blijven
Hoi @MrOsman, welkom bij KPN en welkom op het KPN forum
Erg fijn om te zien hoe medeforum gebruikers jou al te hulp zijn geschoten. Ook is het fijn om te horen dat er al een monteur afspraak is ingepland. Houd je ons op de hoogte? Als ik nog iets voor jou kan betekenen dan hoor ik het graag.
Gaat iemand nog op reageren? Waarom heb ik verschil in Showtime? groot verschil ook nog, en mijn lijn is niet stabiel, denk ik door dat mijn verbinding steeds verbreekt met Citrix, Hiervoor nooit last gehad,
Ah, excuus. Ik wilde nog reageren maar dat is mij helaas ontschoten. De verschillende showtimes houden in dat lijn 1 toch een keer zijn verbinding verloren is. Mogelijk is er toch wel iets niet helemaal lekker. De reden is echter puur gokken, daar komen we alleen achter door de lijn uit te lezen en een DSL-test met een Argus uit te voeren op locatie.
Ah, excuus. Ik wilde nog reageren maar dat is mij helaas ontschoten. De verschillende showtimes houden in dat lijn 1 toch een keer zijn verbinding verloren is. Mogelijk is er toch wel iets niet helemaal lekker. De reden is echter puur gokken, daar komen we alleen achter door de lijn uit te lezen en een DSL-test met een Argus uit te voeren op locatie.
laatste keer dat Monteur was geweest was er niets aan de hand met de lijn, alles was goed volgens hem
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.