Skip to main content
Beantwoord

Wachten al 3 maanden op glasvezel. Hoe lang duurt dat nog?

  • 11 april 2022
  • 9 reacties
  • 173 keer bekeken

Na zeker 3 maanden na besteldatum hebben mijn vriend en ik nog steeds geen (glasvezel) wifi ontvangen van KPN. Ontelbare keren gebeld maar steeds word ons hetzelfde gezegd: ‘het probleem ligt bij de IT, als zij een terugkoppeling doen hoort u het van ons’. Wij hebben een tijdelijke oplossing gekregen, een dommel met een bepaalde hoeveelheid GB’s voor in huis. Erg fijn maar is nu voor de 2e keer aangevuld omdat het oplossen van het wifi ‘probleem’ zo lang duurt. Omdat we toch tussendoor zonder internet zitten (als de GB’s van de dommel weer op zijn en we weer moeten wachten op nieuwe) is mijn gehele internet bundel verbruikt. Erg vervelend want ik heb ook internet nodig als ik van huis weg ben.
 

Al met al duurt dit ons veel te lang en kost het veel energie om constant zelf achter dit probleem aan te zitten. Hopelijk word dit snel opgelost en hebben we binnen nu en een week gewoon wifi zoals dat hoort. 

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi @Minke vB . Welkom op het forum.

Wat een vervelende situatie. Je noemt wifi maar ik neem aan dat het om de hele verbinding gaat die nog niet werkt? Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? Dan kijk ik met je mee. 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27598 reacties
  • Antwoord
  • 13 april 2022

Hoi @Minke vB . Welkom op het forum.

Wat een vervelende situatie. Je noemt wifi maar ik neem aan dat het om de hele verbinding gaat die nog niet werkt? Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? Dan kijk ik met je mee. 


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 16 april 2022

Hoi Erwin,

Ik heb mijn profiel aangevuld, hopelijk kun je ons zo verder helpen! 
 

Groetjes Minke


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27598 reacties
  • 18 april 2022

Hoi @Minke vB . Het laatste wat ik zie is een SMS van onze backoffice. Verstuurd op 6-4. Daarin staat een 0800 nummer met een code. Dat is jouw ingang voor vragen over de verbinding.

Heb jij hun al gebeld?


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 19 april 2022

Dat klopt en dat nummer hebben wij nu 5 keer gebeld en elke keer krijgen wij hetzelfde antwoord: ‘Ik zie dat het bij IT ligt, er word aan gewerkt’. Maar er word kennelijk niet aan gewerkt anders zouden wij niet 3 maanden moeten wachten op glasvezel internet in huis. Alles kan worden aangesloten, glasvezel aansluiting (kabel) is aanwezig. Ik zou heel graag willen dat er een monteur langs komt die het kan bekijken en aansluiten zodat het eindelijk gefixt is. 


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27598 reacties
  • 20 april 2022

Helaas heb ik die optie niet.  Ik heb geen extra mogelijkheden.  Het nummer wat jij hebt gekregen is specifiek voor navraag over deze problemen en alle parate kennis zit daar. :-(


Marcel19841510
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Ik probeer al geruime tijd de oranje kabel in de meterkast door KPN te laten voorzien van een modem. Helaas krijg ik geen enkele reactie van KPN Netwerk.


  • 0 reacties
  • 20 april 2022

@Marcel19841510 Heb je ook een abonnement afgesloten bij KPN??

Anders gaat er inderdaad niks gebeuren, als je al een FTU hebt hangen is KPN (provider) aan zet.


Marcel19841510
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Dat is het juist de FTU hangt er nog niet daardoor kan ik nog geen glasvezel krijgen en wordt ik naar KPN Netwerk verwezen... 


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27598 reacties
  • 21 april 2022

@Marcel19841510 . Helaas kan ik vanuit KPN (de provider) dan ook niks voor je doen.  Wij komen pas in beeld als de fysieke aansluiting gereed is. Tot die tijd is KPNNetwerk je aanspreekpunt. Ik hoop dat ze dit snel voor jou gaan regelen.