Skip to main content
Beantwoord

Klacht over Wifi Manager, deze werkt al weken niet

  • March 13, 2022
  • 20 reacties
  • 318 keer bekeken

Ik ben al weken aan het proberen, maar de Wifi manager werkt gewoon niet, en is niet de eerste keer, heb nu mijn computer maar bekabeld, maar is geen stijl van werken KPN. elke keer de melding :”helaas de Wifi manager schijnt even iet te werken, probeer het later nog eens”wanneer later? met sint Juttemis

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi @groen2044, dit probleem is bekend en mijn collega's achter de schermen zijn druk bezig dit op te lossen.
Helaas heb ik inhoudelijk nog niet echt informatie over wat er precies misgaat of wanneer de verwachte oplossing gaat komen.

Vooralsnog moet ik je dus vragen het “later nog eens te proberen”

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

20 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 15, 2022

Hoi @groen2044, dit probleem is bekend en mijn collega's achter de schermen zijn druk bezig dit op te lossen.
Helaas heb ik inhoudelijk nog niet echt informatie over wat er precies misgaat of wanneer de verwachte oplossing gaat komen.

Vooralsnog moet ik je dus vragen het “later nog eens te proberen”


  • Auteur
  • Topper
  • March 23, 2022

Bij werkt de wifi manager ook nog steeds niet, en wat een slechte reclame weer op de tv, over de wifi manager. HET WERKT NOG STEEDS NIET, schaam je kpn!

 

*Admin* reactie samengevoegd met bestaand topic. 


  • Auteur
  • Topper
  • May 4, 2022

Nou bij mij net zo, de wifi manager heeft nog nooit gewerkt, en van de knotse dat ik dan een nieuw id moet aanmaken,,de fout ligt bij kon niet bij mij. Zorg dat ongeacht hoeveel abonnementen je hebt het werkt. Zodra hier glasvezel is ben ik weg bij kpn

Admin: Reactie afgesplitst en samengevoegd met eigen topic


  • Nieuwkomer
  • May 9, 2022

Hallo ben ook al weken bezig met wifi manager maar steeds dezelfde foutmelding. Probeer het later nog eens. Wanneer is dit opgelost? Heeft het ooit wel eens gewerkt?

Gr. RB


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi @RB1969 en @groen2044, de oorzaak is inmiddels gevonden. Deze melding en dit probleem doen zich voor wanneer er nog een oud abonnement gekoppeld is aan een KPN ID. De Wifimanager weet dan niet welke hij moet pakken en werkt dan dus niet.

Ik heb bij jullie beiden een oud abonnement in je KPN ID gevonden en mijn collega's verzocht deze te ontkoppelen. Zodra ik daar reactie op heb laat ik jullie het weten.

Voor de meelezers, een alternatieve optie zou zijn een nieuw KPN account aan te maken en daar dan je abonnementen aan te koppelen.


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

@RB1969  en @groen2044  de oude abonnementen zijn ontkoppeld en de wifimanager zou voor jullie allebei nu weer moeten werken!


  • Topper
  • May 10, 2022

Hoi @RB1969 en @groen2044, de oorzaak is inmiddels gevonden. Deze melding en dit probleem doen zich voor wanneer er nog een oud abonnement gekoppeld is aan een KPN ID. De Wifimanager weet dan niet welke hij moet pakken en werkt dan dus niet.

Ik heb bij jullie beiden een oud abonnement in je KPN ID gevonden en mijn collega's verzocht deze te ontkoppelen. Zodra ik daar reactie op heb laat ik jullie het weten.

Voor de meelezers, een alternatieve optie zou zijn een nieuw KPN account aan te maken en daar dan je abonnementen aan te koppelen.

 

Hier werkt die anders ook nog niet, terwijl er nog nooit een ander abbo aangekoppelt is. (of hij moet proberen mn mobiele telefoon abbo te benaderen als glasvezel)


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi @DirkJanK, bij jou staat er inderdaad maar 1 abonnement gekoppeld aan je KPN ID.
Ik vermoed dat er bij jou iets anders speelt. Ik zie dat je hierover al in gesprek bent met mijn  collega in je eigen topic:

 


  • Nieuwkomer
  • May 11, 2022

Ik ben al weken aan het proberen, maar de Wifi manager werkt gewoon niet, en is niet de eerste keer, heb nu mijn computer maar bekabeld, maar is geen stijl van werken KPN. elke keer de melding :”helaas de Wifi manager schijnt even iet te werken, probeer het later nog eens”wanneer later? met sint Juttemis

zelfde probleem


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

@rmokum ik zie dat jij ook nog een oud abonnement gekoppeld hebt staan. Ik heb het verzoek ingediend die te verwijderen.  De oplostermijn is momenteel even wat langer maar in de loop van de volgende week moet het weer werken!


  • Helper
  • May 23, 2022

WiFi Manager & traag Internet:

Sinds het begin van mijn abonnement bij KPN:

"Het lijkt erop dat de Wifimanager het even niet doet".
"We hebben meteen een bericht gestuurd naar onze collega's. Die gaan het zo snel mogelijk oplossen".

"Probeer je het over een paar uurtjes nog een keer?"

"Je abonnement voor thuis is nog niet gekoppeld aan je KPN account. Als je je abonnement toevoegt, zal de Wifi manager het doen!"

Dit (gevonden op forum) zou het probleem kunnen zijn, maar WiFi Manager (op iPhone) vraagt meermaals in te loggen. Dan zou je denken dat de koppeling er is.

Daarnaast slechte, trage internet verbinding (koperkabeltje, enige alternatief is Ziggo, hoewel KPN straatkast voor de deur staat!).

 


  • Nieuwkomer
  • May 23, 2022

@rmokum ik zie dat jij ook nog een oud abonnement gekoppeld hebt staan. Ik heb het verzoek ingediend die te verwijderen.  De oplostermijn is momenteel even wat langer maar in de loop van de volgende week moet het weer werken!

dat was het nu werkt het prima


  • Deelnemer
  • June 12, 2022

Sinds januari heb ik kpn thuis, alles werkt perfect. 

Ook supperwifi,  alleen de wifi manager werkt niet al eens gebeld alles opnieuw opgestart maar helaas, de dame heeft mij vriendelijk geholpen maar kon het niet oplossen. 

 

Wat kan er aan de hand zijn?

 


  • Helper
  • June 12, 2022

Hi Marcel, wat ik zo begrijp is dat wanneer je in het verleden al eens een account bij KPN gehad hebt, dus KPN of misschien bij een van de dochters (bijv. Telfort) als internet provider hebt gehad de WiFi Manager in verwarring raakt en daardoor niet het gewenste resultaat geeft. KPN ICT zal hiervoor een generieke oplossing moeten vinden om deze oude accounts te verwijderen uit hun operationele administratieve systeem, een Oracle operationele database opschoon actie dus. Dit zou een geautomatiseerd proces moeten zijn. KPN wil waarschijnlijk graag die oude accounts bewaren (contact / adres gegevens) voor  marketing en re-sales.  In bepaalde gevallen mag KPN jou persoonlijk benaderen om opnieuw een aanbieding te doen als je al eerder klant geweest bent.

KPN zou via het forum kunnen laten weten of dit inderdaad opgelost wordt en wanneer dit opgelost is (probleem: WiFi Manager). Het voorkomt een hoop frustratie en vragen aan de KPN Klantenservice contact centra.


  • Deelnemer
  • June 13, 2022

Ik heb eerder een account gehad bij kpn met het zelfde mail adres. Wat ik dus begrijp is dat het probleem. 


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi @Marcel 1964, het is precies zoals @jmlk zegt. Achter de schermen zijn ze wel bezig met een betere oplossing maar op dit moment moet het nog even handmatig.
Ik kijk graag even mee! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

@jmlk Excuses! Ik zie dat jouw topic nog niet echt opgepakt is volgens mij. Werkt alles bij jou al wel weer?


  • Deelnemer
  • June 14, 2022

Ik heb mijn gegevens ingevuld. 

 


  • Helper
  • June 14, 2022

 

Thomas schrijft: "Excuses! Ik zie dat jouw topic nog niet echt opgepakt is volgens mij. Werkt alles bij jou al wel weer?"

Johan: Geen probleem Thomas.

KPN's WiFi Manager werkt nog niet. Heb inmiddels BOX 12 WiFi uit geschakeld en maak nu gebruik van TP Link Mesh (3 stuks) naast een paar bedrade Ethernet verbindingen.  Maakt het ook gemakkelijker om eventueel van provider te switchen.


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

@Marcel 1964 en @jmlk, ik zie bij jullie inderdaad ook nog een oud klantnummer staan, ik heb het verzoek ingediend die te verwijderen. Er gaat soms even overheen voordat zo'n verzoek verwerkt is maar in principe zou de wifimanager het later deze week weer moeten doen!


  • Deelnemer
  • June 15, 2022

Yes de wifi manager werkt.....bedankt 👍