Hallo daar,
Ik probeer het kort (oei) en chronologisch te houden.
Ivm glasvezel nieuw contract afgesloten telefonisch (huidig is ziggo en xs4all pack vanaf 2014)
24 november telefonisch contract afgesloten ivm aanbieding 12mnd 35 euro, 2 emails bevestiging en bedankt voor uw bestelling. In de bestelling staat Hussel 200/200 omdat op datmoment glas nog niet actief was en 1gig daarom administratief niet verwerkt kon worden. Wel toezegging dat nadat abbo in zou gaan een upgrade naar 1 gig kosteloos zou zijn. Ook aangegeven dat het xs4all email adres voor mij enorm belangrijk is om te houden. Er wordt toegezegd dat het xs4all pack bij het kpn abbo wordt opgenomen zonder kosten. Ook wordt gezegd dat bij nieuwe aansluiting er altijd een monteur komt.
28 november. Ik heb een vraag waarom het niet zichtbaar is in mijnkpn en bel. De dame die ik spreek kan helemaal niks vinden. Zegt vervolgens dat het een offerte was en niet in het systeem staat. Ik zeg ik heb toch echt bevestigingsmails. Paar minuten wachten ze kan niks vinden en ik sta niet in het systeem (terwijl mijn xs4all facturen gewoon al in mijnkpn staan) Ze zegt ik ga een nieuw contract met u aanmaken. Ik zeg nou dat moet dan maar maar wel onder dezelfde voorwaarden en prijs,
Ik ontvang wederom 2 emails met bevestiging echter nu Hussel 100/10. (ja 100/10)
Ik bel daarover en weer wordt toegezegd dat nadat glas actief is het kosteloos over gaat naar 1000/1000
Ingangsdatum abonnement 19 december.
Ik geef wederom aan dat mijn xs4all emailadres enorm belangrijk is en wederom wordt toegezegd dat het xs4allpack kosteloos bij het kpn abbo ingaat.
Ik wacht wel even immers kerst en oud en nieuwjaar en heb ziggo nog.
30 december tot mijn verbazing krijg ik 3 emails met weer een nieuw contract ditmaal weer 200/200 hussel echter met een nieuw klantnummer en ingangsdatum 9 januari. Ik bel en krijg dame aan de lijn die na minuten lang zoeken en ws overleggen? Ik word meermaals in de wachtrij gezet) en uiteindelijk aangeeft dat dame 2 van 28 november haar werk niet goed heeft gedaan en dat ik die emails kan weg doen (wat ik niet gedaan heb) ingangsdatum abbo 9 januari en wederom toezegging dat ik kosteloos overga naar 1000/1000 en het xs4allpack bij het abbo inzit.
4 januari ik ontvang een mail met weer ander klantnummer en gebruikersgegevens.en een verkeerd telefoon nr Ik log in en verander het in de correcte gebruikersgegevens en krijg bevestigingsmail.
9 januari ik heb het installatie pakket (doos vol verbinding) hier en sluit het modem aan echter geen signaal. Ik bel en er wordt een afspraak ingepland met een monteur op 12 januari.
11 januari email met factuur en 1 van de bank dat er incasso is afgeschreven van 41,28eu 1,68 eu over de periode 9 januari tmt 9 januari en de rest over 10 januari tmt 9 februari. (tv opname is extra wat klopt)
12 januari savonds komt zeer vriendelijke kpnmonteur die ook signaleert dat er geen signaal is echter hij heeft geen toegang tot de pop kast en kan verder niks doen.
13 januari glasdraad monteur komt en er blijkt geen patch te zijn in de popkast dit wordt gedaan en ja er is nu signaal en internet werkt, (200mb bij speedtest), Ik bel opnieuw met kpn over de snelheid en hoe dat zit met de toegezegde 1 gig up en down. Er wordt mij verteld dat ik automatisch geupgrade wordt en dat het in de loop van komende maandag zou moeten werken. wederom ook de toezegging dat het xs4allpack meegaat in de kpn factuur.
19 januari de snelheid is nog steeds ong 200/200 Ik bel weer en wordt aantal malen doorverbonden en krijg uiteindelijk de technische afdeling aan de lijn. Kunnen niks doen en ik moet opnieuw bellen en vragen naar de afdeling save of safe,
Zogezegd zo gedaan.
Echter………
Krijg een dame aan de lijn die zegt dat ze van safe (save?) is en ik leg haar het gebeuren uit. Ik word minutenlang in de wacht gezet en ze komt terug met de mededeling dat er meerdere abonnementen op mijn naam staan waaronder ook tel abo Ik vraag haar heeft u goed gekeken want ik heb geen kpn tel abo alleen nieuw abbo internet/tv en xs4allpack.
Ze zegt dat ik naar mijnkpn moet gaan en daar de teveel abbonnementen moet opzeggen. (echter ik ben ingelogd en zie alleen het xs4all pack staan en het door mij gekoppelde kpn internet abo (2 totaal dus)
Ze zegt dat ze er toch echt meer ziet. en ik word weer in de wacht gezet.
Ze komt weer terug en zegt dat ze niks voor mij kan doen en dat ik een abbo heb afgesloten van 200/200 en dat ze me niet kan upgraden zonder dat ik mijn jaarkorting verlies. En ze zegt dat ik als ik 1 gig wil ik mijn abbo moet opzeggen en nieuw abbo moet afsluiten of upgraden en mijn korting verliezen. Ze zegt ook dat xs4all andere afdeling is en dat het niet bij kpn inkan en ik xs4all kan aangeven dat ik ga opzeggen maar dat ik dan wel mijn xs4all adres kwijtraak (waar ik dus op gehamerd heb elke keer dat dat adres enorm belangrijk voor me is)
Ik geef weer aan dat mij is toegezegd meermalen dat ik kosteloos naar 1gig zou worden gezet en dat mijn xs4all pack bij het kpn abbo in zou worden gezet.
Daarop verbijsterd mij toch wel haar reactie. Ze zegt mij dat ze niet doof is en een heel goed geheugen heeft en ik niks hoef te herhalen wat ik al gezegd heb tegen haar en dat ze niks voor me kan doen (maar ze blijft maar aangeven dat 1 gig voor mij onnodig is en dat ik geen verschil ga merken tussen 200 of 1000 download op een best dwingende wijze zeker 8 a 9 keer en dat als ik mijn xs4all emailadres niet wil verliezen ik xs4all niet moet opzeggen maar de facturering dan gewoon doorgaat (2 facturen dus)
Ze adviseerd me uiteindelijk naar kpn.com te gaan en daar het klachtenformulier in te vullen. Einde gesprek. (ik hoop opgenomen bij kpn want ik was de vriendelijkheid en correctheid zelve en heb veel geduld)
Echter ik zie dat ik helemaal geen klacht kan doen dat ik moet bellen wat me zinloos lijkt inmiddels of een brief naar postbusnummer sturen.
Ik denk ik bel toch even met xs4all. Dus ik bel en geen wachttijd en de helpdesk snapt het gelijk ! en zet mijn xs4all pack over naar mijnkpngeeft aan dat het snel te zien zou moeten zijn adviseerd me even aan te kijken of het werkt en blijft werken en dan hun pack op te zeggen. Ik krijg ook bevestigings sms binnen, En ja het werkte snel en ik zie mijn xs4all email nu ook in mijn kpn.
Ik heb ziggo nog niet opgezegd gelukkig maar dan maar maandje dubbel en geen risico.
Eerlijk gezegd vind ik het allemaal een rare gang van zaken en twijfel nu aan de deskundigheid van de kpn helpdesk en de info die ze geven.
Ik heb alle emails bewaard.
Graag uw visie op dit helaas lange verhaal.
Edit excuses voor typevauten maar tis nu 04.38 dus zzzzz
Met vr Groet.
H.