Skip to main content
Beantwoord

Lampje op glasvezelkastje brandt niet

• 26 augustus 2022
  • 8 reacties
  • 15707 keer bekeken

Goedenavond,

Ik probeer mijn internet te installeren maar loop tegen het volgende aan;

Op het glasvezel kastje brandt het lampje voor glas niet. Zie foto.

Heb ik het goed gedaan met de aansluiting? Wat kan ik doen om dit te fixen?

Alvast bedankt!  

Beste antwoord door GeSp

Hallo @TimoT 

Dat glasvezelmodem moet helemaal bovenin inklikken, nu maakt hij geen connectie.

Je hebt wel dat zwarte beschermingsdopje eraf gehaald aan de binnenkant van het glasmodem?

Zit die zwarte houder onderaan je glasvezelmodem misschien in de weg, nu kan je hem misschien niet ver genoeg naar de wand drukken? Kan je die eraf schroeven.

Het moet er zo uit komen te zien:

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

GeSp
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • 6540 reacties
  • Antwoord
  • 26 augustus 2022

Hallo @TimoT 

Dat glasvezelmodem moet helemaal bovenin inklikken, nu maakt hij geen connectie.

Je hebt wel dat zwarte beschermingsdopje eraf gehaald aan de binnenkant van het glasmodem?

Zit die zwarte houder onderaan je glasvezelmodem misschien in de weg, nu kan je hem misschien niet ver genoeg naar de wand drukken? Kan je die eraf schroeven.

Het moet er zo uit komen te zien:

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27459 reacties
  • 26 augustus 2022

Hoi @TimoT . Heeft dat lampje wel gebrand?

Zit je nu op koper en ga je naar glas? Of is dit een nieuw abonnement?

• Auteur
  • Helper
  • 36 reacties
  • 26 augustus 2022

Dank voor de snelle reactie!

Die zwarte houder zat inderdaad in de weg. Ik heb ‘m verwijderd en alle lampjes doen het! 

En volgens mij zit ik ook op het netwerk. Geweldig!

Dank beiden! 

GeSp
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • 6540 reacties
  • 26 augustus 2022

Fantastisch, veel plezier met je nieuwe verbinding over glasvezel.

• 2237 reacties
  • 26 augustus 2022

@GeSp Is dat een doe het zelf pakket geworden, die XGS-Pon aansluiten ?

GeSp
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • 6540 reacties
  • 26 augustus 2022

@HansaanZet

Blijkbaar wel, al een paar posts gezien van mensen die dit zelf moeten doen.

Bij andere providers was het trouwens al meer gebruikelijk dat het doe het zelf is, b.v. mijn Genexis moest ik ook zelf plaatsen na de oude van Telfort verwijderd te hebben en dat is toch al weer een aantal jaar geleden.

Er is zelfs al een installatiehulp voor als je een beetje zoekt:

https://www.kpn.com/service/televisie/installeren/interactieve-tv/handleidingen.htm#!/device/kpn-box/kpn-box-12/troubleshooter/aansluiten/type-installatie-bij-vervangen-van-modem/1

• Helper
  • 43 reacties
  • 23 november 2022

Mijn activeringsdatum is volgende week. Het glasvezelkastje heb ik al op de glasvezelaansluiting geschoven. Hierbij branden alleen de Power en Ethernet lampjes. Middelste lampje Glas brandt nog niet.

Klopt dat in deze situatie? Gaat die pas aan na activatie?

GeSp
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • 6540 reacties
  • 23 november 2022

Hallo @FiberRookie 

Ja dat kan, zolang de activatiedatum nog niet aangebroken is kan dat lampje uit zijn volgens de installatie handleiding:

Als je het glasvezel modem ver genoeg naar boven geschoven hebt zodat hij erin klikt dan is het i.d.d. afwachten tot de activeringsdatum, dan zou hij moeten gaan branden.