Vanmiddag werd ik gebeld door een man met een sterk buitenlands accent. Hij zei namens KPN te bellen en mij een aanbod te kunnen doen, omdat ik nu teveel betaalde voor mijn KPN diensten. Ik heb aangegeven dat ik wel erg verbaasd was, omdat ik volgens mij nu echt niet teveel betaal. Bovendien ben ik al 23 jaar tevreden klant van xs4all en hoef ik niet zo nodig over op een ander abonnement. Ohh, zei de man, bent u klant van xs4all? Dan mag ik u geen aanbod doen. Sorry voor het bellen, goedemiddag.
Dit kwam niet betrouwbaar over en voelde als fraude. Toen ik het nummer waarmee de man mij had gebeld (033-2137773) terugbelde, kreeg ik een ingesproken boodschap te horen. Hierop werd aangegeven dat het een extern bedrijf betreft, dat acquisitie doet namens KPN.
Dit roept toch wel wat vragen op: Hoe komen deze mensen aan mijn gegevens? Waarom verstrekt KPN mijn gegevens aan derden? En hoe komt het dat ik ongevraagd en ongelegen wordt gebeld om daarna te horen te krijgen dat deze man mij eigenlijk geen aanbod mag doen?
Dit geeft mij niet de indruk van een solide acquisitie. Als ik KPN was zou ik hier geen geld aan uitgeven en er direct mee stoppen.
Graag wil ik ook niet meer door dit soort bedrijven gebeld worden.