Skip to main content
Beantwoord

Ingangsdatum abonnement naar voren halen: ik wil graag eerder internet en tv

  • 25 december 2023
  • 9 reacties
  • 271 keer bekeken

Goedemorgen,

Is het mogelijk de ingangsdatum van mijn abbonement naar voren te halen? 

Op dit moment staat deze op 4 januari, maar ik heb tot dan geen tv of internet in huis.

De rede dat dit tot 4 jan duurt is omdat de backoffice heeft bepaald dat er een monteur langs moet komen, dit is alleen niet nodig omdat ik de appraten nog in huis heb na het beindigen van mijn vorige abbonement(ziggo was vergeten om mijn opzegging te annuleren). Het is ook niet mogelijk voor mij om de backoffice te bereiken om dit aan te laten passen.

Ik hoor graag van jullie terug.

Mvg Jarno

Beste antwoord door Ik_Combineer

Zeer waarschijnlijk ben je door de overstap overgestapt van een enkel koper lijntje naar pairbonding of van GPON naar XGSPON of EOF naar GOF. Verder kan het zijn dat jouw oude internet poort in de centrale is vergeven aan een ander huis en er nu vanaf een andere locatie in de kast een draadje / fiber moet komen. Een monteur zal dit fysiek moeten aanpassen buiten. 
 

Er zijn dus echt tal van redenen waarom een monteur ingeboekt wordt. Maar eigenlijk is het nooit zonder reden. Zou een duur geintje zijn als KPN constant nutteloze monteurs opstuurt.

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22032 reacties
  • 25 december 2023

Dag @Jarnovk91 als backoffice bepaald dat er een monteur nodig is dan is dat in 99% van de gevallen ook nodig. Denk bijvoorbeeld aan pairbonding of wellicht het vervangen van het glasvezelkastje. Misschien kan een hier aanwezige monteur dit toelichten. @Ik_Combineer 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 25 december 2023

Hoi Joep, bedankt voor je antwoord.

 

Afgelopen vrijdag tot 22:30 deed alles het, daarna is de opzegging ingegaan. Er is fysiek dus niks veranderd, ik had ook nog tv(zonder de zenderinformatie eronder) dus er kwam ook nog signaal binnen.  Vandaar mijn verwachting dat er geen monteur nodig is.  Mocht het mogelijk zijn mijn abbonement eerder in te laten gaan en geeft dit nog geen oplossing zal ik uiteraard op de monteur wachten.


Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • 204 reacties
  • 25 december 2023

hmm, de opzegging van ziggo ? dus je hebt nog ziggo apperatuur in huis ? die gaat niet werken op een KPN aansluiting ? 

p.s. als je een tv hebt van na 2010 kun je via ziggo  waarschijnlijk nog de basis zenders ontvangen.

zie

https://www.ziggo.nl/klantenservice/installeren/televisie/nieuw-pakket/hoe-kijk-je#/ik-wil-kijken-zonder-kastje/

 

 


TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3385 reacties
  • 25 december 2023

@Jarnovk91 Ziggo TV signaal kom via coax (mediabox next XL), alleen mediabox mini heeft IPTV, dus alleen het internet gedeelte wordt afgesloten. Ze komen misschien pas over paar maanden om in de straatkast een schakelaar om te leggen. Tot dan kan je gratis TV zonder versleuteling (NPO1-3, en private zender SD) kijken van Ziggo.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 25 december 2023

Ja ik heb de apparatuur in huis, alleen het ging over een overstap naar ziggo, dit ging helaas niet door doordat ik geen coax aansluiting heb in huis wat de apparatuur nutteloos maakt.


Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4343 reacties
  • Antwoord
  • 25 december 2023

Zeer waarschijnlijk ben je door de overstap overgestapt van een enkel koper lijntje naar pairbonding of van GPON naar XGSPON of EOF naar GOF. Verder kan het zijn dat jouw oude internet poort in de centrale is vergeven aan een ander huis en er nu vanaf een andere locatie in de kast een draadje / fiber moet komen. Een monteur zal dit fysiek moeten aanpassen buiten. 
 

Er zijn dus echt tal van redenen waarom een monteur ingeboekt wordt. Maar eigenlijk is het nooit zonder reden. Zou een duur geintje zijn als KPN constant nutteloze monteurs opstuurt.


Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1001 reacties
  • 25 december 2023

Toch een  beetje vreemd als ik dat zo mag zeggen. Over willen stappen naar Ziggo terwijl @Jarnovk91  geen coax aansluiting in huis heeft. Toch onvoldoende voorbereid omdat ik er van uit ga dat iedereen wel weet dat Ziggo over coax, en alle andere providers over glas dan wel xDSL, de telefoonlijn dus, leveren. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 25 december 2023

@Ik_Combineer  thnx voor de info. Ik ga het afwachten. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 25 december 2023

@Berrie_Kaas thnx voor je opmerking, hier schiet ik heel veel mee op.

Voor ons beide een les: assumption is the mother of all fuckups.