Skip to main content
Beantwoord

Mijn TV hapert, ligt dit aan mijn oudere glasvezelkastje?

  • 14 februari 2024
  • 17 reacties
  • 290 keer bekeken

Sind kort hebben wij een  nieuwe kpn box 12. In principe werkt het goed.

echter soms “hapert “ de televisie. 
nu begrijp ik dat het wellicht aan de nieuwe kpn box 12 in combinatie met de oude glasvezel box kan liggen.

verder zou de oude glasvezel box ook vervangen moeten worden als ik nu een hogere internet snelheid zou willen.

Kan ik een nieuwe glasvezel kastje krijgen, zonder kosten?

Beste antwoord door Erwin van KPN

PeterG schreef:

Tja, via de wifi van de Box12 zou het ook met multicast moeten werken. Zeker als de ontvangst 100 % is. Maar … probeer het eens met Video Mode op unicast.

En als dit geen verbetering geeft, als je wilt, test het ook even (tijdelijk) via een kabel. Dan kunnen we gelijk kijken of het tóch met de wifi te maken heeft. 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2306 reacties
  • 14 februari 2024

Wat voor ONT heb je hangen ?


  • Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 15 februari 2024

Een genexis


bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2306 reacties
  • 15 februari 2024
Demuytjes schreef:

Een genexis

Ja daar zijn er heel veel van, verouderende en moderne. Kan je iets duidelijker zijn ?


  • Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 15 februari 2024

Deze box heb ik ongeveer 10 jaar geleden gekregen. Vrij in het begin dat er glasvezel werd aangelegd in hoofddorp


  • Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 15 februari 2024

Het is de genexis gigabit glasvezel modem


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27459 reacties
  • 16 februari 2024

Hoi @Demuytjes .  Die haperingen kunnen ook ergens anders wegkomen. Ik sluit niks uit maar we moeten dit verder analyseren.

De kortste route is bellen met 0800 0402 en dan kunnen ze je lijn doormeten.  Als blijkt dat je NTU de verbinding verliest, wordt dat vaak wel duidelijk uit zo'n meting.


PeterG
Superuser
  • 61028 reacties
  • 16 februari 2024

Ik zou denken aan de tv zelf, een LG?

Of aan de aangesloten tv ontvanger. 10 jaar zeg je, welke ontvanger is dat dan?

Toch niet nog de Motorola vip1853?

Met een haperende tv zou ik helemaal niet aan de ONT of modem denken. 


  • Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 16 februari 2024

Dank voor reactie. Hef is geen LG en de tv ontvanger is de nieuwste van kpn en net vervangen.


PeterG
Superuser
  • 61028 reacties
  • 16 februari 2024

Dan gaat mijn verdenking naar de tv.

Kun je 'hapert' omschrijven?

En wat is het merk en type van de tv?


  • Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 16 februari 2024

Het is sony  43 inch kd-43xg8305.

geluid en beeld gaan af en toe haperen en het beeld ( en geluid) staan ook soms stil.

 


PeterG
Superuser
  • 61028 reacties
  • 16 februari 2024

Hmm, als het beeld blijft stilstaan en er is een losse ontvanger kan dat weer niet de tv zijn.

de tv ontvanger is de nieuwste

Is dat het boxje wat ze TV+ noemen? Oftewel de Sagemcom DIW7022?

En hoe is die dan aangesloten op het modem. Wifi? Ethernet kabel?


  • Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 17 februari 2024

Klopt, de kastjes zijn via wifi aangesloten. Het wifi signaal is , zo ver ik kan zien, sterk( wifi icoon is volledig gevuld).

 


wjb
Superuser
  • 74494 reacties
  • 17 februari 2024
Demuytjes schreef:

Het is de genexis gigabit glasvezel modem

Dat is een NTU voor AON aansluitingen. Ook bij mij hangt zo'n NTU in de meterkast en dat ding doet z'n werk al vele vele jaren prima.

Ik heb ook geen last van haperingen op de TV+ Box.


PeterG
Superuser
  • 61028 reacties
  • 17 februari 2024

Tja, via de wifi van de Box12 zou het ook met multicast moeten werken. Zeker als de ontvangst 100 % is. Maar … probeer het eens met Video Mode op unicast.


  • Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 17 februari 2024

Dank zover voor het meedenken.


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27459 reacties
  • Antwoord
  • 19 februari 2024
PeterG schreef:

Tja, via de wifi van de Box12 zou het ook met multicast moeten werken. Zeker als de ontvangst 100 % is. Maar … probeer het eens met Video Mode op unicast.

En als dit geen verbetering geeft, als je wilt, test het ook even (tijdelijk) via een kabel. Dan kunnen we gelijk kijken of het tóch met de wifi te maken heeft. 


  • Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 1 maart 2024

Afgelopen week heb ik doormiddel van een extra super wifi punt het wifi bereik verbeterd.

Het wifi signaal is nu sterker en stabiel. Het extra super wifi punt ( draadloos verbonden aan het modem) direct aan de tv gekoppeld.

Nu een stabiel beeld en geluid.

dus het is opgelos🎉🎉