Hallo , mijn wifi signaal valt regelmatig weg. Dit merk ik vooral bij gebruik van Team video/voice. Het duurt dan 10-20 seconden en dan belt Teams weer in. Soms valt het signaal weg en kan ik er pas weer in na een herstart van de Fritzbox 7581 of door Windows Network diagnostics troubleshooting. Ik heb dit al een tijdje maar het is erg storend in meetings en presentaties. Ik heb de Wifi manager doorgenomen, heb een versterker van Fritzbox en alles in de standaard antwoorden op de KPN site geprobeerd . Het signaal is over het algemeen prima maar valt dus plotseling weg. Zowel als ik dichtbij de Fritzbox werk als wat verder weg (1e of 2e verdieping). Als ik in de Fritzbox in het menu de Wireless→ Radio Channel grafiek bekijk dan zie ik dat rond het uitvallen van het signaal voor een korte periode een hele hoge load zie (tot 90%). Kan dit de reden zijn? Hoe kom ik erachter wat die hoge load dan veroorzaakt (niemand in huis is aan het streamen of downloaden op deze momenten) of is de Fritzbox 7581 gewoon een problematisch apparaat?
Beantwoord
Wifi valt regelmatig weg - FRITZ!Box 7581
Beste antwoord door Alexandra van KPN
Robert_22 schreef:
Hallo, dank jullie wel voor de antwoorden. Ik heb de Fritzbox via XS4ALL gekregen bij het abonnement en ben overgezet naar KPN. Wat mij betreft krijg ik een model dat wel door KPN wordt ondersteunt. Valt dat niet standaard onder het abonnement?
Het modem hoort inderdaad bij het abonnement! Bij KPN abonnementen krijg je een KPN modem, bij XS4ALL krijg je een FRITZ!Box. Aangezien je een XS4ALL abonnement hebt, kan je voor hulp en ondersteuning nog steeds bellen met XS4ALL. Ze controleren het modem en je verbinding dan voor je, en helpen je verder.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.