Ik heb weken geleden een abonnement op KPN Glasvezel afgesloten. De spullen heb ik vorige week in huis gekregen, en de afspraak is gemaakt dat de monteur op 13 februari tussen 8:00 en 10:00 langs zou komen om de boel aan te sluiten.
De week voor de monteur langs zou komen bedacht ik dat 8:00 wel erg vroeg was dus heb ik gekeken of ik de afspraak kon verzetten. Dat kon niet op een tijdstip dat mij uitkwam, dus ik heb geen nieuwe datum of tijdsslot gekozen en het herplannen afgebroken.
In diezelfde week heb ik meerdere e-mails en SMS-jes ontvangen van KPN dat ik zeker niet mocht vergeten dat de monteur op 13 februari langs zou komen tussen 8:00 en 10:00. Zelfs de dag voor de afspraak stuurde KPN nog een SMSje: “Graag herinneren we je aan de afspraak met de monteur, deze komt morgen (13 februari 2023) tussen 8:00 en uiterlijk 10:00 bij je thuis!”
Op 13 februari: geen monteur om 8:00. Geen monteur om 9:00. Geen monteur om 10:00. Wel een nieuw SMSje: “Maak alsjeblieft een nieuwe afspraak met onze monteur.” Tevens een mailtje: “Je hebt aangegeven de afspraak te willen verzetten.” Ja, maar dat heb ik dus niet gedaan en gezien de talloze herinnerings-SMSjes was KPN ook van mening dat de monteur nog steeds op 13 februari tussen 8:00 en 10:00 langs zou komen.
Nu mag ik dus een nieuwe afspraak plannen. Onterecht, naar mijn mening, maar goed. Ik heb de link in de mail gevolgd en moet dan een nieuwe datum en tijd kiezen. De kalender die je daarvoor moet gebruiken is echter niet functioneel: geen van de data is aanklikbaar. Ik kan nu dus geen nieuwe installatieafspraak maken.

Zeer merkwaardige manier om met nieuwe klanten om te gaan. Dit belooft natuurlijk weinig goeds voor de rest van de service. Wat nu te doen?