Skip to main content
Beantwoord

Glasvezelverbinding valt regelmatig tijdelijk weg

  • May 13, 2023
  • 10 reacties
  • 267 keer bekeken

Zeer regelmatig krijg ik valt e glasvezelverbinding tijdelijk weg: ik heb dan gedurende 1-2 minuten geen verbinding. Er woren dan DNS problemen gemeld. Na enige tijd komt de verbinding vanzelf terug.

 

In de log van het modem vind ik vaak deze meldingen:

13.05.2023 12:00:20 Error PPPOE
Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.
13.05.2023 12:00:16 Error PPPOE
Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.
13.05.2023 11:43:07 Error PPPOE
Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.
13.05.2023 11:43:03 Error PPPOE
Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.
13.05.2023 11:27:39 Error PPPOE
Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.
13.05.2023 11:27:35 Error PPPOE
Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.
12.05.2023 16:03:32 Error PPPOE
Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.
12.05.2023 16:03:28 Error PPPOE
Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.
12.05.2023 15:46:24 Error PPPOE
Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.
12.05.2023 15:46:20 Error PPPOE
Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.
11.05.2023 20:50:52 Error PPPOE
Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.
11.05.2023 20:50:48 Error PPPOE
Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

 

 

Weet iemand wat hier aan de hand is?

 

Beste antwoord door fessels

Na de voorgaande reset, waarbij het probleem erger leek te zijn, heb ik het glasvezelkastje van de aansluiting gehaald en opnieuw “ingeklikt". Dit lijkt geholpen te hebben: de afgelopen dat is het probleem nog niet opnieuw opgetreden. Deze actie lijkt succces gehad te hebben. Dus zonder tussenkomst van KPN monteur.

ik houd het nog een dat in de gaten, hopelijk daarna dit items sluiten.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

  • Topper
  • May 13, 2023

Wat voor type modem heeft u en wat voor een glasvezel kastje? Gebeurd dit toevallig vooral tijdens het downloaden van grote bestanden of wanneer er veel data gebruikt wordt?


  • Auteur
  • Topper
  • May 13, 2023

overigens: de glasvezelaansluting naar het modem is door KPN monteur gedaan, kabels zijn in orde, soft reset en hard reset van het modem uitgevoerd,


  • Auteur
  • Topper
  • May 13, 2023

het modem is een “KPN box 12”:

Hardware Version 1.0
Software Version SGEJ1000060E
Bootloader 0.96.42-sec

 

Voor het glasvezelkastje kan ik geen type-aanduiding vinden. Het is wel redelijk recent aangesloten, ik schat een maand of 3 gelden.

 

Het lijkt niets te maken hebben met de hoeveelheid data die gebruikt wordt, bij simpelweg browsen treedt het al op. Het is naar mijn dee helemaal random.

 


  • May 13, 2023

Hoi @fessels ,

Naar mijn weten betekend deze melding dat er tijdelijk geen signaal binnen komt.Ik denk dat er een monteur langs zal moeten komen om dat te herstellen.

Maar wat je nog kan proberen is het glasvezelkastje te herstarten, heeft dat effect?


  • May 13, 2023

Maar wat je nog kan proberen is het glasvezelkastje te herstarten, heeft dat effect?

Minimaal 2 minuten van de stroom halen.

 


  • Auteur
  • Topper
  • May 13, 2023

Dank voor de tip.

Het glasvezelkastje had ik nog niet herstart...inmiddels wel gedaan. Ik wacht het even af.


Erwin van KPN
Moderator

Hoi @fessels .  Heeft het herstarten van het kastje de verbinding gestabiliseerd? 


  • Auteur
  • Topper
  • May 16, 2023

vanochtend heb ik het glasvezelkastje en modem ca 5 minuten van de stroom gehad, daarna glasvezelkastje aangezet, ca 3 minuten daarna modem weer aangezet.

Het probleem blijft of lijkt erger geworden te zijn. Vandaag was er 1 persoon thuis, met een beetje browsen tot op heden 24 onderbrekingen (48 meldingen). Dus geen stabilisatie -zie een paar meldingen hieronder.

 

Dus KPN maar bellen voor een monteur?!

 

16.05.2023 13:34:33 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

16.05.2023 13:34:29 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

16.05.2023 13:30:27 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

16.05.2023 13:30:23 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

16.05.2023 13:21:35 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

16.05.2023 13:21:31 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

       

  • Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • May 17, 2023

Na de voorgaande reset, waarbij het probleem erger leek te zijn, heb ik het glasvezelkastje van de aansluiting gehaald en opnieuw “ingeklikt". Dit lijkt geholpen te hebben: de afgelopen dat is het probleem nog niet opnieuw opgetreden. Deze actie lijkt succces gehad te hebben. Dus zonder tussenkomst van KPN monteur.

ik houd het nog een dat in de gaten, hopelijk daarna dit items sluiten.


  • Auteur
  • Topper
  • May 18, 2023

Probleem is opgelost 😀