Skip to main content
Beantwoord

Wel wifi verbinding maar internet valt soms weg

• 19 februari 2022
  • 45 reacties
  • 647 keer bekeken

Beste lezers,

We hebben nu diverse malen contact gehad met kpn over de wifi verbinding en 1 tv ontvanger welke regelmatig opnieuw opgestart moet worden ivm wegvallend beeld.Voor dit probleem een nieuwe ontvanger gekregen en nieuwe hdmi kabel echter geen resultaat.

Vervolgens na veel moeite een medewerker te pakken te krijgen zeggen ze dat er niks aan de hand is volgens hen.

Ook opnieuw opstarten heeft geen verschil uitgemaakt.

Want zij hebben de router doorgemeten en er zijn geen foutcodes dus alles is goed volgens KPN. Daarbij geven ze aan geen monteur te kunnen sturen want immers alles is goed?!

Mijn gevoel is dat de router V10 af en toe niet goed werkt. 

Nu een paar weken verder krijgen we de melding op diverse apparaten dat er wel verbinding is maar geen internet? En dat terwijl de tv dan wel gewoon werkt.

Ook de super wifi manager gebruikt en deze loopt ook vast, deze geeft socketfout aan?

Heeft iemand een idee hoe dit aan te pakken aangezien kpn verstek laat gaan?

Beste antwoord door Denise van KPN

Hallo @De Raad. Ik zie dat @Joep1965 je al aardig goed geholpen heeft. Helaas zijn jullie er nog niet helemaal uitgekomen. Ik ga kijken of ik nog kan helpen.

Er spelen dus eigenlijk twee dingen:

1. Je hebt problemen met haperingen op de tv-ontvanger beneden.
  2. Je hebt problemen met jouw wifi verbinding.

Hoewel het lijkt alsof deze twee problemen met elkaar te maken hebben, is dat niet het geval. Je zegt namelijk dat jouw internet verbinding het verder prima doet. Ook wanneer je problemen met de wifi verbinding ervaart. Het probleem zit hem dus niet in het KPN netwerk. Maar we gaan natuurlijk wel kijken of we het kunnen oplossen.

Laten we beginnen met de wegvallende wifi verbinding.

Je zegt een Arcadyan Dual Band wifi versterker in huis te hebben. In combinatie met een Experia Box V10. Het netwerk heeft op beide apparaten dezelfde naam. Ik denk dat het hierin moeten zoeken.

De Experia Box V10 en de Arcadyan wifi versterker werken namelijk niet naadloos samen. Daarnaast zorgen ze er niet automatisch voor dat jij met het beste wifi punt verbonden bent. Hierdoor kan het zijn dat je nog verbonden bent met 1 wifi punt (bijvoorbeeld de Experia Box) terwijl je te ver bent om internet te hebben. Je hebt dan even geen internetverbinding tot jouw apparaat verbindt met het andere wifi punt.

De oplossing hiervoor? Mijn advies zou zijn de SuperWifi punten. Deze SuperWifi punten meshen namelijk met elkaar. Ze werken niet samen met de Experia Box V10. Maar daarom zetten ze het wifi signaal op de Experia Box V10 uit. Zo heb je toch 1 netwerk in huis.

Je hebt er minimaal 2 nodig. Je kunt de SuperWifi aanschaffen via onze webshop of via de Wifi Manager. Als je de Wifi Manager doorloopt, zou ik aanraden de Arcadyan even los te koppelen.

Dan de haperende tv-ontvanger.

Je zegt de tv-ontvanger aangesloten te hebben op een switch. De tv-ontvanger boven heeft geen problemen. Ik denk daarom dat het probleem in de switch zit.

Nu lees ik dat je zegt dat de andere apparaten goed blijven werken. Maar dit kan je eigenlijk niet vergelijken. Al weet ik natuurlijk niet wat je met de andere apparaten doet.

Maar goed, tv-ontvangers zijn heel gevoelig. Een kleine verstoring kan al voor problemen zorgen, omdat ze een hele kleine buffer hebben. Dit is nodig voor live televisie. Anders zou je al snel te ver achterlopen. En dat wil je niet.

Ik zou je daarom toch willen vragen om de tv-ontvanger eens direct op de Experia Box V10 aan te sluiten. Ervaar je dan nog steeds dezelfde haperingen?

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

45 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22048 reacties
  • 19 februari 2022

Heeft u dit soort dingen in huis?

• Auteur
  • Helper
  • 25 reacties
  • 19 februari 2022

Neen, alleen een V10 router.

Hij geeft dus wel aan dat er verbinding is maar geen internet op dat moment  terwijl dat er wel is.

Kpn doet totaal niks helaas.( kastje naar de muur verhaal)

Het gaat overigens gewoon over een gelijkvloerse verbinding.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22048 reacties
  • 19 februari 2022

En heb je dat bij alle apparaten die wifi gebruiken?

• Auteur
  • Helper
  • 25 reacties
  • 19 februari 2022

Yes helaas wel.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22048 reacties
  • 19 februari 2022

En de bekabelde pc of laptop blijft het wel doen?

• Auteur
  • Helper
  • 25 reacties
  • 19 februari 2022

Yep die doen het top

• Auteur
  • Helper
  • 25 reacties
  • 19 februari 2022

Het kan ook zijn dat ipad wel prima werkt op wifi  maar dat telefoon niet werkt of wifi wegvalt 

• Auteur
  • Helper
  • 25 reacties
  • 19 februari 2022

Bij wifi manager geeft hij aan dat verbinding oké zijn,echter bij een snelheids meting geeft hij een socketfout aan.

• Auteur
  • Helper
  • 25 reacties
  • 19 februari 2022

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22048 reacties
  • 19 februari 2022

Wil je als je in de gelegenheid bent alles aangesloten stekkertjes eruit halen en dan resetten? Dus het resetknopje indrukken tot ie opnieuw start. 

• Auteur
  • Helper
  • 25 reacties
  • 20 februari 2022

Zojuist gedaan!

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22048 reacties
  • 20 februari 2022

Kan je nu wel contact maken met het modem?

• Auteur
  • Helper
  • 25 reacties
  • 20 februari 2022

Ja dat werkt inderdaad

• Auteur
  • Helper
  • 25 reacties
  • 20 februari 2022

Alleen is het vaak zo dat het naar verloop van gebruik hij er mee stopt en de eerdere vermelde problemen geeft.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22048 reacties
  • 20 februari 2022

Controleer de bekabeling naar de tv ontvanger een keer. Heb je gegoten stekkertjes of zijn die er aangezet? Een niet goed werkend stekkertje kan al problemen geven. Loop alles even na en druk het eventueel een beetje aan bij twijfel. 

• Auteur
  • Helper
  • 25 reacties
  • 20 februari 2022

Ook gedaan, nu maar afwachten of het weer gebeurd.

Stekkers zijn er aan gekrompen niet gevulcaniseerd.

De aansluiting loopt vanaf kpn router naar een switch van kpn waar meerdere internet dragende apparaten op aangesloten zitten.

Ook hierbij de poorten gewisseld om te zien of probleem van tv zich oplost. Dit veranderde niet helaas. Alle andere apparaten blijven wel bedraad werken als tv hapert. Dus mijn inziens switch in orde. Vervolgens resetten we de tv ontvanger waarna alles tijdelijk weer oké is. Ook hdmi poort veranderd in tv helaas zonder resultaat. Kabel Ook vervangen echter geen resultaat. Dus iedere keer bij voordoen probleem.....tv ontvanger aan/uit en hij doet het weer even.

Op de bovenverdieping ook een switch met tv ontvanger echter daar nooit problemen.

Kabels in router omgewisseld om te zien of probleem zich verplaatst maar nul resultaat. Probleem blijft zich beneden voordoen waar ook het wifi probleem zich voordoet.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22048 reacties
  • 20 februari 2022

Is de switch boven dezelfde als die beneden staat? Maw ondersteunt die wel igmp snooping?? Dat is cruciaal!!!!

• Auteur
  • Helper
  • 25 reacties
  • 20 februari 2022

Nee boven is anders dan die van beneden.

Beneden is een Netgear GS105Ev2

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22048 reacties
  • 20 februari 2022

• Auteur
  • Helper
  • 25 reacties
  • 20 februari 2022

Ik weet niet of boven de Arcadian wifi versterker dual band van kpn dit ondersteund.

Ik kan het niet vinden op systeem gegevens.

Op die van beneden wel, maar daar doet het probleem zich voor.

Is er geen mogelijk om een nieuwe router te verkrijgen van kpn.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22048 reacties
  • 20 februari 2022

O je hebt die dualband staan?? Heb je die een andere netwerknaam gegeven dan het modem??

• Auteur
  • Helper
  • 25 reacties
  • 20 februari 2022

Boven heeft dezelfde naam als de router beneden  je moest deze koppelen met router na aankoop.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22048 reacties
  • 20 februari 2022

De ontknoping nadert :wink: althans als het is wat ik denk. Die Dualband is met een kabel aangesloten op het modem toch?

• Auteur
  • Helper
  • 25 reacties
  • 20 februari 2022

Klopt inderdaad 

• Auteur
  • Helper
  • 25 reacties
  • 20 februari 2022

Ja..... het word Ziggo zeker:joy: