Sinds oktober glasvezel van KPN in gebruik (gebruik makend van de Box 12 en 2 Superwifi punten) ter vervanging van mij eigen Deco mesh systeem, maar sindsdien veel problemen gehad met vaak een instabiele verbinding. De meeste problemen inmiddels op kunnen lossen en als / zo lang het werkt een goede verbinding (van 950 Mbit/s naast modem, 300 Mbit/s naast Superwifi punt eerste verdieping tot 90 Mbit/s naast Superwifi punt op tweede verdieping/zolder), echter:
- De verbinding valt een aantal keer per maand volledig weg, wat problemen geeft bij Teams calls en verlies van VPN verbinding (zakelijk) als ook bij het kijken van films/series bijv. Netflix (privé). Vaak is de verbinding na enkele minuten weer hersteld echter soms zorgt dit ervoor dat alle twee de Superwifi punten uitvallen (rood licht) en de verbinding met de modem weer moeilijk te herstellen is (vaak na meerdere keren resetten en via WPS de verbinding herstellen). Vervolgens worden de Superwifi punten ook niet meer weergegeven in het admin menu van de Box 12 (ook niet als ze wel weer verbinding maken /werken).
- Middels MAC filtering wil ik ervoor zorgen dat een apparaat geen verbinding maar met het 2.4Ghz netwerk; echter als ik het apparaat toe voeg dan valt ook de verbinding met de Superwifi punten weg. Dit lijkt mij een fout in de software; is hiervoor een oplossing / work around?
- Ook valt Netflix (FireStick Max) regelmatig weg (foutmelding t.a.v. verbinding); het is onduidelijk waar dit door wordt veroorzaakt echter is het probleem ontstaan rond de periode dat we over zijn gegaan naar Box 12 / Superwifi punten.
Graag zou ik een (blijvende) oplossing willen voor een stabiele verbinding, die niet inhoudt dat ik alle Superwifi punten weer moet resetten/ rechtstreeks moet aansluiten op het modem of die inhoudt dat ik het modem moet herstarten of weer volledig moet terugzetten naar fabrieksinstellingen.