Als ik de wifi uitzet . Dan ben ik ook niet te bereiken op mijn vaste nummer.
Als ik de wifi van het modem uitschakel, ben ik dan wel te bereiken op de vaste lijn?
Beste antwoord door PeterG
Wifi heeft niets met de groene telefoonaansluiting van doen. Als je daar een dect telefoon met basisstation op aan sluit moet die het nog doen als je wifi uitzet. Evenals de gele LAN poorten. Alles wat daarop zit blijft ook werken. En ook de tv ontvanger via LAN blijft werken (als die ook niet werkt zet je dus het hele modem v10a uit en niet alleen de wifi).
Alleen, als je nu een VoIP telefoon hebt op het vaste nummer…. ja, die MOET wifi hebben. Anders werkt ie gewoon niet. Met geen enkel modem.
Wifi uitzetten v10a: Houdt de WPS/wifi knop aan de linkerkant zeker 10 seconden ingedrukt totdat wifi lampje (zijkant) uit gaat.
Het lijkt mij echter niet handig om de wifi uit te zetten. Als het goed is maken je smartphone's ook via wifi verbinding thuis. En dat kost 10 tot 20 x MINDER zendvermogen en energie dan wanneer ze via 4G verbinding moeten aanhouden in de tijden dat wifi er niet is.
Informatie over de v10a
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.