Skip to main content
Beantwoord

Sinds aansluiten glasvezel geen Wifi meer in de tuin


Sinds deze week aangesloten op glasvezel en vanaf die tijd  hebben wij geen wifi in de tuin. Hoe kan dit ?

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je aangemaakt

Beste antwoord door Erwin van KPN

Dan reikt het signaal niet ver genoeg. Of er zit ergens een (elektromagnetische) storingsbron.  

Je kunt een versterker overwegen. Of de plek van de v10 veranderen zodat ie dichter bij de tuin geplaatst wordt.  

Soms wil het aanpassen van het kanaal ook nog wel eens werken. De v10 kan in twee ‘smaakjes’  uitzenden. 2,4 Ghz en 5Ghz. 2,4 is niet zo snel maar het signaal reikt verder. 5Ghz is supersnel maar heeft al moeite om door een muur te komen.   Je kunt hier ook nog mee experimenteren.: 

Meer uitleg:

 

 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

  • 0 reacties
  • 22 juli 2023

Hallo @Boost je zou de glasvezelkast eens minimaal 2 munuten van de stroom kunnen halen en ook de router even kunnen herstarten.

Verder kun je de KPN wifimanager eens uitvoeren en een van de adviezen kan zijn dat je tegen een zeer aantrekkelijk tarief 1 of meer KPN versterkers kunt kopen.

Succes.

De KPN Wifi Manager | KPN Community


  • Auteur
  • Helper
  • 25 reacties
  • 23 juli 2023
JanD schreef:

Hallo @Boost je zou de glasvezelkast eens minimaal 2 munuten van de stroom kunnen halen en ook de router even kunnen herstarten.

Verder kun je de KPN wifimanager eens uitvoeren en een van de adviezen kan zijn dat je tegen een zeer aantrekkelijk tarief 1 of meer KPN versterkers kunt kopen.

Succes.

De KPN Wifi Manager | KPN Community

Hallo Jan d ,

 

Dit heb ik gedaan maar nog steeds geen wifi. Ik zien nu ook dat ik boven op mijn telefoon ook geen wifi meer heb. 


  • 0 reacties
  • 23 juli 2023

Hallo @Boost heb je de wifimanager gedraaid en wat kwam daar voor advies uit?

 


Soeradj
Topper
Forum|alt.badge.img+3
  • Topper
  • 90 reacties
  • 23 juli 2023

Is de wifiversterker van KPN, zo ja, welke kleur is het lampje van de wifiversterker. Als deze iets anders is dan groen, dan is jou probleem de wifiversterker


  • Auteur
  • Helper
  • 25 reacties
  • 23 juli 2023
JanD schreef:

Hallo @Boost heb je de wifimanager gedraaid en wat kwam daar voor advies uit?

 

 


  • Auteur
  • Helper
  • 25 reacties
  • 23 juli 2023
Boost schreef:
JanD schreef:

Hallo @Boost heb je de wifimanager gedraaid en wat kwam daar voor advies uit?

 

 

Ik heb geen wifi versterkers. Wij hebben overal kabels getrokken erg veel werk.


  • 0 reacties
  • 23 juli 2023

Hallo @Boost heb je toen op ‘ik wil aan de slag’ geklikt? Of wat heb je gedaan?

 


  • Auteur
  • Helper
  • 25 reacties
  • 23 juli 2023

Ik heb op aan de slag geklikt 


  • 0 reacties
  • 23 juli 2023
Boost schreef:

Ik heb op aan de slag geklikt 

En wat gebeurde er toen @Boost ?


  • Auteur
  • Helper
  • 25 reacties
  • 23 juli 2023

Het modem is op nieuw opgestart. Maar geen wifi bereik buiten en boven. 


  • 0 reacties
  • 24 juli 2023

Hallo @Boost je zou de wifimanager nog eens kunnen draaien en kijken wat er dan uit komt.

Succes.

 


  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 24 juli 2023

@Boost heb je toevallig ook een nieuw modem aangesloten bij de glasvezel?


  • Auteur
  • Helper
  • 25 reacties
  • 24 juli 2023

Nee het oude modem.


  • Auteur
  • Helper
  • 25 reacties
  • 25 juli 2023

Kan je een nieuw modem opsturen?


  • 0 reacties
  • 25 juli 2023

Alleen defecte modems worden vervangen @Boost , heb je de wifimanager nog eens gedraaid?


Erwin van KPN
Moderator

Hoi @Boost . Welk modem heb jij nu eigenlijk? 


  • Auteur
  • Helper
  • 25 reacties
  • 27 juli 2023

Hoi , 

Dit modem hebben we.

Ik heb afgelopen week telefonisch contact opgenomen met kpn die heeft alles afgesteld. Bij de achterdeur en slaapkamer kwam er 78,5 m bits uit. Maar buiten hebben wij geen wifi die valt steeds weg

 


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27459 reacties
  • Antwoord
  • 28 juli 2023

Dan reikt het signaal niet ver genoeg. Of er zit ergens een (elektromagnetische) storingsbron.  

Je kunt een versterker overwegen. Of de plek van de v10 veranderen zodat ie dichter bij de tuin geplaatst wordt.  

Soms wil het aanpassen van het kanaal ook nog wel eens werken. De v10 kan in twee ‘smaakjes’  uitzenden. 2,4 Ghz en 5Ghz. 2,4 is niet zo snel maar het signaal reikt verder. 5Ghz is supersnel maar heeft al moeite om door een muur te komen.   Je kunt hier ook nog mee experimenteren.: 

Meer uitleg:

 

 


  • Auteur
  • Helper
  • 25 reacties
  • 30 juli 2023

Ik ben echt niet tevreden. Wij hebben overal kabels getrokken en nu geen wifi bereik boven en buiten.  En het komt er nu op neer dat ik wifi versterkers moet kopen.  Extra kosten bij een abonnement. 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22048 reacties
  • 30 juli 2023

Maar gebruik je nou de 2.4ghz band of de 5ghz band??


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27459 reacties
  • 2 augustus 2023

@Boost  Er zijn een hoop mogelijkheden om dit voor jezelf te verbeteren. Dat staat allemaal uitgelegd in die topics van mijn vorige reply. Met wat geluk hoeft het niks extra's te kosten.

Dat gaat niet vanzelf, helaas. Je zult er wel even mee aan de slag moeten.  Dat kan ik vanaf hier niet voor je doen :-(


  • Auteur
  • Helper
  • 25 reacties
  • 19 augustus 2023

Hoi hij staat op 2,5ghz.

Nog steeds niks.

In de meterkast zitten natuurlijk ook t groepen stroom misschien geven die storing?

Wel raar dat hij in de meterkast is gezet terwijl op voorhand wisten dat er problemen zijn hiermee.

 


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27459 reacties
  • 21 augustus 2023
Boost schreef:

Hoi hij staat op 2,5ghz.

Nog steeds niks.

In de meterkast zitten natuurlijk ook t groepen stroom misschien geven die storing?

Wel raar dat hij in de meterkast is gezet terwijl op voorhand wisten dat er problemen zijn hiermee.

 

Heb je misschien een foto van de meterkast? En alle spullen die daar aangesloten zijn? En misschien de optie om de experiabox ergens anders neer te zetten?


  • Auteur
  • Helper
  • 25 reacties
  • 21 augustus 2023

Wij willen graag de experiabox in de woonkamer zetten maar dan is de rode kabel tekort. Heeft kpn  langere kabels? 


PeterG
Superuser
  • 61021 reacties
  • 21 augustus 2023

Zat de v10 op de koper aansluiting ook al in de meterkast of centraler in de woning? 

Meterkast voor in de woning met achtertuin helemaal niet handig. Bereik wifi v10 ca 20 meter maar dan wel zonder muren. Die zijn "funest" voor de signaalsterkte. Al het koper in de meterkast ook.

Ik heb het v10 modem met 10 meter cat 5e met het glasvezel punt aangesloten. Werkt prima. 

Als er nu een utp vanuit de meterkast naar de huiskamer gaat kun je die gebruiken. Tussen NT en v10 wel één kabel zonder switchen en dergelijke.