Monteur is 11-07-2023 netjes langs geweest op de afgesproken tijd, nadat hij in de wijkkast/patchkast iets heeft gewijzigd.
Er bleek in de wijkpatchkast op vr 07-07-2023 08:30u een foutieve patch aansluiting in de wijkkast gemaakt te zijn. Omdat mijn poortje vrij hoog in de kast zit, is per ongeluk een verkeerd poortje geprikt, omdat de nummertjes niet goed te zien zijn. Een trappetje in de wijkkast had uitkomst kunnen bieden. Dit ompatchen is een handmatige menselijke aktie geweest, dat niet nodig had hoeven zijn.
Op moment dat de monteur bij me thuis was, bleek alles ogenschijnlijk te werken. Hij was 15 min daarvoor in de wijkpatchkast geweest.
Maar er waren toch nog wel storingen in de Experiabox V10. Servicelampje bleef rood. Er waren rare zaken binnen de Experiabox V10 aan de hand. Ik en de monteur kregen het niet voor elkaar zaken op orde te krijgen. Daarom een factory reset op de V10 gedaan.
Instellingen had ik netjes bijgehouden dus dat had ik na vertrek van de monteur vrij snel binnen een half uurtje op orde. Ik kreeg complimenten over mijn meterkast dat alles zo netjes bekabeld is en zo netjes gelabeld is, daar kon KPN nog wel iets van leren.
Al met al 5 dagen geen internet gehad. vrijdag 07-07-2023 tm dinsdag 11-07-2023
Ik ga kijken of dat op de een of andere manier compenseerbaar is met KPN.
Ik denk dat ze slechts die dagen van abonn kosten kunnen/willen vergoeden.
De karige vergoeding is zuur want ik heb meer kosten gemaakt, veroorzaakt door een menselijke fout KPN.
1 vrije dag opgenomen ontvangst monteur (dat is ongeveer 240 euro incl 20%soc WG-lasten)
Omzetderving op de vrijdag maandag en dinsdag dat is rond de 1000-1500 euro per dag.
Verder geen tv internet of wat ook, maar daar is overheen te komen.
Verder vind ik het vervelend dat ik meteen op de vrijdagochtend al tegen KPN heb gezegd dat de fout in het kastje lag. Dit is mij namelijk eerder overkomen 22-11-2018 bij de overnamen Telfort abonn naar KPN abonn. Deze huidige storing had binnen een paar uur opgelost kunnen zijn. Dat is jammer.
Ik probeer ondertussen de compensatie aan te vragen, maar het blijkt dat de melding in het systeem nog niet is opgelost. Dus daar wacht ik nog een paar dagen op.