Skip to main content
Beantwoord

Ik heb alleen toestemming gegeven voor de aanleg van een glasvezelaansluiting Heb ik ongevraagd een abonnement gekregen?

  • June 1, 2022
  • 6 reacties
  • 522 keer bekeken

Ik heb opdracht gegeven voor glasvezel aansluiting in huis. Niet voor een glasvezel abonnement/gebruik. 
Nu heb ik een nieuwe modem toegestuurd gekregen met een mail dat mijn aansluiting wijzigt per ….
Mijn abonnement niet. Waarom dan toch een nieuwe modem?

Beste antwoord door Anonymous

Hallo @Marielje je bent waarschijnlijk al klant bij KPN en bent/wordt nu (automatisch) overgezet naar glasvezel, dat kost niets extra. KPN heeft in al haar wijsheid besloten dat jouw huidige modem vervangen dient te worden omdat je oude modem niet meer aan de eisen van KPN voldoet als deze aan een glasvezelverbinding hangt. Wees er blij mee en geniet van je glasvezel en je nieuwe modem.

Welk merk en type modem heb je nu van KPN in bruikleen?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

  • Antwoord
  • June 1, 2022

Hallo @Marielje je bent waarschijnlijk al klant bij KPN en bent/wordt nu (automatisch) overgezet naar glasvezel, dat kost niets extra. KPN heeft in al haar wijsheid besloten dat jouw huidige modem vervangen dient te worden omdat je oude modem niet meer aan de eisen van KPN voldoet als deze aan een glasvezelverbinding hangt. Wees er blij mee en geniet van je glasvezel en je nieuwe modem.

Welk merk en type modem heb je nu van KPN in bruikleen?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 1, 2022

Hallo JanD, ik heb een Experia nox v8


  • June 1, 2022

Hallo JanD, ik heb een Experia nox v8

Hallo @Marielje dat is inderdaad een verouderd modem, daarom vervangt KPN deze.

 


Erwin van KPN
Moderator

Hoi @Marielje . Welkom op het forum.

@JanD  heeft het al uitgelegd. Jij hebt al een KPN abonnement over koper neem ik aan? KPN wil haar klanten in de toekomst graag op het best mogelijke netwerk aansluiten. Als er bij jou nu glasvezel is aangelegd heeft het daarmee te maken. Is er ook een poging gedaan om een afspraak met jou te maken voor een monteur?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 3, 2022

Hallo Erwin, idd koper abonn. Ik heb eind vorig jaar meerdere malen contact gehad op verzoek van KPN om het oranje sprietje in huis aan te sluiten. Monteur in huis voor foto's oude aansluiting, hij zou contact leggen maar geen afspraak kunnen maken. Ik heb duidelijk aangegeven alleen de aansluiting in huis te willen voor in de toekomst. Tot ik een paar weken terug een mail kreeg dat mijn huidige verbinding wordt omgezet met behoud van mijn oude abonn en er een modem onderweg is.  Hoedan, er zit nog geen nieuwe aansluiting. Dus gebeld. 1,5 uur en 4 medewerkers verder, binnen 1 dag monteur op de stoep met FTU en ONT aansluiting. Zo te lezen kan het geen kwaad maar het is niet waar ik opdracht voor gegeven heb en de manier waarop dat stoort mij. 


Erwin van KPN
Moderator

Erg jammer dat het allemaal zo warrig verloopt.  De intentie is goed.  We willen je op het stabielste netwerk hebben maar helaas laten we dus best steken vallen in de communicatie.