Skip to main content
Beantwoord

Frequente stop internetverbinding met V10A ondanks herstart


Sinds enige weken stopt de internetverbinding korte tijd. Dan kan er niet meer gestreamd worden en in de browser komt de melding "server niet bereikbaar". Na enige minuten gaat dat vanzelf weer over. Alle verbindingen zijn gecontroleerd; modem V10A al verschillende malen opnieuw gestart, maar het probleem blijft aanhouden. Ik vermoed dat er een probleem in de wijkcentrale zit. Chat met KPN helpt niet verder.

Er kan een monteur thuis komen, maar dat heeft alleen zin zodra de "hik” er is en dat is niet op een vast tijdstip. Bovendien helpt een monteur thuis niet als er in de wijkcentrale een probleem is.

Hoe nu verder?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Bedankt voor je gegevens @Bernardo99, ik heb meteen even meegekeken maar aan onze kant ziet alles er goed uit. 
De enige onderbrekingen die ik zie zijn eentje op 19-7 en eentje op 23-7 maar dat kunnen ook reboots zijn geweest.

Ik vermoed toch dat er ergens in de aansluiting iets problemen veroorzaakt. 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22048 reacties
  • 23 juli 2022

Heb je glasvezel of koper?


  • Auteur
  • Helper
  • 27 reacties
  • 23 juli 2022

Koper


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22048 reacties
  • 23 juli 2022

Het klinkt inderdaad allemaal niet goed. Gaan er rode lampjes branden op het modem bij uitval? Wat is er zoal aangesloten op het modem qua randapparatuur? Gebruik je draadloze verbindingsets?


  • Auteur
  • Helper
  • 27 reacties
  • 23 juli 2022

Geen rode lampjes op het modem. Aan het modem 2 PC's bekabeld en 1 verbinding naar draadloze verbindingsets.


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22048 reacties
  • 23 juli 2022

Daar was ik al bang voor😉. Haal die draadloze verbindingset er maar tussenuit en vrijwel zeker is het probleem weg. Ga testen als je een keer tijd heb. Er zijn veel problemen met de draadloze verbindingssets en ik herkende het probleem. Ik hoor graag hoe het afloopt. 


  • Auteur
  • Helper
  • 27 reacties
  • 24 juli 2022

Die mogelijke verklaring roept vraagtekens op

1. KPN levert ze zelf

2. Probleem is van de afgelopen weken en heeft zich afgelopen jaren nooit voorgedaan 

3. De onderbreking manifesteert zich op apparaten die bekabeld op het modem zitten.

Dus voor mij een onwaarschijnlijke verklaring. Ik houd het meer op de wijkcentrale.?

 


King006
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1266 reacties
  • 24 juli 2022

@Bernardo99,

Heb je een mogelijkheid om alles af te koppelen van de modem? En dan alleen je PC’s aan te sluiten? Heb je dan nog steeds hetzelfde probleem? Stopt het altijd op dezelfde tijd? Of willekeurige tijden?


DennisA78
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+11
  • KPN Monteur
  • 2570 reacties
  • 24 juli 2022

Log eens in de v10a, en kijk hoe de koperverbinding draait. Ergens bij dsl status.

Met name de FEC en CRC zijn belangrijk. En de actuele snelheid tov de haalbare snelheid. 


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@Bernardo99 heb je nog naar de reacties hierboven kunnen kijken?


  • Auteur
  • Helper
  • 27 reacties
  • 29 juli 2022

Ja, ik heb de reacties gezien. Op dit moment niet in de gelegenheid om in te loggen in het modem. Dat kan ik a.s. maandag doen en dan breng ik verslag uit.


  • Auteur
  • Helper
  • 27 reacties
  • 31 juli 2022

Daar komt ie dan:

  • CRC: 0, zowel down- als upstream
  • FEC: 190 downstream en 1278 upstream

Mooie getallen, maar het zegt mij niets.

Wat mij ook opvalt (vanwege het woord) is de "Lijnverzwakking": 3.8 dB downstream en 1.4 dB upstream. Kan dat nog iets te betekenen hebben?

Ben heel benieuwd naar wat de experts daarvan vinden.


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@DennisA78 zeggen deze getallen jou iets?

@Bernardo99 ik kijk ook graag even met je mee naar de kwaliteit van de lijn. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

 


  • 685 reacties
  • 1 augustus 2022
Bernardo99 schreef:

Sinds enige weken stopt de internetverbinding korte tijd. Dan kan er niet meer gestreamd worden en in de browser komt de melding "server niet bereikbaar". Na enige minuten gaat dat vanzelf weer over. Alle verbindingen zijn gecontroleerd; modem V10A al verschillende malen opnieuw gestart, maar het probleem blijft aanhouden. Ik vermoed dat er een probleem in de wijkcentrale zit. Chat met KPN helpt niet verder.

Er kan een monteur thuis komen, maar dat heeft alleen zin zodra de "hik” er is en dat is niet op een vast tijdstip. Bovendien helpt een monteur thuis niet als er in de wijkcentrale een probleem is.

Hoe nu verder?

Lijkt mij ook, zou een moderator zo contact over op moeten kunnen nemen als hij weet wie je bent 🤣😂🤣


DennisA78
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+11
  • KPN Monteur
  • 2570 reacties
  • 1 augustus 2022
Thomas schreef:

@DennisA78 zeggen deze getallen jou iets?​​​​​

 

Ik weet niet hoe lang de lijn up is, maar nul CRC en een paar FEC's is hartstikke prima.

Wellicht ppp sessie onderbrekingen? Kunnen we zien in een lijnmeting. 

 

@Bernardo99 Ook al eens een reset gegeven? Ik lees nml alleen maar opnieuw opstarten, maar dat is wat anders


  • Auteur
  • Helper
  • 27 reacties
  • 2 augustus 2022

Postcode en huisnummer staat in profiel. Ben benieuwd naar de resultaten van de lijnmeting.


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15405 reacties
  • Antwoord
  • 2 augustus 2022

Bedankt voor je gegevens @Bernardo99, ik heb meteen even meegekeken maar aan onze kant ziet alles er goed uit. 
De enige onderbrekingen die ik zie zijn eentje op 19-7 en eentje op 23-7 maar dat kunnen ook reboots zijn geweest.

Ik vermoed toch dat er ergens in de aansluiting iets problemen veroorzaakt. 


  • Auteur
  • Helper
  • 27 reacties
  • 2 augustus 2022

Dank voor de moeite. De afgelopen dagen geen problemen gehad, dus ik zie het nog maar even aan. Desnoods reset.