Hallo @De Raad. Ik zie dat @Joep1965 je al aardig goed geholpen heeft. Helaas zijn jullie er nog niet helemaal uitgekomen. Ik ga kijken of ik nog kan helpen.
Er spelen dus eigenlijk twee dingen:
- Je hebt problemen met haperingen op de tv-ontvanger beneden.
- Je hebt problemen met jouw wifi verbinding.
Hoewel het lijkt alsof deze twee problemen met elkaar te maken hebben, is dat niet het geval. Je zegt namelijk dat jouw internet verbinding het verder prima doet. Ook wanneer je problemen met de wifi verbinding ervaart. Het probleem zit hem dus niet in het KPN netwerk. Maar we gaan natuurlijk wel kijken of we het kunnen oplossen.
Laten we beginnen met de wegvallende wifi verbinding.
Je zegt een Arcadyan Dual Band wifi versterker in huis te hebben. In combinatie met een Experia Box V10. Het netwerk heeft op beide apparaten dezelfde naam. Ik denk dat het hierin moeten zoeken.
De Experia Box V10 en de Arcadyan wifi versterker werken namelijk niet naadloos samen. Daarnaast zorgen ze er niet automatisch voor dat jij met het beste wifi punt verbonden bent. Hierdoor kan het zijn dat je nog verbonden bent met 1 wifi punt (bijvoorbeeld de Experia Box) terwijl je te ver bent om internet te hebben. Je hebt dan even geen internetverbinding tot jouw apparaat verbindt met het andere wifi punt.
De oplossing hiervoor? Mijn advies zou zijn de SuperWifi punten. Deze SuperWifi punten meshen namelijk met elkaar. Ze werken niet samen met de Experia Box V10. Maar daarom zetten ze het wifi signaal op de Experia Box V10 uit. Zo heb je toch 1 netwerk in huis.
Je hebt er minimaal 2 nodig. Je kunt de SuperWifi aanschaffen via onze webshop of via de Wifi Manager. Als je de Wifi Manager doorloopt, zou ik aanraden de Arcadyan even los te koppelen.
Dan de haperende tv-ontvanger.
Je zegt de tv-ontvanger aangesloten te hebben op een switch. De tv-ontvanger boven heeft geen problemen. Ik denk daarom dat het probleem in de switch zit.
Nu lees ik dat je zegt dat de andere apparaten goed blijven werken. Maar dit kan je eigenlijk niet vergelijken. Al weet ik natuurlijk niet wat je met de andere apparaten doet.
Maar goed, tv-ontvangers zijn heel gevoelig. Een kleine verstoring kan al voor problemen zorgen, omdat ze een hele kleine buffer hebben. Dit is nodig voor live televisie. Anders zou je al snel te ver achterlopen. En dat wil je niet.
Ik zou je daarom toch willen vragen om de tv-ontvanger eens direct op de Experia Box V10 aan te sluiten. Ervaar je dan nog steeds dezelfde haperingen?