Reden om uit te zien naar een TV en internet abonnement bij KPN, jaren zat ik al naar tevredenheid bij Ziggo, maar glasvezel deed mij overstappen met een maand opzegtermijn bij Ziggo. Dit ging via de overstapservice van KPN. Per 1 augustus 2023 zou mijn abonnement ingaan nadat er per 30 juni was opgezegd. Helaas kon de monteur pas 8 augustus. Geen probleem, Ziggo liep nog even door.
In de veronderstelling dat dan ook de glasvezel, welke reeds voor de deur lag direct doorgetrokken zou worden Na info bij KPN werd mij verteld dat 23 juni 2023 glasvezel beschikbaar zou zijn op onze postcode. was niet het geval. Er werd een nieuwe koperaansluiting gemaakt. Gebeld met KPN voor een monteur die de glasvezel zou doortrekken. Dit kon helaas pas 12 september. Nadat de monteurs alles netjes hadden aangesloten en de kabel getest bleef er rood alarmlampje branden. De monteur gaf aan dat binnen KPN de verbinding gemaakt moest worden van koper naar glasvezel, dit zou binnen 3 dagen gebeuren was zijn ervaring. Na 3 dagen bellen, nog steeds geen verbinding. Van KPN beheer en netwerk heen en weer moeten bellen. Bij KPN netwerk gaf met aan dat er vergeten was het over te zetten op fase 2, wat dit ook mag zijn. Niet afgemeld vertelden ze ook nog.
Hij vroeg mij een mail te sturen met het verzoek dit te laten doen met een foto van het glasvezelaansluitpunt welke in de meterkast zit. Hij zou het dan naar de betreffende afdeling doorzetten, met spoed. Na paar dagen gemaild, kreeg als antwoord dat het met spoed door die afdeling zou worden opgepakt. Niet dus.
Na aantal dagen weer gebeld, de tel niet bijgehouden. Ik kreeg van KPN beheer te horen dat dit nu op 29 september gepland is, dan zou het overgezet worden naar glasvezel. Waarom nog zo lang wachten. Er werd aangegeven dat het druk is. 29 september is er weer niets gebeurd, de andere dag moest ik terugbellen zodat ze een ticket konden aanmaken en de tip was te wachten tot woensdag. Er zit meestal 3 dagen tussen.
Zojuist kreeg ik weer een telefoontje dat het niet is gelukt omdat het niet was afgemeld, dit hoorde ik ook 12 september waarna ik de mail met foto moest sturen. Mijn ergernis loopt behoorlijk op en overweeg dan ook te stoppen met KPN, dit is echt ongelooflijk, zo ga je niet met een klant om. Zeg gewoon dat jullie het niet voor elkaar hebben maar graag klanten lokken met glasvezel welke nog niet aangesloten kan worden.
Op ze minst zou KPN ook kunnen voorstellen een korting op het abonnement te geven tot alles naar behoren werkt. Bij Ziggo had ik geen verbinding problemen. Bij KPN staat mijn laptop zo nu en dan rondjes te draaien als ik naar een TV uitzending kijk, verbinding slecht. Op de gewone TV staat het beeld soms een paar seconden stil, net als bij mijn laptop en PC, drama.